Minden eddiginél többen, összesen 12 339-ren vettek részt a Vezess és az Autó Magazin által szervezett közvélemény-kutatáson, amely a világ egyik legnagyobb nemzetközi autós felmérésének keretében vizsgálta a hazai autóvásárlási, autóhasználati szokásokat és preferenciákat. A világ tizenöt országában több mint 190 ezer olvasót mozgósító Best Cars („Ön Autója”) kutatás elsődlegesen az egyes piacok kedvenc típusait hivatott felmérni, ugyanakkor hasznos és pontos adatokkal szolgál az emberek autózással kapcsolatos képzeteiről, álmairól és elvárásairól is.

Különösen értékessé teszi a kutatást, hogy a nagyobb résztvevőszámmal párhuzamosan a válaszadók összetétele is megváltozott. Míg korábban szinte kizárólag férfiak osztották meg velünk véleményüket, a 2018-as kérdőív esetében a válaszadók 10,4 százaléka hölgy volt.

Az összes résztvevő 71,5 százaléka volt 40 év fölötti, 95,6 százalékuk aktív autóvezető. Érdekes, hogy az általuk átlagosan évente vezetett távolság 26 100 km-ről 20 700-ra csökkent; jelentősen visszaesett (30,2 %-ról 18,9 százalékra) azok aránya, akik évi 30 ezer kilométer fölött vezetnek, miközben az évi 15-30 000 kilométer között autózók hányada 39,4 százalékról 57,6 százalékra nőtt. Ahogy tavaly is, most is német (37,4%), japán (26,4%) és francia (12,6%) autókkal jár a többség, viszont ha most választhatnának, nem egészen ez volna a helyzet. 87,7 százalékuk japán, 80,5 százalékuk német autót vásárolna, a francia autók aránya 40,5%. Izgalmas változás, hogy tavalyhoz képest erősen felértékelődtek a kelet-európai márkák (nem azonos a kelet-európai gyártással): míg tavaly a válaszadók csupán 30,9 százaléka említette őket szóba jöhetőként, és ezzel a mezőny utolsó harmadában kullogtak, idén 54,9 százalékos említettséggel a Škoda és a Dacia a harmadik leginkább figyelembe vett márkacsoport a piacon. A Lada erőfeszítéseit dicséri, hogy a tavalyi 4,9 százalékos említés helyett idén már kétszer ennyien (9,5%) vettek róluk tudomást.

Szép számmal értük el azokat is, akik új autó vásárlásban gondolkodnak. A válaszadók 32,0 százaléka vallotta azt, hogy két éven belül új autót szeretne vásárolni.  

Európában egyébként Svédországban (49,2%) és Lengyelországban a legnagyobb a kedv az autócserére. Új autóban az olaszok (75,9%) és főleg a kínaiak (87,7%) gondolkodnak, a használt autó nálunk (52,6%) tűnik a legjobb opciónak, míg Kínában (11,9%) és Spanyolországban (11,7%) szinte egyáltalán nem létezik használtautó-piac.

Manapság minden második hír a dízelmotorok körül forog. Az autóvásárlók terveiben is tetten érhető a dízel iránt táplált érzelmek átalakulása: 34,7%-ról 31,2%-ra csökkent a dízelben gondolkodó vevőjelöltek aránya. Ugyanakkor minden tizedik vásárló szerint jó ötlet a hibrid. Ezzel az aránnyal egyébként a vártnál jobban állunk Európában: a felmérésben részt vevő 12 európai ország* átlaga 8,4 százalék. Ugyanakkor szinte semmi hajlandóságunk nincs a gázüzemű (CNG, LPG, LNG) autók vásárlására: az európai átlag 2,7%-kal szemben nálunk 1,1% a kedveltségük; Olaszország (6,2%) és Lengyelország (6,1%) mögött különösen szembeötlő a lemaradásunk. Érdekes, hogy egyetlen európai országban sem vásárolnának olyan kevés (10,1%) városi szabadidőjárművet, mint nálunk – a francia (25,6%), olasz (24,3%) és spanyol (27,0%) piacokon ezzel szemben ez a legnépszerűbb kategória. Nálunk szinte azonos arányban vezetik a ranglistát a középkategóriás (16,1%) és alsó-középkategóriás (15,9%) autók.

A nyertesek listája: 

Ne maradj le róla! BEST CARS 2019 

Egyedi szponzorációs lehetőség

FOLYAMATOS MÉDIAMEGJELENÉS – 6 héten keresztül Karácsony előtt (kampány időszak: 41. héttől – 48. hétig)

Megjelenési helyek: Vezess és Autó Magazin

Szponzori megjelenés minden Best Cars felületen logóval  (cikk a tavalyi nyereményekről)

Várható online elérés: 2 500 000 AV

Cross promóciós magazin elérések: BEST | Story | National Geographic | Nők Lapja | Meglepetés

Korábbi Best Cars szponozoraink: Jaguár | Land Rover | Peugeot | Volvo | Ford | Nissan | Audi | Mercedes

További információért és kedvezményes ajánlatunkért keresd Central Médiacsoportos kapcsolattartódat, vagy írj az internetsales@centralmediacsoport.hu email címre!

 



Címkék: