
Szabó Gergely
online video szakértő
YouTube influencerek
Már itthon is a YouTube sztárok a legnépszerűbbek, a Gemius 2017. október közepén publikált kutatási eredményei szerint a megkérdezett 10-19 éves fiatalok kedveltségi toplistáján az első 10-ben 8 YouTube sztár szerepel. Hogy honnan bukkantak elő? A jelenség egyáltalán nem mai és létezésük oka sem annyira meglepő – a technológia, egy új generáció felnövése és a tartalomfogyasztási szokások állandó módosulásának az eredménye az, hogy ma már nem csak a tinik, de a 30 év alattiak körében is népszerűbbek a YouTube videósok, mint a “hagyományos” TV-s celebek.
Ők azok, akik számára nincs igazán érzékelhető különbség a mainstream média által felépített sztárság és a YouTube-on önerőből hírnevet szerzett véleményvezérek között, leszámítva egyetlen egy, nagyon fontos különbséget: a YouTube sztárokat sokkal hitelesebbnek érzékelik. És ez az a tényező, ami a hirdetők számára a leginkább értékessé teszi őket.
A befogadó célcsoport és a kommunikációs csatorna tehát adott – ezt ötvözve a kreatív megvalósítással és a hirdetői célokkal összhangban felépített tartalmi stratégiával, valamint az általunk biztosított, teljeskörű kampánymenedzsmenttel ötvözve a siker nem kérdés.
feliratkozás a csatornáinkon
videoindítás/naponta
YouTube csatorna
Termékleírás
A Central Médiacsoport feltörekvő YouTube videósoktól a nemzetközi szórakoztatóipari óriásokig terjedő minőségi videótartalmakból épít és értékesít koprodukcióban prémium videó hálózatot, azaz YouTube csatornákat és tartalmakat kapcsolunk össze nézőközönséggel és hirdetőkkel. Olyan YouTube-os ikonokkal dolgozunk együtt mint Dancsó Péter, Pamkutya, Viszkok Fruzsi, FollowAnna, Unfield vagy Szirmai Gergely. Saját gyártású YouTube csatornákkal és műsorokkal is jelentkezünk, mint például a több mint 130 000 feliratkozóval rendelkező Szerinted? című csatorna.
Kiemelt YouTube csatornák
- Videómánia (Dancsó Péter) (1 079 000 feliratkozás)
- Pamkutya (1 071 000 feliratkozás)
- Unfield (609 000 feliratkozás)
- Viszkok Fruzsi (380 000 feliratkozás)
- Csecse Attila (397 000 feliratkozás)
- Szalay Isti (344 000 feliratkozás)
- Szerinted? (228 000 feliratkozás)
Termékelőnyök
- social influencer marketing
- fiatal célcsoport tömeges elérése
- szórakoztató tartalomgyártáson keresztül aktív véleményformálás
- hirdetőbarát tartalmak
- organikus, nem-reklám környezetbe illesztett termékelhelyezés
Célcsoport
- 10–29 éves
- fiúk és lányok vegyesen, témától függően
- aktív életvitelt folytatnak, társasági életet élnek (online is)
- a világra kifejezetten nyitottak, érdeklődők
- rendszeresen interneteznek
Forrás: YouTube, 2018. októberi állapot, ezerre kerekített adatok