Miért teszi a fizikai megfoghatóság ennyire hatékonnyá a printhirdetéseket?
Egyre inkább digitalizálódó világunkban a nyomtatott média valami egyedit kínál – a fogyasztóval kialakítható fizikai kapcsolat lehetőségét. Bár ez magától értetődőnek tűnhet, sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen rendkívüli és mérhető hatása van a márka és a fogyasztó között létrejövő fizikai kapcsolatnak.
Az érintés ereje az egyik fő ok arra, hogy a márkáknak és ügynökségeknek miért kellene a jelenleginél sokkal nagyobb figyelmet szentelniük a print hirdetésekre. Számos tudományos és neuromarketing tanulmány bizonyította be, hogy a print hirdetések sokkal erősebben stimulálják a fogyasztók érzékszerveit, így hatékonyabban képesek a hirdető üzenetét célba juttatni, és a hosszú távú márkaépítéshez hozzájárulni. Ennek ellenére a hirdetők továbbra is kihagyják ezt a hatalmas lehetőséget
Sok esetben nem csak arról van szó, hogy a hirdetők alul súlyozzák a print hirdetéseket, hanem használatukat teljes mértékben mellőzik, és helyette csak digitális médiumokat használnak.
Amikor megérintünk valamit, a másodperc tört része alatt információk érkeznek agyunkba annak textúrájáról, alakjáról, súlyáról. Itt tudatos érzékeléssé válik. És ez csak a történet kezdete. Ezek a jelek egymáshoz kapcsolt neurális hálózatokat aktiválnak, az érintést érzelmekhez kapcsolják, tudat alatti emlékeket és érzéseket aktiválva.
És ez pontosan illeszkedik ahhoz, amit a márkamarketingről tudunk, és ahhoz a három dologhoz, amelyek sikerességéhez szükségesek:
- Figyelemfelkeltés
- Érzelmek kiváltása
- Emlékek befolyásolása és aktiválása
E három alapelem befolyásolja döntéshozatalunkat rövid és hosszú távon egyaránt. Teszteljük tehát a print hirdetéseket ebből a szempontból, és nézzük meg, hogyan állják meg helyüket.
A mai társadalom annyira elmerült a digitális világban, hogy drámai, már-már veszélyes mértékben csökkent az emberek közötti, érintéssel járó interakciók mennyisége.
Miért van szükség a print hirdetések használatára a marketingmixben?
Mert…
… A print hirdetés fizikai tulajdonsága rendkívül vonzó lehetőséget kínál a reklámzaj leküzdésére: az olvasásnál az ember teljesen más lelkiállapotban van, mint az online tartalom fogyasztása esetén.
… A textúra, forma, szín és illat a print hirdetés olyan jellemzői, amelyek kreatív felhasználásával és kialakításával a hirdetők stimulálhatják az olvasó érzelmeit, érzelmi kapcsolatot alakíthatnak ki az olvasóval, messze túlmutatva a digitális hirdetések kínálta lehetőségeken.
… A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy ezáltal a print hirdetés „valóságosabbnak” tűnik az agy számára, és így hatékonyabban hoz létre hosszú távú és mélyebb emlékeket.
… A papírminőség módosítása befolyásolja a márkáról alkotott képet. A print hirdetés nem egyszerű kommunikációs csatorna, hanem a márka kiterjesztése.
… Ezek a megoldások lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy ne csak az érintésre, hanem más érzékszervekre is hassanak, és ezáltal magával ragadóbb, emlékezetesebb és hatásosabb kampányokat készítsenek.