Stagnálás a hazai programmatic piacon
Bár a koronavírus a hazai programmatic piacon is éreztette a hatását, ez a szegmens a szerencsésebbek közé tartozik. A hirdetők előnyben részesítették az automatizált hirdetési megoldásokat és az olyan megbízható partnereket, mint a HOPPex és tagjai.
Tovább növekedett a kiadói megállapodások aránya
Bár a válság két hulláma erőteljesen érintette a kiadói megállapodásokat, összességében folytatódtak a korábbi trendek, azaz a privát dealek (PMP) aránya 45%-ról 47%-ra növekedett a nyílt piaccal szemben.
Pörög a mobil
Még mindig a medium rectangle a legtöbbet vásárolt formátum (paid impression), de a large rectangle mennyiség is jelentősen növekedett tavaly óta. Ez elsősorban a mobil forgalom további térnyerésének köszönhető.
Élen a távközlés
A szektorok szerinti toplista nem változott 2019-hez képest, a dobogós helyezettek azonban közelebb kerültek a távközlés kategóriájához.
Vezetnek a telkó és eker cégek
A programmatic piac legnagyobb hirdetői a telekommunikációs cégek és ekereskedelmi szereplők. A válság egyik nyertese a gyógyászat, legnagyobb vesztese pedig az utazás szektor volt.