Miért teszi a fizikai megfoghatóság ennyire hatékonnyá a printhirdetéseket?

Egyre inkább digitalizálódó világunkban a nyomtatott média valami egyedit kínál – a fogyasztóval kialakítható fizikai kapcsolat lehetőségét. Bár ez magától értetődőnek tűnhet, sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen rendkívüli és mérhető hatása van a márka és a fogyasztó között létrejövő fizikai kapcsolatnak.

Az érintés ereje az egyik fő ok arra, hogy a márkáknak és ügynökségeknek miért kellene a jelenleginél sokkal nagyobb figyelmet szentelniük a print hirdetésekre. Számos tudományos és neuromarketing tanulmány bizonyította be, hogy a print hirdetések sokkal erősebben stimulálják a fogyasztók érzékszerveit, így hatékonyabban képesek a hirdető üzenetét célba juttatni, és a hosszú távú márkaépítéshez hozzájárulni. Ennek ellenére a hirdetők továbbra is kihagyják ezt a hatalmas lehetőséget

Sok esetben nem csak arról van szó, hogy a hirdetők alul súlyozzák a print hirdetéseket, hanem használatukat teljes mértékben mellőzik, és helyette csak digitális médiumokat használnak.

Amikor megérintünk valamit, a másodperc tört része alatt információk érkeznek agyunkba annak textúrájáról, alakjáról, súlyáról. Itt tudatos érzékeléssé válik. És ez csak a történet kezdete. Ezek a jelek egymáshoz kapcsolt neurális hálózatokat aktiválnak, az érintést érzelmekhez kapcsolják, tudat alatti emlékeket és érzéseket aktiválva.

 

És ez pontosan illeszkedik ahhoz, amit a márkamarketingről tudunk, és ahhoz a három dologhoz, amelyek sikerességéhez szükségesek:

  • Figyelemfelkeltés
  • Érzelmek kiváltása
  • Emlékek befolyásolása és aktiválása

E három alapelem befolyásolja döntéshozatalunkat rövid és hosszú távon egyaránt. Teszteljük tehát a print hirdetéseket ebből a szempontból, és nézzük meg, hogyan állják meg helyüket.

 

A mai társadalom annyira elmerült a digitális világban, hogy drámai, már-már veszélyes mértékben csökkent az emberek közötti, érintéssel járó interakciók mennyisége.

Martin Lindstrom

alapító elnök, Lindstrom company

 

Miért van szükség a print hirdetések használatára a marketingmixben? 

Mert…

… A print hirdetés fizikai tulajdonsága rendkívül vonzó lehetőséget kínál a reklámzaj leküzdésére: az olvasásnál az ember teljesen más lelkiállapotban van, mint az online tartalom fogyasztása esetén.

… A textúra, forma, szín és illat a print hirdetés olyan jellemzői, amelyek kreatív felhasználásával és kialakításával a hirdetők stimulálhatják az olvasó érzelmeit, érzelmi kapcsolatot alakíthatnak ki az olvasóval, messze túlmutatva a digitális hirdetések kínálta lehetőségeken.

… A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy ezáltal a print hirdetés „valóságosabbnak” tűnik az agy számára, és így hatékonyabban hoz létre hosszú távú és mélyebb emlékeket.

… A papírminőség módosítása befolyásolja a márkáról alkotott képet. A print hirdetés nem egyszerű kommunikációs csatorna, hanem a márka kiterjesztése.

… Ezek a megoldások lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy ne csak az érintésre, hanem más érzékszervekre is hassanak, és ezáltal magával ragadóbb, emlékezetesebb és hatásosabb kampányokat készítsenek.

 

A teljes cikk megtekinthető magyarul itt, angolul pedig itt.

 

Forrás: printpower.eu 

 

 



Címkék: