Érvek a kreativitás mellett
A printpower.eu oldalon megjelent cikk taglalja a marketing szakemberek és a média szakemberek látásmódját a PRINT-el kapcsolatban.
Olyan kérdésköröket boncolgattak, mint pl.:
- Hogyan győzzük meg a hirdetőket a print hirdetés erejéről?
- Hogyan győzhetjük meg a marketing igazgatókat, hogy vegyék le a szemellenzőt, ha Printről van szó?
- Megvédhetik-e a szupermarketingesek a Printet?
- Miért áll vesztésre a print és a hosszú távú gondolkodás?
- Újra fellendülőben a Printmédia?
Ulbe Jelluma (Ügyvezető igazgató, Print Power Europe) az alábbiakkal kezdte a cikket beköszöntő gyanánt:
A márkaszakértőknek és médiaszakembereknek tartott Print Power kerekasztal beszélgetések során Londonban, Berlinben, Párizsban és a 2019. évi Cannes Lions Fesztiválon a kreatív szakemberek egy dologban egyetértettek.
Mindannyian szeretjük a printhirdetést. És egyhangúlag egyetértettünk abban is, hogy a fogyasztók is minden más csatornánál jobban kedvelik a nyomtatott hirdetéseket.
De ha ennyire imádja mindenki és mindenki tisztában van az előnyeivel, akkor ugyan miért nem jelenik meg ez a hatalmas szeretet több újsághirdetés, magazinhirdetés, céges kiadvány, szórólap vagy katalógus formájában?
Napjainkban a 35 év alatti, fiatalabb korosztályok körében minden más korcsoportnál népszerűbbek a print kiadványok, így nem meglepő, hogy egyre több sikeres független (indie) magazin kerül piacra.
A Wardour Content Marketingügynökség számára a Delineate által a közelmúltban készített Rethink Ink (A tinta reneszánsza) című kutatás is egyre élénkülő fogyasztói érdeklődésről számolt be a nyomtatott termékek iránt. Az ok? A nyomtatott anyagok érdekesebbek, jobban lekötik a figyelmet, megbízhatóbbak és emlékezetesebbek. Nyomot hagynak. És igen, a print megzavarja, felkavarja a digitális médiát. De nem annak kárára teszi ezt.
Inkább arról van szó, hogy a fogyasztók lelassítottak, újragondolták a dolgokat, de továbbra is igényt tartanak egy olyan médiamixre, amely megfelel életmódjuknak és élethelyzetüknek.
Felmerül a kérdés, hogy miért tátong ekkora szakadék a print elismert hatékonysága és a hirdetők tényleges reklámköltése között?
Maguk a hirdetők állnak a hirdetési költések mögött, így hát nem is találhattunk volna jobb helyet, mint Cannes-t, hogy szembeállítsuk egymással a print iránti szeretetet és az ennek ellentmondó médiaköltési gyakorlatot. A média legfontosabb szereplőit vettük célba, hogy a print és a kreativitás mellett kampányoljunk.