Az idei első negyedévben nemcsak remekelt a Central Médiacsoport online portfoliója, hanem innovatív megoldásokat is a piacra dobott. Kerülj képbe a digitális lappiacon 10 perc alatt!

A Gemius mérése alapján, 2022 első negyedévében havonta összesen 6,5 millió internetezővel számolhattunk. A Central Médiacsoport online elérése havonta 4,9 millióra tehető, vagyis az internetező közönség 75 százalékát (!) eléri a kiadó 27 domainből álló portfoliója. Nézzük röviden a legfontosabb számokat a hálózatok összehasonlításában és az egyes tematikákban is!

A Central Médiacsoport digitális termékeinek átlagos napi elérése 1,85 millió RU volt Q1-ben. Ezzel az eléréssel pedig a Central a második legnagyobb szereplő, maga mögé utasítva az Adaptive (1,74 millió RU), az Atmedia (1,69 millió RU), az Indamedia (1,63 millió RU) hálózatait.

Összefoglalva a napi elérésben az összes főbb szegmensben, mint például hírszegmens, női-, gasztro-, autós-, egészség oldalak körében a Central online portfoliója a piacvezető, míg a sales house-ok szintjén második helyre zárkózott fel a kiadó.

„2022 első negyedévében a fókusz a portfólió kulcstermékeinek az erősítésén volt. Kialakult a Covid utáni/melletti „új normális” a digitális médiapiacon is, ami a tartalmak gyors elérése mellett egyre inkább a multimédiás tartalmak iránti fokozott érdeklődést jelenti. Elkészült a Central második, multifunkcionális stúdiója, ami segíti a portfólió termékeit, hogy erre az igényre reagáljanak, így a negyedév végére már hozzávetőleg 30 rendszeresen frissülő podcast érhető el a kiadó kínálatában. Ebbe a sorba illeszkedik a 24.hu és a Partizán közös választási műsorfolyama is, ami egy igazi hibrid produkció volt, ahol a klasszikus szöveges tartalmak egészültek ki podcastokkal és többhelyszínes videós közvetítéssel. Ezeken felül folytatjuk azt a „hagyományunkat”, hogy 2-3 terméket alapjaiban gondolunk újra, most a sor a Házipatikán volt, így már új köntösben, megújult tartalommal várja a termék az olvasóit.”

Bognár Bálint

Digitálisüzletág-vezető

Női oldalak

Az nlc.hu volt a piacvezető női oldal az első negyedévben, napi 540 ezer RU-val, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. Az általában fej-fej mellett teljesítő femina.hu ezúttal – kevéssel lemaradva – 534 ezer RU-t ért el, ami ugyanakkor 14 százalékkal kevesebb előző év ugyanezen időszakához képest. További előny, hogy az nlc-nek figyelemreméltó, 808 ezer Facebook követője van, miközben a femina.hu 520 ezer követőnek kommunikálhat a csatornáján. A sokakat érdeklő és sokakat érintő női jogoké és az esélyegyenlőségé lesz a főszerep az nlc 2022-es tartalmi terveiben, illetve a női site eredményesen ötvözi a minőségi tartalomgyártást és a tömegelérést.

NEM-es ügy címmel hiánypótló podcast indul az nlc-n április végén. Bár a témák nehéznek, megrázónak és olykor száraznak is tűnhetnek, a csatorna házigazdái, Sereg Tímea szexológus, párkapcsolati tanácsadó és Juhász Borbála nőtörténész, az nlc ombudswoman-je a Női Érdekérvényesítő Szövetség munkatársa arra szánták el magukat, hogy mindenki számára befogadható módon és érthetően mondják el a véleményüket ezekben a megkerülhetetlen kérdésekben. 

Adásaikban a legaktuálisabb témákat is boncolgatják, mint amilyen napjainkban az ukrán háború és a megtámadott területeken zajló, nőket érő szexuális erőszak. Elindult a Szülőszerviz podcast, ahol a Hős Tere Alapítvánnyal közösen dolgoznak fel neveléssel kapcsolatos kényes témákat. 

„Fontos feladat a miénk, egyszerre tájékoztatunk és szórakoztatunk, ami sosem volt ennyire kemény feladat, mint mostanában. Bár a Facebook alapvetően a könnyed, már-már trash tartalmat részesíti előnyben, nekünk feltett szándékunk, hogy felvállaljunk olyan kevésbé népszerű, de annál fontosabb témákat, mint az esélyegyenlőség vagy akár a gyereknevelés nehézségei.”

Pácsonyi Daniella

Női portfolió digitális lapigazgatója

Autós oldalak

A vezess.hu stabilan őrzi piacvezető szerepét. 2022 első negyedévében átlagosan napi 207 ezer user-t ért el, ami 13 százalékos növekedés előző év azonos időszakához képest. A második piaci szereplő a totalcar.hu, 142 ezres napi eléréssel. A social térben is kiemelkedik a Vezess, több mint negyedmillióan követik Facebookon.

A Vezess már tavaly erősítette a videós lábát új sorozatokkal és a Csapatrádió podcasttal, az idei év nagy terve a site face-liftje’, amely magazinosabb formátumot jelent majd. A Vezess nemzetközi piacon is szokatlan, de nem példátlan kezdeményezése bejött tavaly: a 20 éves emblematikus autós site idén is készül a nagysikerű print kiadványával, a Vezess Katalógus, és a márkaimportőrök nagy eseményével, a Vezess Partnertalálkozóval.

Híroldalak

A hírszegmensben a legnagyobb a verseny, a híroldalak napi szinten, közel 3 millió olvasót érnek el. Ebből a 24.hu naponta átlagosan 875 ezer RU-hoz jutott el, amellyel így, ebben a mutatóban a legnagyobb elérésű híroldal.

A 24.hu mindig előrukkol valamivel, így történt ez az idei első negyedévben is. A site a Vezess-hez hasonlóan szintén piacra dobott egy 144 oldalas print bookazine-t, a legemlékezetesebb 24.hu riportokkal, Riporter címmel, illetve a választásokat megelőzően elindította Háromharmad című közéleti témájú beszélgető, elemző podcastját is. A 24.hu elsöprően nyerte az országgyűlési választások hírversenyét: több mint 1,2 millió felhasználó tájékozódott a site-on, a voksolás napján a Partizánnal közös Frontvonal streaminget pedig 1 millióan követték a Facebookon, YouTube-on.

2022 első negyedévében csak a 24.hu közel 90 videót gyártott, amely 2,7 millió lejátszást generált, de a hírmárka rendkívül erős a podcast tartalomgyártásban is: összesen 19 csatornán, több mint 553 epizódot rögzített a legváltozatosabb témákban, 3,53 millió all-time lejátszással.

A hírsite 2022-ben is utánamegy a híreknek és számos oknyomozó tartalommal készül. A site sikerét jól jelzi, hogy a 24.hu a legnagyobb Facebook követőtáborral rendelkező híroldal, 940 ezer követővel, mi több a 24.hu vezet a fiatalabb, 18-29 éves korosztály elérésében is.

„2022-ben a Vezess-nél a piacvezetői pozíció megőrzése mellett elsősorban a videós megoldások erősítésére törekszünk és több új formátummal is jelentkezünk, ilyen például a Mestermunka című, az autóipar háttérterületeit bemutató sorozat. A 24.hu esetében szintén komoly szerep hárul majd az új, helyenként televíziós jellegű megoldásokat is felvonultató videós tartalmakra, de emellett folyamatosan jelentkezünk újdonságokkal a podcast piacon és egyéb területeken is. Természetesen mindeközben nem felejtkezünk el arról sem, hogy a megőrizzük hírpiaci vezető szerepüket és továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk arra is, hogy a piacról ne tűnjenek el klasszikus, elemző és tényfeltáró újságírói műfajok sem.”

Szigeti Péter

Férfi portfolió digitális lapigazgató

Gasztro’ oldalak

A teljes gasztro’ szegmens napi elérése 180 ezer RU-val csökkent, ami jelentős, 21 százalékos csökkenés előző év első negyedévének összehasonlításában. Ugyanakkor a nosalty.hu, mint piacvezető gasztro oldal napi elérése mindössze csak 6 százalékkal csökkent, vagyis a site rendelkezik egy állandónak tekinthető, lojális, több mint 300 ezer RU nagyságú napi közönséggel. A második szereplő, a mindmegette.hu több mint napi 100 ezer user-rel maradt le a nosalty.hu mögött. A Nosalty nemcsak a napi receptkeresők (megj.: top5 gasztro site összes elérése) 62%-át éri el, és a recept PV-k 45%-át uralja a szegmensben, hanem a közösségi csatornákon is borzasztó erős szereplő: közel 1,2 millió ember követi Facebookon, 230 ezer az Instagramon, de rövid idő alatt szépen gyarapodott a site TikTok csatornája is, 63 ezer követővel.

Egészség tematika

A teljes egészség szegmens napi elérése 220 ezer RU-val csökkent Q1-ben, ami 22 százalékos csökkenés előző év azonos időszakához képest. A hazipatika.com a szegmens erős csökkenése mellett is jelentősen felülteljesített, csupán 4 százalékkal változott a napi elérése, és a 214 ezer napi olvasóval nemcsak megőrizte, hanem megerősítette piacvezető pozícióját, A második szereplő, a webbeteg.hu több mint napi 68 ezer user-rel maradt le a hazipatika.com mögött.

A nemrégiben teljesen megújult HáziPatika vadonatúj lehetőségeket kínál az olvasóknak és a kereskedelmi partnereknek egyaránt. A 23 éves piacvezető portálon elindult az orvosfoglaló rendszer, a hirdetőknek pedig látványos rich-média megoldások is rendelkezésre állnak a piacvezető egészség-életmód weboldalon.

“Piacvezető szerepünk nem csak abban nyilvánul meg, hogy az életmód/egészség/gasztro oldalak közti látogatói versenyt napról-napra, hónapról-hónapra megnyerjük, számunkra ennél sokkal többet jelent. Több területen nekünk kell kutatni, bevezetni az újításokat, legyen szó az átalakult felhasználói, tartalomfogyasztási szokásokról, a jobb konverziót, nagyobb elérést generáló hirdetési megoldásokról vagy az új szolgáltatásokról. Elemzéseinkből jól látszik, hogy a pandémia megváltoztatta az egészségtudatosságról alkotott képünket, szerencsére egyre több fiatal is komolyabban érdeklődik a tematika iránt, a nemrég megújult HáziPatikával feléjük nyitottunk leginkább, illetve a magánegészségügyi szektor térnyerésére reagálva indítottuk el orvosfoglaló megoldásunkat. A NoSalty több kezdeményezése is jó példa arra, hogy miként tudunk reagálni tartalommal, közösségi megoldásokkal és szolgáltatásokkal egy új helyzetre. Legyen szó inspirációról, bevásárlásról, főzésről mi ott vagyunk minden élethelyzetben és igyekszünk segíteni. Összefoglalva: a piacvezető szerepkör nemcsak üzleti lehetőség számunkra, hanem óriási felelősség is.”

Krankovics Béla

Életmód portfolió digitális lapigazgató

Szolgáltatás portfolió

A Startlap továbbra is meghatározó szereplője a hazai digitális térnek, egyúttal a Central-portfólió egyik legfontosabb belépőkapuja, melynek teljes napi elérése 273 ezer látogató (havi 1,6 millió), ráadásul egy látogató naponta átlagosan 13 percet tölt az oldalon. Tehát a Startlap továbbra is százezrek fontos tájékozódási pontja, a címlap például havi 510 ezer, napi 170 ezer usert vonz, de népszerűek a lap saját tartalmai is, a Vásárlás rovatot havi 526 ezer és napi 39 ezer olvasó látogatja.  Az 1999-ben indított termék népszerűsége tehát annak ellenére töretlen, hogy a látogatói szokások sokat változtak, például a fogyasztás eltolódott a mobileszközök irányába. A rendszeresen visszatérő százezres látogatószám azonban azt igazolja, hogy a Startlap 2022-ben is megtalálta felhasználói számára az érdekes tartalmakat.

„A Startlap Vásárlás rovatán cikkeinkkel segítünk az olvasóknak eligazodni a vásárlással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókban, ezért alapos kutatásaink után konkrét termékeket ajánlunk, de olyan is előfordul, hogy egy általános, vásárlással kapcsolatos téma után eredünk, például vásárlási szokások, szezonális akciók – mindkét esetben az a cél, hogy az olvasót szórakoztatva segítsük a termékkínálat tengerében, illetve az okos, tudatos vásárlásban. Ehhez elengedhetetlen a pénzügyi tudatosság, a pénzügyi tervezés is, ezért a rovaton edukációs céllal indítottuk el a PénzÜgyes podcast-sorozatot, amelynek adásaiban a pénzügyekről érthetően, könnyed stílusban beszélget szakértőkkel a témában szintén jártas műsorvezető”.

Száler György

Szolgáltatási portfolió digitális lapigazgató

Central videók és podcastok

Évek óta egyre népszerűbbek a videós és a podcast megjelenések, ezért a Central Médiacsoport digitális üzletága folyamatosan újabb és újabb innovatív megoldásokat dob a piacra. Bár a magyar piacon, a Gemiusban mért oldalak közül a videó műfajban a videa.hu az első, a tv2.hu a második, a Central azonban gyors ütemben felzárkózott a dobogó harmadik helyére 1,1 millió RU-val.

A kiadóvállalat videós tartalmai csak az idei első negyedévben közel 14 millió lejátszást generáltak, amelyből a nosalty 4,5 milliót, a 24.hu 2,7 milliót, a HáziPatika 2,4 milliót, míg az nlc 2,1 milliót, a Vezess pedig 2,1 milliót szállított.

A podcastokban is remekelt a Central, havonta átlagosan 185 ezer lejátszást produkált, amelyből a 24.hu 115 ezer, a Hírstart robot podcastja pedig 59 ezer lejátszást eredményezett az első negyedévben, de remekelt a 24.hu Háromharmad podcastja és az nlc tartalmai is.

A podcastok tekintetében – publikus piaci auditok hiányában – a Central Média egyelőre csak saját tartalmainak megbízható belső méréseire támaszkodhat, ennek alapján ugyanakkor egyértelműen látható, hogy összességében eddig 444 podcast epizód készült a kiadónál, impozáns, 23,8 millió all-time lejátszással.

Forrás: DKT – Gemius 2022 Q1 (15+ belföldi közönség, total platform)



Címkék: