Magyarország magazinpiaca több szempontból is eltérést mutat a másik három V4-országtól – akár a legtöbbet költő szektorok, akár a legnagyobb értékesített példányszámú magazinok típusát tekintve. A magazinpiac 2018-ban Magyarországon volt a legnagyobb a négy ország közül, és a női magazinok csak nálunk képesek maguk mögé utasítani a tévés műsorújságokat. A Central Médiacsoport V4-ek magazinpiacát vizsgáló kutatásaiból az is kiderült, hogy egy új prémium glossy bevezetésénél nem csak az adott ország GDP-je fontos, a magazinpiac mérete és a népességszám is számít. 

Bal oldal fent Magyarország, jobb oldal fent Lengyelország, bal oldalt lent Csehország, jobb oldal alul Szlovákia adatai.

A magazinpiac mind a 4 piacon közel azonos súllyal van jelen. Hasonló szerkezetű, mégis eltérő reklámtortákkal találkozunk, ha megvizsgáljuk a V4-országok költéseit. „A magazinpiac részesedése a teljes reklámtortából 2018-ban Magyarországon volt a legnagyobb a V4 országok közül (8,2%), ezt Csehország követi (8%), majd Szlovákia következik (6,1%) a sort pedig Lengyelország zárja (4,2%)

Erdélyi Péter

Értékesítési marketing vezető, Central Médiacsoport

A teljes cikk ide kattintva megtekinthető.



Címkék: