Jönnek a LEGek: melyek voltak a legsikeresebb hirdetői együttműködéseink? Mire vagyunk a legbüszkébbek média márkáink idei aktivitásai közül? Milyen kézzelfogható eredményeket értünk el 2023-ban, melyek a jövő évre is biztos alapot adnak hirdetőink hatékony kampányaihoz? Digitális életmód portfóliónk teljesítményét elemeztük. Vágjunk bele, tarts velünk!
TOP3 a REFRESHER-től
1. Első születésnapját ünnepelte a REFRESHER
A REFRESHER az elmúlt 1 évben a tömegkommunikációs platformok közül nemcsak a modern generáció meghatározó csatornájává, de hivatkozási alapjává is vált. A Refresher.hu elindítása bizonyítja, hogy képesek vagyunk egy olyan generációhoz szólni, melyet már teljesen más médiafogyasztási attitűd jellemez. Tesszük ezt úgy, hogy a hazai médiapiacon egyedinek számító üzleti modellt is bevezettünk, amely a márkát és annak a különböző közösségi platformokon való megjelenési formáit helyezi a középpontba.
2. A REFRESHER hatékonyan szólítja meg a jövő vásárlóerejét, a Z-generációt: közel 19 millió user-t értünk el a TikTokon, olvasóink többsége 18-24 éves fiatal
Egyre erősödő social követőtáborának életkor szerinti összetétele jól mutatja, hogy a REFRESHER csatornái pontos célzást tesznek lehetővé, ha a fiatal korosztályok elérése a cél. A REFRESHER közel 35 ezer követővel bíró TikTok csatornájának felhasználói bázisa körében felülreprezentáltak a 18-24 évesek, akik az összes követő több mint 72%-át teszik ki.
Az Instagramon is hasonló a tendencia: a 18-24 évesek a több mint 21 ezer követő közel felét adják, míg a 25-34 év közöttiek aránya 37%.
A Refresher.hu látogatói között 44,7%-ot tesznek ki a 18-29-es korosztályba tartozó felhasználók.
3. A Budapest Park, az Akvárium, a Richter Gedeon és a Fanta – Páran azok közül, akik már ráéreztek a REFRESHER erejére: hirdetői & marketing együttműködések, amikre büszkék vagyunk
Közel 700 ezren voltak kíváncsiak a fogamzásgátlásról szóló short-form videóinkra: a Richter Gedeon gyógyszergyárral együttműködve TikTok- és Instagram-csatornáinkon indítottunk videós kampányt, melyben újságíró kollégáink a fogamzásgátlási módszerekről, a témával kapcsolatos tájékozódási lehetőségekről és az ismerkedési szokásokról kérdezték a Z-generációt. A támogatott megjelenés közel 700 ezres összmegtekintést generált.
200 ezren mertek bekukkantani velünk a Fanta Halloween-i szabadulószobájába: a Fanta megbízásából short-form helyszíni videós riportot készítettünk a márka Arena Mallban felépített pop up szabadulószobájáról, melyet kiemelten Instagram és TikTok oldalainkon, majd a többi social felületünkön is megosztottunk. Az eredmény magáért beszél!
Ott voltunk a legnagyobb hazai fesztiválokon: a Sziget fesztiválon színpadszponzorként vettünk részt, az EFOTT-on pedig külön chill zone-nal és többféle helyszíni aktivitással voltunk jelen.
Az Akvárium, a Budapest Park, a Carson Coma, Miskovits Marci, Turai Barna, Tanulommagam Attis, Jólvanezígy podcast… felsorolni is nehéz, hogy hány sikeres együttműködést vittünk sikerre 2023-ban. Jövőre a Te márkád is erősítheti a listát!
TOP3 a Nosalty-tól
1. 170 ezres követőtáborával a TikTokon is piacvezető a Nosalty, Magyarország egyik legnépszerűbb közösségi recept- és gasztromagazinja
Mindössze 2 évvel TikTok csatornája indulását követően továbbra is stabilan tartja piacvezető helyezését a Nosalty, melyet 2,4 millió like is támogat. A Nosalty TikTok-bázisának 80%-a budapesti lakos, 71%-a pedig a 18-34 éves korosztályba tartozik, így hatékonyan éri el a magasabb státuszú fiatal fogyasztói réteget.
A Nosalty a Facebookon is népes követőtábort tudhat magáénak: 1,2 millió rajongójával többen követik, mint két fő konkurensét együttvéve. És ha mindez nem volna elég, 245 ezer követőjével az Instagramon is a Nosalty diktálja a tempót. Nem semmi!
2. Lezárult a Nosalty első SHOWSZÓRÓ tehetségkutatója, a győztes gasztroarc saját videós műsort indított
A nyár végén indult megmérettetés, bemutatkozás, középdöntő, élő főzés és videógyártás után megszületett a Nosalty zsűrijének döntése: Pikács Árpád lett az első helyezett, és ezzel a Nosalty új szakácsa, aki nem sokkal a győzelem után saját videósorozatot indított. Az Árpi keni-vágja című formátumban Pikács Árpád osztja meg tudását, hogy a hobbiszakácsok is profi séfekhez méltó fogásokat varázsolhassanak az asztalra.
3. Rangos díjat nyert az Online Video Awards-on (OVA) a Nosalty médiapartnerségében készülő Egy asztalnál formátum
A Nosalty.hu médiapartnerségével és receptjeivel készülő, fontos társadalmi kérdéseket feszegető videósorozat, az Egy asztalnál egyik epizódja kategóriagyőztesként végzett a Kreatív Magazin szakmai versenyén. Az Egy asztalnál olyan embereket hoz össze egy konyhában, akik nem elég, hogy nem ismerik egymást, de egy-egy közéleti témában teljesen ellentétes álláspontot képviselnek.
TOP3 a Startlaptól
1. Podcastot és termékteszt-videósorozatot indított a Startlap
Vajon érdemes sokat költeni egy-egy ismertebb, prémium élelmiszerre, vagy minőségben is tud győzni az olcsóbb? Erre a kérdésre keresi a választ a Startlap új, Mielőtt megveszed című sorozat házigazdája, Semjén Nóra influenszer. A Startlap új podcastjében, a Kettős:pontban adásonként két olyan híresség, ismert ember beszélget Turi Dániel újságíróval, akiket vagy családi, vagy szakmai szál köt össze, de az is előfordulhat, hogy látszólag nincs közöttük kapcsolat, a műsor végére azonban kiderül, hogy mégis van bennük valami közös.
2. Új főszerkesztő a Startlap élén: az aggregált tartalom mellett egyre több a saját formátum
Kánya Andrea közel két évtizednyi, a hazai médiában szerzett tapasztalatával irányítja az online lapot, ahol kiemelt feladata a tartalmi stratégia alakítása. A Startlap tartalomfejlesztésének részeként az automatizált tartalom-aggregálás mellett egyre hangsúlyosabb szerepet kap a saját tartalmak gyártása. A Startlap Utazás, a Startlap Vásárlás, valamint Startlap Kiemelt Hírek rovatában interjúktól kezdve a termékajánlókon át egészen az úti beszámolókig és naprakész hírösszefoglalókig számos témával találkozhatnak az olvasók.
3. Országos tanszergyűjtő kampány a Startlaptól
A Startlap az Age of Hope alapítvánnyal közösen országos programot indított annak érdekében, hogy minél több tanszerrel segítsék az iskolás korúak tanévkezdését. A hátrányos helyzetű gyermekeket, iskolákat, tanodákat és gyermekvédelmi intézményeket segítő jótékonysági akció során több raklapnyi tárgyi és közel fél millió forint pénzadomány sikerült összegyűjteni.
TOP3 a HáziPatikától
1. Továbbra is őrzi piacvezető helyezését az online egészségsite-ok között a megújult HáziPatika, amely Az Év Honlapja díjat is elnyerte
A megújult HáziPatika.com média kategóriában nyerte el Az Év Honlapja címet a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat versenyén. Az egészségsite-ok szegmensét stabilan vezető portál UX és UI fókuszú megújulásnak köszönhetően átláthatóbb szerkezetű, modern arculatot kapott. A HáziPatika a közösségi platformokon is piacvezető: a Facebookon majdnem háromszor, az Instagramon pedig közel nyolcszor többen követik, mint a szegmens második helyezettjét.
2. Úttörő egészségkommunikációs együttműködést indított a Central Médiacsoport
Betegbiztonság, a lakosság védelme, BrandSafe médiakörnyezet a gyógyszerpiaci szereplőknek. Ezekért küzd a Central Medical Content Hub, amely a Central Médiacsoport úttörő egészségkommunikációs együttműködése a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központtal (NNGYK). A kezdeményezés célja a szakmai feddhetetlenség és a hiteles tájékoztatás biztosítása gyógyszerészeti és egészségügyi partnerkampányokban.
3. Új főszerkesztő a HáziPatika és a Gyerekszoba.hu élén
Kempf Zita lépett januártól a Gyerekszoba.hu, áprilistól a Házipatika.com portálok élére. A szakember 2003 óta a Central Médiacsoport munkatársa, korábban felelős szerkesztőként dolgozott. Szociológus és szociális munkás végzettsége nyomán Kempf Zita újságírói munkájában is kiemelt figyelmet fordít a civil sorsok megismertetésére, az emberi jogok elfogadtatására és védelmére, illetve komplex társadalmi jelenségek megértésére.
TOP3 a Gyerekszobától
1. Elől az Anyapercek podcast: az elsők között szerepel gyermeknevelés kategóriában az Apple Podcasts platformon
Indulása után 2 évvel kategóriája élbojába lépett elő az Anyapercek podcast, a Gyerekszoba.hu sorozata, amely szakértők segítségével keresi a naprakész válaszokat a teherbeeséssel, terhességgel, babaápolással, gyermekneveléssel kapcsolatos fontos kérdésekre egészen a gyermekek 14 éves koráig.
2. Gyerekszakik címmel indított új videósorozatot a Gyerekszoba.hu
Legyen szó baby sparól, meseterápiáról vagy szoptatási tanácsokról, a Gyerekszakik minden témában olyan szakértőket mutat be, akiknek a hivatása a gyerekek fejlesztése, oktatása, segítése.
3. Dedikált színpaddal vett részt a BabaMama és a KidExpon a Gyerekszoba.hu
Az ország legnagyobb baba-mama eseményén és KidExpo élményhétvégéjén több mint 150 kiállító legújabb baba- és kismama termékei mellett ingyenes tanácsadás és számos szakértő és megannyi gyermekprogram várta az érdeklődőket, akik a Gyerekszoba.hu színpadján számos szakértő előadást is meghallgathattak.