2013-ban merült fel a gondolat, hogy hozzunk létre egy olyan termékteszt-alapú integrált hirdetési megoldást, amihez a házon belüli szakmai erőforrásokat úgy tudjuk mozgósítani, hogy azzal nem kannibalizálunk meglévő csatornákat, online és magazin is megtalálható benne, a piacnak pedig ismét mutatunk valami egyedit és különlegeset.
Ezen gondolatmenet mentén lokalizáltunk egy, a holland Sanománál is látott hirdetési megoldást, amihez átalakítottuk még 2013-ban a Valaszolok.hu oldalt is – utóbbi addig kizárólag egyfajta regisztrációs kapuként működött a CM Sales piacelemzési részlegéhez tartozó online panel számára. Az oldalt funkciók tekintetében kibővítettük és teljes mértékben újradizájnoltuk, valamint mögé építettünk egy olyan folyamatot, amivel először csak házon belül (Downton Abbey), majd külsős partnerrel (Helia-D) is letesztelt módon 2014. februárban piacra is tudtunk lépni.
A hirdetési termék lényegét (user oldalról nézve) az oldal fejlécének környékén megtaláljátok: csatlakozz -> tesztelj -> válaszolj. Hirdetői oldalról a legfontosabb USP-k közé tartozik, hogy a közösségen belül született vélemény hatása a beszerzési / továbbajánlási hajlandóság növelésére általában erősebb, mint egy hagyományos display hirdetés esetében, míg a médium szempontjából ez egy újabb interaktív lehetőséget biztosít az olvasó-/látogatóközönséggel való kapcsolattartásra, közösségformálásra.
A Valaszolok.hu oldalon kialakított új hirdetési lehetőségről a Médiapiac által szervezett „Márkaépítés 2014 – Tartalmas márkák” konferencián tartottunk egy előadást, az azt kísérő prezentációt itt találjátok. Az előadás alapvetően nyomtatott példát hoz, de természetesen integrált illetve kizárólag online megoldás formájában is együtt dolgozunk a hirdetővel.
A recept a példaként felhozott kommunikáció tekintetében a végletekig leegyszerűsítve eléggé könnyen átlátható:
- vegyél egy terméket vagy szolgáltatást, amit hirdetni szeretnél (minél egyszerűbb, annál jobb)
- legyen hozzá egy üzeneted, a termékkel kapcsolatos percepciót erősítendő/változtatandó, stb.
Segítsd a hirdetés hatékonyságát:
- keríts hozzá egyfajta bizonyosságot (a gyártó állításait jó, ha egy szakmai szerkesztőség, de még inkább az a közösség, aminek tagja vagy, szóval az a közösség is alátámasztja)
- kék személyiségtípusok, figyelem! A szubjektív bizonyosságokat számunkra mindig érdemes tudományos alapokra helyezni (itt lép be a Valaszolok.hu és a CM Sales piacelemzési részlege)
Csomagoljuk végül össze az egészet:
- legyen egy, a büdzsédhez igazodó, az elérni kívánt célcsoportot a lehető legnagyobb arányban elérő felületed
- végezetül fixáld az egészet egy jól szabályozott, de kellőképpen rugalmas folyamattal, amelyben a hirdető, a fogyasztó és a média is komfortosan érzi magát
A folyamat végeredménye nem csak maga a kampány, hanem egy olyan insight, ami muníciót adhat a marketingesnek nem csak a kommunikációhoz, hanem akár termékfejlesztéshez is.