Lipták Tímea, magazinüzletág-igazgató a Digital-Media Hungary konferencián arról tartott előadást, hogy az X generáció mit olvas és hogyan harcol a célcsoport figyelméért.
A print magazinok keresettsége egyáltalán nem csökken olyan mértékben, mint ahogy azt korábban jósolták, és a várható magas, növekvő lakossági élettartam miatt az X, más néven Silver generáció, illetve az idősebbek stabil célcsoportot jelentenek.
A nyomtatott sajtó iránti vágy nem meglepő módon az 55 év feletti korosztályban a legerősebb, de a megfoghatatlan Z generáció is nagy rajongója a nyomtatott tartalomnak. Magyarországon az X generáció körében magasabb azoknak az aránya, akiket érdekelnek a közéleti hírek, a könnyűzene, a filmek, a gasztronómia és a fesztiválok, a természet, a tudomány és az ezotéria.
A legfrissebb Nők Lapja kutatásból tudjuk, hogy az élettörténetek, a személyes hangvételű írások és az interjúk a célcsoport kedvenc olvasmányai.
A márciusi Story magazin kutatásból pedig az is kiderül, hogy a magazinnak nemcsak tájékoztatási vagy szórakoztatási funkciója van, hanem a társas kapcsolatok fenntartására, erősítésére is hat. A magazinok másik fontos funkciója a rekreáció. Nem újdonság, hogy a print, mint tárgy, élmény is. Segít kilépni a mindennapokból és a professzionálisan előállított egyedi és hiteles tartalom nemcsak az olvasóknak, de a hirdetőknek is hosszú távon érték marad. Az olvasói visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük a magazinok tartalmát és vizualitását. Az olvasói igényekre alapozva a meglévő márkákat új márkakiterjesztésekkel bővítjük és indítunk új, speciális tematikájú lapot is.