A tengerentúli millenniumi nemzedék a print felé fordult, az újságíróktól élményszerű történetmesélést várnak, miközben egyre több olvasó hajlandó fizetni az értékes tartalomért – ez derült ki a legutóbbi, globális magazinpiacot érintő innovációkról szóló éves jelentésből. Derűs, optimista gondolatok következnek a papír kreatív felhasználásáról, az olvasás diszkrét luxusélményéről és a lapozgatható újságok szeretetéről.

A mai olvasó szomjazik az értékes, egyedi tartalomra – ami az egyik legnagyobb előnye a magazinoknak – ugyanakkor a fake news világában a megbízhatókra is. Ezért a jövőben még inkább felértékelődnek a valódit a kétes eredetű hírektől megkülönböztetni tudó lapszerkesztők az internetes szökőárral úszó hírszüretelőktől. És ez nemcsak a hírekre, a magazinos szerkesztőségi tartalmakként feldolgozott tippek, trükkök, jótanácsok formájában megjelenő anyagokra is igaz lesz. Az olvasó ma már tudni akarja, hogy kinek hihet, és csak a téma szakértőjétől hajlandó tanácsot elfogadni.

Ma már alig van olyan szeglete az életünknek, ahol ne zúdulna ránk töménytelen mennyiségű és kétes forrású hír – ami tegnap igaz volt, mára megkérdőjeleződött: mindinkább fogynak az igazodási pontok. Ebben a zavaros, gyors, mindent azonnal akaró világunkban egyre inkább szükség van egy helyre, egy biztos, nyugodt pontra. Ahogy az egyik olvasónk fogalmazott: a Nők Lapja a béke szigete: ha elegem van, csak beleburkolózom és kizárom a külvilágot. A legutóbbi kutatások pedig azt mutatják, hogy megérte a tudatos munka: a Nők Lapja mára igazi love brand-dé vált.

Vékási Andrea

Nők Lapja főszerkesztő, Central Médiacsoport Zrt.

A teljes cikk ide kattintva megtekinthető.



Címkék: