Cikkünk első részében részleteztük, hogy a megváltozott élethelyzetek hatására olvasóinkban sok új szokás alakult ki, de a nyomtatott sajtó olvasása továbbra is állandó napi rutinuk részét képezi. A cikkünk első részében hetilapjaink áprilisi helyzetét boncolgattuk, most pedig a glossy és tematikus magazinjaink, különszámaink és a hozzá kapcsolódó projektek következnek.

A megváltozott fogyasztói szokások hatása a tematikus különszámokra

A kijárási korlátozás következtében felszabaduló otthoni időt többek között sütés – főzéssel töltik ki az olvasóink, a kenyérsütés témában például ötszöröződtek a Google keresések, az üzletekben pedig hosszú időre elfogyott például az élesztő.  Sok éves trend, hogy a húsvéti (és egyébként a karácsonyi) időszakban megnő a fogyasztói érdeklődés a gasztro témák iránt, ezért a Nők Lapja Konyha áprilisi számába +24 oldal extra húsvéti tartalom került, 52 ezres nyomott példányszám mellett. A Nők Lapja Konyha az online térben is elérhetővé teszi tartalmát: hetente 1 alkalommal a noklapja.hu oldalán 1-1 témára vagy alapanyagra tematizált receptgyűjteménye kerül fel, ingyenesen letölthető .pdf formátumban.

Az otthon felszabaduló energiákat az olvasók kertészkedés és a sütés-főzés mellett közvetlen lakókörnyezetük csinosítására vagy az új otthoni munkakörnyezetük kialakítására fordítják. A Central magazinjai ebben is segítséget nyújtanak. Az április 22-én megjelent Nők Lapja Enteriőr tavaszi lapszámában számos ötletet találunk arra, hogyan tehetjük vidámabbá, kényelmesebbé a tereket. Az Elle 07/08-as lapszámában pedig 16 oldalas Decoration mellékletet tervezünk, tele inspiráló és hasznos ötletekkel.

Klasszikus témák – különszámok áprilisban

A kijárási korlátozások következtében megnövekedett otthon töltött idő még inkább felértékelte a papír alapú magazinok olvasását, így március második felében és áprilisban számos különszámunk jelent meg, amelyek kikapcsolódást, hasznos tanácsokat és releváns tartalmat nyújtottak olvasóiknak.

Az előzetes kiadói terveknek megfelelően, március 28-án került standokra  a Kismama Anya magazin.  A kiadványt 2019-ben a hirdetők és az olvasók is pozitívan fogadták, ezért idén már két lapszámmal jelentkezik a magazin.

A Nők Lapja Szépség  is megjelent április végén, továbbra is a 40+ női olvasóknak kínálva tartalmat, hiszen a külsőnkre, a testünkre nem csak akkor érdemes odafigyelni, ha normális kerékvágásban zajlik az élet, sőt, pont karantén idején hiányoznak leginkább a korábban megszokott szépítő praktikák.

Az Autó Magazin idén már 6 különszámmal jelentkezik, az előre tervezettnek megfelelően április közepén az E-autó különszám kikerült az árushelyekre. Mivel folyamatosan nő az érdeklődés az alternatív hajtású – hibrid, elektromos és tüzelőanyag-cellás (hidrogénhajtású) – autók iránt, idén, ebben a témában két különszámot is megjelentet a márka.

A National Geographic tartalmai iránt az utóbbi két hónapban fokozódott a kereslet. A nyomtatott magazin márciusi árus példányszáma 30 százalékkal volt magasabb, mint a februári. Az online térben március és április hónapban is havi 400.000 körül stabilizálódott az RU az ng.hu honlapon, a magazin facebook követőinek száma pedig  immár második hónapja 3 százalékkal nő. Ezért is döntött úgy a kiadó, hogy megjelenteti a National Geographic áprilisra tervezett különszámát, Híres emberek –más olvasatban címmel.

Havilapok és időszaki kiadványok  a portfólióban

A hosszabb terjesztési időszakok miatt a havilapok és időszaki kiadványok szerkesztőségei még a tömeglapoknál is nagyobb hangsúlyt fektetnek az online tartalmak előállítására és arra, hogy a social felületeken keresztül folyamatosan kommunikáljanak hűséges olvasóikkal.

A Nők Lapja Psziché szerkesztősége szerint a jelenlegi, kihívásokkal teli helyzetben kiemelten fontos, hogy az embereknek támogatást és útmutatást nyújtsanak.  Ezért a magazin ebben a lelkileg megterhelő időszakban sem engedni el az olvasók kezét, a Nők Lapja Psziché facebook oldalán többféle sorozattal jelentkezik az online pszichológiai tanácsadástól kezdve a pozitív híreken át, testi és lelki egészségünk megóvása érdekében. Az értékes tartalom hatására a március eleji 17 ezer főről május elejére 25.500-ra emelkedett magazin a facebook követőinek száma. A Nők Lapja Psziché idei második lapszáma áprilisban 9-én jelent meg 19 ezres nyomott példányszámban.

Az április közepén megjelent májusi – júniusi Marie Claire a jövőről szól. A gyökereiben megváltozott jelenünkben van időnk elgondolkodni azon, milyen lesz az újrakezdés, mit tanultunk a múlt hibáiból, és milyen értékek alapján építjük majd újjá a világunkat. A szerkesztőség több új projekttel is aktivizálja olvasóit: minden szombaton jelentkezik az Marie Claire öko talk; a Marie Claire insta oldalán pedig Önismereti beszélgetések érhetők el.

A befektetett energia megtérülni látszik, hiszen hónapról hónapra nő a facebook és Insta követőinek száma. Még egy fontos rekord dőlt meg idén áprilisban, a Marie Claire Fotópályázatára 972 nevezés érkezett, és így még a tavalyi kimagasló nevezési számot is meghaladta.

A Marie Claire szeptemberi lapszámában megjelenő Travel melléklet fő tematikája az utazás mellett a gasztronómia lesz.  Az egész szeptemberi lapszám a Made in Hungary égisze alatt készül, több cikkben foglalkozunk majd  a magyar vállalkozások fellendítésével, a magyar kulturális élet támogatásával.

Az Elle május – júniusi címlapja igazi kuriózum, hiszen az Epres Panni címlap egy otthon készített selfie képpel került az újságosokhoz, benne pedig 16 ismert személyiség írja le gondolatait arról, mi változik meg a koronavírus-válság hatására a világban.

Idén már negyedik alkalommal rendeztük meg a Cosmo Beauty Awards pályázatunkat, a szépségápolási termékek legrangosabb versenyét. Összesen 35 alkategóriával és 225 nevezéssel indult el az olvasói szavazás áprilisban.

Végül, de nem utolsó sorban kiadónk, a magyar női magazinok piacán először, május elején, anyák napján elindította a nőklapja.hu oldalt,  aminek teljes tartalma  digitális előfizetéssel olvasható.  A havi díjért cserébe a hetilap összes cikkén felül még nagy mennyiségű, naponta frissülő tartalom (cikkek, videók, podcastok, vélemények, infografikák) is hozzáférhetőek. A fizetős tartalmak lehetővé teszik, hogy az online térben a print Nők Lapja rendszeres olvasói mellett a hiteles és színvonalas tartalmat értékelő fiatalabb korosztályt is elérjük.

Források:

  • a márciusi és az előzetes áprilisi értékesítési adatok forrása a Central Médiacsoport – Terjesztés
  • a  honlapok RU adatainak  forrása Gemius DKT, 2020/03 és 2020/04
  • a facebook és Insta követők száma a 2020 május 6.-i állapotnak felelnek meg


Címkék: