Magazinokból értesülhettünk a populáris kultúra legfontosabb pillanatairól, kezdve a Vanity Fair felejthetetlen Caitlyn Jenner-bejelentésétől a New York megrázó beszámolójáig a Bill Cosbyt erőszakkal vádolókról, és a People megindító cikkéig egy nőről, aki úgy döntött, hogy véget vet az életének.

Az idei sikerlistások a szerkesztőségek eredményein túl azt is bebizonyították, hogy többek pusztán magazinoknál, mégpedig azzal, hogy felvállalják a pillanat kínálta platformok, partnerségek és hirdetői együttműködések igénybe vételét egy új olvasótábor megnyeréséhez.

 

A legnépszerűbb magazin

A szerkesztők választása:

Vanity Fair

Az olvasók választása:

Wired 39,7%,

The New Yorker 37,6%,

Bloomberg Businessweek 8,7%

 

A legnépszerűbb véleményvezér

A szerkesztők választása:
New York

Két éve a New York hűséges olvasói közül sokan sajnálkoztak, hogy a kiadvány kétheti gyakoriságú megjelenésre vált, és a vég kezdetét látták ebben. Mint kiderült, semmi sem állt távolabb az igazságtól. A csaknem öt évtizede létező kiadvány megőrizte jelentőségét, továbbra is magas hírértékű címlap sztorikat hoz (mint pl.  Bill Cosby botrány), bővíti a magas olvasottságú blogokból álló hálózatát (amelyek 23 millió egyedi látogatót vonzanak havonta, és ezzel az idén a digitális hirdetések 10%-ban nőttek), a Vulture Festival megrendezésével pedig élő rendezvények szervezésébe is belevágott.

Az olvasók választása:
The New Yorker 47,4%
Time 32,0%
The Atlantic 9,8%

 

A legnépszerűbb életmód magazin

A szerkesztők választása:
WSJ. Magazine

Míg maga a Wall Street Journal nem tekinthető éppen az exkluzív divat fellegvárának, az újság luxus életmód-magazinjának, a WSJ Magazine-nak sikerült megkerülhetetlenné válnia a stílusszakértők körében. Ma, fennállásának ötödik évében a magazin által kiosztott éves Innovator Awards díj az egyik legnépszerűbb eseménnyé nőtte ki magát a városban, amely szerteágazó területek úttörőit díjazza, olyanokat, mint Miuccia Prada, Angelina Jolie és Karl Ove Knausgaard.

Az olvasók választása:
WSJ. Magazine 38,4%
Town & Country 27,4%
Real Simple 13,9%

 

A legnépszerűbb gasztronómiai magazin

A szerkesztők választása:
Bon Appétit

A Condé Nast Food Innovation Group részeként a Bon Appétit mindenképpen méltó a címére. A magazin több fontos partneri viszonyt alakított ki olyan márkákkal, mint például a Samsung (ennek égisze alatt jött létre a magazin legelső szponzorált címlapja, egy két szezonos videó sorozat), illetve az AmazonFresh (amely számára a Bon Appétit több márkázott üzletportált készített). A teljes olvasótábor közel 33 százalékkal nőtt,  mobillátogatók száma pedig megkétszereződött.

Az olvasók választása:
Cooking Light 34,0%
Food & Wine 30,5%
Bon Appetit 21,0%

 

A legnépszerűbb utazási magazin

A szerkesztők választása:
Travel + Leisure

A korábban gyengélkedő utazás kategória ismét tündököl, a Time Inc.’s Travel + Leisure pedig a legújabb befutó. Tavaly áprilisban a márka tetőtől talpig megújult, amelynek eredménye egy trendibb termék és egy ismét életerős digitális láb, amely gyors tempóban állít elő kifejezetten minőségi tartalmat. A változások mind a hirdetők, mind az olvasók kedvére valók: a hirdetési oldalakon 11 százalékos növekedés volt tapasztalható szeptemberig, a teljes olvasóközönség pedig csaknem 12 százaléknyit gyarapodott.

Az olvasók választása:
Travel + Leisure 34,0%
Town & Country Travel 26,6%
Condé Nast Traveler 24,6%

 

A legnépszerűbb lakberendezési magazin

A szerkesztők választása:
Architectural Digest

A hirdetési oldalakon tapasztalt ötévnyi töretlen növekedést követően az Architectural Digest egyértelműen uralja az otthonteremtési tematikát. A siker azonban nemcsak a nyomtatott  magazint jellemzi. A közelmúltbeli ráncfelvarrás után az ArchitecturalDigest.com is felzárkózott a 10 leggyorsabban növekedő magazin-weboldalhoz, miközben digitális bevétele megduplázódott. A márka Home Design Show nevű saját rendezvénye pedig 40.000 látogatóval az eddigi legjövedelmezőbb év volt a 14 éves történetében.

Az olvasók választása:
Domino 45,5%
Architectural Digest 36,3%
House Beautiful 7,8%

 

A legnépszerűbb divatmagazin

A szerkesztők választása:
Harper’s Bazaar

A Harper’s Bazaar lenyűgöző címlapjaival, innovatív reklám-partnerségeivel és lebilincselő vezércikkeivel igazán sikeres divatmagazin. Egy olyan évben, amikor a divatkategóriában a hirdetési oldalak szinte stagnáltak, a Bazaar’ saját oldalai 14 százalékos növekedést produkáltak, digitális forgalma pedig 171 százaléknyit emelkedett. A HB erőteljesen jelen van a Pinteresten is, a platform vezető magazinmárkájaként 4,6 millió követővel büszkélkedhet. Ehhez jönnek még az olyan új kezdeményezések, mint pl. a magazin vásárlásösztönző Harper Supplement melléklete, illetve e-kereskedelmi befektetései.

Az olvasók választása:
Brides 28,5%
Porter 28,4%
Vogue 16,5%

 

A legnépszerűbb női magazin

A szerkesztők választása:
Redbook

Meredith Rollins főszerkesztő kezei alatt a 113 éves márka figyelemreméltóan fiatalos lendületet kapott, és a szépségből, divatból, életmódból és más témákból életerős mixet alakított ki. A magazin a kockázatvállalási hajlandósága miatt is piros pontot érdemel. Tavaly szeptemberben a jól bevált celeb címlap helyett a Redbook inkább a Dove által szponzorált Real Women Style Awards nyerteseit tette a címlapjára, amivel kivívta az elismerést országszerte.

Az olvasók választása:
Redbook 45,1%
Woman’s Day 36,8%
Self 7,3%

 

A legnépszerűbb egészség/fitnesz magazin – Női

A szerkesztők választása:
Women’s Health

Az idén tízéves Women’s Health érzi az okos márkaközi integráció erejét. Szponzorokkal (pl. Degree), testvérmagazinokkal (Men’s Health), sőt külső magazinmárkákkal (Domino) fennálló több platformos partnersége több százmilliós megtekintést hozott. A legkiemelkedőbb eredményt azonban televíziós nézőszámának növelése terén érte el a márka. Az elmúlt év során a Women’s Health társult, többek között, az NBC Today show c. műsorával, és elindította éves Next Fitness Star versenyét, „The Doctors” szegmenseket készített a National Women’s Health Week programjához, és új sorozatot indított Sweat Inc. címmel a Spike TV-n.

Az olvasók választása:
Women’s Health 58,6%
Shape 28,9%
Health 12,5%

 

A legnépszerűbb férfimagazin

A szerkesztők választása:
GQ

A Condé Nast zászlóshajónak számító férfimárka nyerő formában volt tavaly. Nyomtatott formában a GQ Style melléklet óriási siker volt az újságosstandokon, idén pedig négyszeres példányszámban jelenik meg. A digitális oldalon az újraindított GQ.com néhány hónap alatt megduplázta a forgalmát. Eközben az olyan kiegészítő tevékenységei, mint az NBA All-Star party vagy az Armani által szponzorált Grammy’s party, illetve egy meghívásos New York-i klub, The Gent, módot adnak arra, hogy a fogyasztók mélyebben is kötődjenek a márkához.

Az olvasók választása:
Details 37,2%
GQ 24,3%
Playboy 22,6%

 

A legnépszerűbb egészség/fitnesz magazin – Férfi

A szerkesztők választása:
Men’s Fitness

A Men’s Fitness még mindig lendületben van a 2013-as realunch után, amikor a márka a luxus felé fordult, újra pozícionálta magát. Impozáns végeredmény: az értékesített példányszám 26 százalékkal emelkedett.

Az olvasók választása:
Men’s Health 50,4%
Men’s Fitness 48,3%
Backpacker 1,3%

 

A legnépszerűbb autós magazin

A szerkesztők választása:
Car and Driver

Az autós tematikában egyedüliként a Car and Driver magazin tudta növelni az olvasótáborát. A hatvanadik évfordulóját ünneplő magazin hirdetései még mindig sikeresek és kétszámjegyű reklámbevétel-növekedést hoznak már második éve az olyan autógyártókkal való partneri viszonynak köszönhetően, mint a Mercedes-Benz, az Acura, a Toyota és a Chevrolet.

Az olvasók választása:
Car and Driver 49,0%
Motor Trend 17,5%
Road & Track 14,3%

 

A legnépszerűbb sportmagazin

A szerkesztők választása:
Sports Illustrated

A Sports Illustrated bebizonyította, hogy egy klasszikus márkának nem feltétlenül kell öregesnek is lennie, és az elmúlt évben egy szélesebb – és egyben fiatalabb – közönséget célzott meg. A középpontban továbbra is a videó áll, az élő digitális műsoroktól az új Sports Illustrated Films dokumentumfilm-sorozatig. (Jelenleg az SI.com látogatóinak tulajdonképpen több, mint 20 százaléka videót néz.) 2015-ben vásárolták meg a FanSided sporthálózatot is, amely hatalmas Y generációs közönséggel dicsekedhet, továbbá elindították az SI Play-t, amely az ifjúsági sportra koncentráló új vállalkozás.

Az olvasók választása:
Golf Digest 37,6%
Sports Illustrated 35,8%
ESPN the Magazine 10,5%

 

A legnépszerűbb celeb-/szórakoztató magazin

A szerkesztők választása:
People

A People ismét bebizonyította, hogy miért is érdemelte ki a sztár magazinok nagyasszonya címet. A jelentősebb szerkesztőségi merítésektől (ide értve a Brittany Maynard haláláról adott beszámolót, amely a Time Inc. valaha mért legnagyobb digitális nézettségét érte el) az e-kereskedelmi konstrukciókig (mint a megvásárolható Joyus videók) a közösségi médiával való partneri együttműködésekig (pl. a márka Snapchat Discover csatornája), innováció területén a márka továbbra is élen jár minden szinten.

Az olvasók választása:
National Enquirer 32,7%
Us Weekly 30,5%
People 16,5%

 

A legnépszerűbb üzleti magazin

A szerkesztők választása:
Forbes

A Forbes vezető pozíciót foglal el a szponzorált tartalomhelyek mezőnyében, és tovább aratja a határokat tágító BrandVoice platformjából származó előnyöket—partnerei közel 35 százalékot tesznek ki a Forbes összes reklámbevételéből. A márka konferencia-vállalkozása is dübörög, a U.S. YOY bevételei 26 százalékkal emelkedtek a harmadik negyedévben, és az első globális 30 Under 30 rendezvény bevezetésével 2016-ban is tovább bővülnek.

Az olvasók választása:
Inc. 41,2%
Forbes 31,8%
Fortune 11,6%

 

A legnépszerűbb gyerek-/tinimagazin

A szerkesztők választása:
Teen Vogue

A Vogue kishúga, a Teen Vogue következetesen bizonyítja, hogy valóban megáll a saját lábán a Condé Nast-on belül. Amellett, hogy nagypályás közösségi média játékos, a márka azzal szerez nevet magának az élő rendezvények terén, hogy az idén összeáll a Simon bevásárlóközpontokkal a harmadik Back-to-School (iskolakezdési) szombatok akcióra, amellyel a tizenéveseket eléri az egész országban. Összességében a Teen Vogue közönsége 8 százalékkal nőtt—ez komoly hőstett a legszeszélyesebb ízlésű fogyasztókat megcélzó márkától.

Az olvasók választása:
Seventeen 35,5%
Teen Vogue 26,1%
Sports Illustrated Kids 19,0%

 

A legnépszerűbb magazin a közösségi médiában

A szerkesztők választása:
Playboy

Míg a Playboy mostanában azért került címlapra, mert megszünteti a meztelenséget a lapjain, a márka weboldala ténylegesen szolidabbra váltott már 2014 augusztusában.  Ez zseniális húzásnak bizonyult. Nemcsak a forgalom ugrott meg, de a közösségi médiában a megosztások száma is. A Playboy jelenleg a második legnagyobb Facebook táborral rendelkezik a magazinmárkák között,és a negyedik legnépesebb Instagram közönséggel, továbbá hatodik legnagyobb általános közösségi média-táborral.

Az olvasók választása:
Women’s Health 35,5%
The New Yorker 34,4%
Wired 20,7%

 

A legnépszerűbb digitális magazin

A szerkesztők választása:
Cosmopolitan

A Hearst zászlóshajójának számító márka digitális ágaként a Cosmopolitan.com mértékadó a női magazinok között. Saját digitális szerkesztőséggel rendelkezik (amelynek az irodáját találóan Club Cosmo-nak nevezik), és felveszi a versenyt bármilyen tisztán digitális oldallal, amikor arról van szó, hogy nyaktörő tempóban kell kattintásra érdemes tartalmat előállítani. 2015-ben egyéni látogatóinak átlagos havi száma csaknem elérte a 16 milliót. Igazán azonban a minősége különbözteti meg a többitől—bármely tetszőleges napon található rajta mélyebb cikk az abortuszjogokról, amely együtt szerepel valamilyen átfogó elemzéssel a populáris kultúra területéről.

Az olvasók választása:
The New Yorker 54,5%
Wired 28,9%
Cosmopolitan 6,6%

 

A legnépszerűbb új belépő

A szerkesztők választása:
Rodale’s Organic Life

A Rodale’s Organic Life—korábbi nevén Organic Gardening—újszerű magazin egy zsúfolt iparágban. Széles tartalmi skálája a gasztronómiától, a háztartástól az utazásig és spiritualitásig terjed, Az új kiadvány pár hónapja indult, és a Saveur korábbi szerkesztője, James Oseland vezetésével még saját rendezvényt is elindított: ez a Farm2Fork Festival, amelyet Brooklynban rendeztek meg, és a Subaru szponzorálta.

Az olvasók választása:
Beekman 1802 Almanac 51,9%
My Wedding 44,4%
Rodale’s Organic Life 1,6%

 

A legnépszerűbb design/fotómagazin

A szerkesztők választása:
W

Amikor lélegzetelállító képanyagról van szó, kevés magazin rúghat labdába a W mellett. Stefano Tonchi főszerkesztő igazgatása alatt a W továbbra is azok közé a nagy divatmagazinok közé tartozik, amelyek igazán kockáztatnak a címlapjuk tárgyával; akár arról van szó, hogy egy olyan feltörekvő tehetségre teszik le voksukat, mint Alicia Vikander, akár olyan időtlen ikont szerepeltetnek, mint Jane Fonda, vagy teljességgel átalakítanak egy olyan hollywoodi A-kategóriás színésznőt, mint Jessica Chastain. Évente kétszer a magazin extra adag gyönyörködnivalóval szolgál, amikor óriási sikerű Art Issue Supplement melléklete megjelenik.

Az olvasók választása:
W 33,1%
Wired 31,9%
Conde Nast Traveler 18,4%

 

A legnépszerűbb magazin-címlap

A szerkesztők választása:
Vanity Fair

Az olvasók választása:
New Yorker – Charlie Hebdo Massacre 50,4%
Marie Claire – Miley Cyrus 21,1%
Vanity Fair – Caitlyn Jenner 13,5%



Címkék: