A külsőleg és tartalmilag is megújuló Nők Lapja huszonegy nőnek tette fel a kérdést, milyen 2021-ben nőnek lenni Magyarországon. A válaszolók között döntéshozók, családanyák, kutatók, a gondolkodásmódunkat formáló művészek és a jövő nemzedékének tagjai is megtalálhatóak.
Az április 7-én induló „Helló, változó világ! Mi, nők itt vagyunk” kampány célja, hogy felhívja a figyelmet arra, milyen társadalmi változásokra lenne szükség hazánkban, hogy a nők könnyebben érvényesülhessenek a munka, a tudomány vagy akár az egészségmegőrzés területén. A kampány kapcsán többek között Erdős Juci, Heal Edina, Kováts Adél, Mészáros Antónia, Polgár Judit, Szinetár Dóra, Tari Annamária és Zsédenyi Adrienn szólalnak meg.
Természetesen nemcsak a társadalomnak, a Nők Lapjának is igazodnia kell a nők megváltozott igényeihez, így a kampány indulásával párhuzamosan a több mint 70 éves magazin külsőleg és belsőleg is megújul. A 21. század nőit hivatott megszólítani a régi hagyományokhoz visszanyúló, mégis modern, új logó, az új rovatrendszer és a korábbi közkedvelt újságírók mellett megjelenő új szerzők, a modern médiafogyasztási szokásokhoz igazodó podcastok és a nőklapja.hu is.
„A Nők Lapja nemcsak Magyarországon, a nemzetközi médiapiacon is egyedülálló jelenség. Úgy tudott mindmáig az ország legnagyobb példányszámú női hetilapja maradni, tudósítani a holdra szállásról, a Habselyem Kötöttárugyár divatbemutatóiról, a rendszerváltásról, az ökológiai lábnyomról és a Covid-járványról, hogy nem felejtette el megmutatni, mi történik mindeközben az emberrel. Ha a »nőklapjás« hang személyes is, a metodika mindig tényfeltáró, objektív. Hiszem, hogy ez az egyéni nézőpontú, őszinte valóságábrázolás nemcsak egy nagy múltú műhely hagyománya, hanem a jövő hiteles tartalomgyártásának a záloga is. Célunk, hogy az újság hangjában továbbra is generációk hallják meg a maguk hangját, a megújuló Nők Lapja a következő hetven évben is a nők mindennapjainak krónikása legyen, offline és online.”
A 72 éves Nők Lapja Magyarország legnagyobb példányszámú hetilapja, 169 ezer értékesített példánnyal, 608 ezer olvasóval, és 2,2 millió kontaktussal hetente*. A régi, megszokott újságírói gárda mellett új, rendszeres szerzőként többek között Al Ghaoui Naima, Bus István, Fábián Janka, Csányi Vilmos, Grecsó Krisztián, Vámos Miklós és Kemény Zsófi írásaival találkozhatnak az olvasók áprilistól.
A megújulást részletesen bemutató prezentáció letölthető itt.
* Forrás: Kantar Hoffmann Kft. NOK 2019/Q4-2020/Q3, Példányszámadatok: MATESZ Gyorsjelentés 2020 Q3 aktívan értékesített példányszám.