Az utóbbi időben olyan neves digitális szereplők indítottak print magazinokat, mint például net-a-porter, az AIRBNB vagy az UBER (lásd korábbi cikkeinket Porter , Pineapple, Momentum.)

Ezúttal mindenki meglepetésére a digitális / online médiával foglalkozó szakmai oldal, a DIGIDAY dobta piacra PULSE nevű, negyedévente megjelenő nyomtatott magazinját.

A Digiday évek óta meghatározó és véleményformáló B2B site, amely a legfrissebb digitális trendekkel, tartalmakkal, platformokkal foglalkozik, és amelynek ereje a Digiday-t követő szakmai közösségben rejlik. Ezt a közösséget igyekszik a vállalat minden formában elérni, aktivizálni – a híreken, elemzéseken túl szakmai rendezvényekkel, díjakkal is. A közösség elérése szempontjából a DIGIDAY nyitott mindenféle platformra, így a printre is.

Brian Morrissey, a DIGIDAY elnöke a FIPP-nek elmondta, hogy olyan új kapcsolódási pontot kerestek a közösségükhöz, amelyben az online csatorna nem igazán erős. Szerinte nem csupán ők, hanem más digitális médiavezetők is folyamatosan azon gondolkodnak, hogy a közönséget hogyan lehetne hatékonyabban elérni, bevonni és megtartani. A csatorna ebből a szempontból másodlagos, lehet hírlevél, TV műsor, bármi.
Szerinte a papír alapú magazin tökéletesen alkalmas módja a mélyebb kapcsolat kialakításának, a márkaértékek közvetítésének és a történetek elmesélésének. A PULSE magazin ugyanakkor nem csupán a fenti céloknak megfelelő új eszköz, hanem hosszabb távon profittermelő médium is – az első lapszám szponzora egyébként a programozott vásárlási megoldásokkal foglalkozó technológiai vállalat, a Pulsepoint volt.

A magazin első, 60 oldalas lapszámát néhány ezer példányban, célzottan terjesztik, és később döntenek az esetleges emelésről. Az egy évben négyszer megjelenő PULSE magazin éves előfizetési díja 100$.



Címkék: