Jönnek a LEGek: melyek voltak a legsikeresebb hirdetői együttműködéseink? Mire vagyunk a legbüszkébbek média márkáink idei aktivitásai közül? Milyen kézzelfogható eredményeket értünk el 2023-ban, melyek a jövő évre is biztos alapot adnak hirdetőink hatékony kampányaihoz? Férfi digitális portfóliónk teljesítményét elemeztük. Vágjunk bele, tarts velünk!
“2023 a szorgos építkezés éve volt a férfiportfólónk életében. Elindult új digitális életmódtermékünk, a First Class és a 24.hu mindenféle témákban listákat kínáló aloldala, a Top24. Nagy büszkeség, hogy újságíró kollégáink számos szakmai díjat nyertek, legismertebb podcastunk a Háromharmad pedig közönség előtti élő felvételek készítésébe kezdett, nem csak Budapesten, de vidéki nagyvárosokban is. Mindeközben pedig a Google és a Financial Times Strategies partnereként részt vettünk egy olyan nemzetközi programban, amely reményeink szerint megalapozza majd, hogy a következő években kiépítsük azt az előfizetési rendszert, amely hosszú távon a hirdetési bevételek mellett a második fontos finanszírozási lába lehet a független digitális sajtótermékeknek.”
TOP9 a 24.hu-tól
1. A 24.hu megőrizte vezető pozícióját a hard news szegmensben*
- Az egyedi felhasználók havi átlagos számát tekintve továbbra is vezeti a hard news hírmédia szegmenst a 24.hu, amely az elmúlt egy évben közel 3,5 millió egyedi látogatót vonzott havonta.
- A 24.hu nyitóoldalán eltöltött havi idő 18%-kal nőtt tavalyhoz képest.
- A 24.hu-n napi átlagban 10%-kal több kattintás keletkezett, mint 2022-ben.
*Forrás: DKT-Gemius, havi átlag egyedi felhasználószám (real user) alapján, 2022. november-2023. november, Blikk.hu nélkül
2. Stabilan a leghallgatottabb podcastok között szerepel a Háromharmad, amely idén országjáró turnéra indult
A 24.hu politikai újságíróinak kibeszélő műsora, a Háromharmad a legnépszerűbb hazai podcastok között szerepel. A formátum népszerűségét jól mutatja, hogy a műsor nyilvános, fizetős eseményként meghirdetett, közönség előtti élő felvételei teltházzal mentek Budapesten mellett Szegeden és Pécsett is. A 24.hu összesítve 329 db podcast adást készített 2023-ban, melyeket 1,72 milliószor indítottak el a hallgatók.
3. 70%-kal nőtt a 24.hu YouTube-csatornájának havi nézettsége az elmúlt egy évben
2023 novemberében már több mint 1,1 millió megtekintést ért el a 24.hu YouTube-csatornája, amellyel a legnagyobb növekedést érte el a hazai hírmédia szegmensben.
4. Átlépte az 1 millió követőt a 24.hu Facebook-oldala
A 24.hu évek óta a legnagyobb követőtáborral rendelkezik a Facebookon a hazai hírportálok közül, amelyek közül elsőként sikerült átlépnie az 1 milliós álomhatárt. A 24.hu Facebook-csatornája naponta 1,28 milliós eléréssel (daily reach) és 3,76 milliós megjelenésszámmal (daily impression) bír.
5. A magyar hírportálok belföld rovatai közül az év felében a 24.hu nyerte az olvasottsági versenyt
A hírportál ezzel az eredménnyel a magyar hírportálokon belföldi híreket olvasók közel 60%-át érte el havonta.
6. A 24.hu csatlakozott a Financial Times és Google News Initiative közös programjához
A Google News Initiative és a Financial Times közös kezdeményezése révén idén is útnak indul a Digital Revenue Launchpad EMEA, amelynek célja felkészíteni a lapkiadókat a jelenkor kihívásaira, megosztani a tudást, stratégiát alkotni és megújítani a lapok előfizetési modelljét.
7. Top24 néven interaktív toplistaoldalt indított a 24.hu, már közel 10 ezren voksoltak az 566 lista valamelyikére
A Top24 lényege, hogy a közönség különféle, a 24.hu szerkesztői által gondozott toplistákat érhet el, melyek állását saját interakciójukkal alakíthatják. A felhasználók személyes rangsorukat is elkészíthetik, melyet a közösségi médiában barátaikkal is megoszthatnak. A Top24 indulása óta közel 10 ezer felhasználó élt a szavazás lehetőségével, akik fejenként több mint 2,5 percet töltöttek a felületen, havonta átlagosan 400 ezer oldalletöltést generálva az oldalon. A legnépszerűbb listák között szerepel az Azahriah-val kapcsolatos érdekességek gyűjteménye, a legjobb magyar stand up humoristák toplistája és a kedvenc egynapos kirándulások Budapestről.
8. Szemtanúk címen készített tárlatot fotóriporterei legjobb munkáiból a 24.hu, a fotókat a Nemzeti Múzeum kerítésén állították ki
A 24.hu fotórovatában dolgozó munkatársak elmúlt másfél évben készült képeiből állított össze különleges tárlatot a hírportál. A 28 képből álló Szemtanúk című kiállítást a World Press Photo kísérő programjaként a Magyar Nemzeti Múzeum kerítésén tekinthették meg az érdeklődők.
9. Díjeső a 24.hu-nál: Transparency-Soma, Szegénységről Méltósággal, Junior Prima és Média a családért-díj, illetve a 41. Magyar Sajtófotó Pályázat négy elismerése is kollégáink munkáját dicséri
- A 24.hu újságírója, Nagy Gergely Miklós nyerte a legrangosabb hazai oknyomozó újságírói elismerést, az idén 22. alkalommal átadott Transparency-Soma díjat.
- A 24.hu fotóriporterei összesen 4 díjjal távoztak a 41. Magyar Sajtófotó Kiállításról. Mohos Márton a Sajóról készült Rozsdás folyó című sorozatával a 3. díjat szerezte meg. Szajki Bálint fotóriporter a nagyszüleiről készített Egészségben és betegségben című sorozatát a zsűri első díjjal jutalmazta, valamint a 30 év alatti, legjobb teljesítményt nyújtó fotóriporternek járó Szalay Zoltán-díjat, és a legjobb emberközpontú, dokumentarista képért vagy képsorozatért járó André Kertész Nagydíjat is neki ítélte.
- Kovács Márta, a 24.hu újságírója nyerte el a Szegénységről Méltósággal Sajtódíj első díját print/online kategóriában. A díjazott riport egy borsodi faluban, Szomolyán bemutatott előadásról készült, amelyben a helyi roma nők egészségügyi dolgozókkal és szülészeti aktivistákkal együtt mesélik el a saját történeteiket a magyar egészségügyben elszenvedett megrázó tapasztalataikról.
- Kovács Márta és Mohos Márton „Néha azt mondják, hogy így észre sem vették a szülést” című riportja kapta a júniusi Média a családért-díjat. A cikkben kollégáink az Alsózsolcán alakult közösségi dúlaszolgálatot mutatták be.
- Ismeretterjesztés és média kategóriában Junior Prima díjat érdemelt ki Csóti Rebeka, a 24.hu képszerkesztője. Rebeka 36 pályázóból került a 6 győztes közé.
- Az Online Audio Video Awards-on (OVA) a 24.hu heti gazdasági műsorát, a Dellát választották a legjobb hazai közéleti-gazdasági podcastnak, míg a Háromharmad nézői kérdésekre felelő különkiadása, a Napirend után című műsor Special Mention kitüntetésben részesült.
TOP4 a Vezesstől
1. Továbbra is őrzi piacvezető helyét a Vezess, Magyarország legolvasottabb autós lapja*
A Vezess havi több mint 1,4 millió, és napi közel 150.000 látogató ér el, ezzel több mint 50%-kal előzi meg a piac második helyezettjét.
*Forrás: Gemius-DKT RU, havi, napi átlagok (belföld, 15+, multiplatform), 2023. jan- nov.
2. Kiemelkedő eredmények a közösségi médiában
Komoly gázfröccsöt adott a TikTokon a Vezess, amelynek legnézettebb videói többszázezres nézettséget érnek el. Nincs megállás a Facebookon sem: a legnagyobb követőtáborról indulva is a legnagyobb növekedést érte el saját szegmensében a Vezess Facebook oldala 2023-ban. Közel 300 ezer követővel továbbra is a Vezess büszkélkedhet a legnagyobb hazai autós Facebook közösséggel.
3. Új videósorozatot indított a Vezess: itt a Mestermunka
A Mestermunka betekintést enged az autóipari szegmens minden részletébe, legyen szó felújításról, fejlesztésről, gyártásról, tesztelésről vagy szerelésről. Hogyan készül egy villanymotor a győri AUDI gyárban és hogyan szerelik a Škodákat a legprofibbak? A formátum műhelytitkoknak, jár utána, feltérképezi a legmodernebb autóipari fejlesztések hátterét, végig követi, hogyan lesz régi alkatrészből új, és számos olyan munkafolyamatot mutat be a nézőknek, amit korábban még nem láthattak.
4. Itt vannak a jövő év autós újdonságai: megjelent a Vezess Katalógus 2024!
Legyen szó sportkocsiról, terepjáróról vagy villanyautókról, a Vezess szerkesztősége minden autószerető igényeit figyelembe vette a világ autós nóvumainak összegyűjtésekor. Sok ezer kép, műszaki adat és megannyi szöveges tartalom feldolgozásával született meg a 240 oldalnyi tömény autós tartalom, amely a jelenleg elérhető modelleket és az érkező újdonságokat veszi számba. 50 oldal műszaki melléklet. Sikermodellek, új irányzatok. Minden 2024-es autós újdonság az Alfától a Volvóig egy helyen.
5. Pihenősarokkal és autóritkasággal a standján vett részt Magyarország legnagyobb autós kiállításán a Vezess
A 2023-as telt házzal dübörgő Autó és Motor Tuning Show (AMTS) rengeteg tuning-, verseny-, luxus-, sportautót, oldtimereket, és igazi ritkaságokat vonultatott fel. A Vezess is kint volt a kiállításon, standján az AMTS egyetlen Alpine A110-esét leshették meg közelről a látogatók. A Vezess egy pihenősarokkal is készült: a gyerekek színezéssel, az autózás szerelmesei pedig babzsákokon ülve, Vezess-videókat nézve fújhatták ki magunkat.
TOP3 a First Classtól
1. Elindult a First Class, az ország új prémium férfimagazinja
A First Class az érdeklődő és a világra nyitott férfiak lapja. Márciusi indulása óta havonta átlagosan közel 300.000 olvasót, és közel 800.000 oldalletöltést ér el. Olvasói aktívak, követik a trendeket, kedvelik a divatot és az újdonságokat. 60%-uk férfi. Az új lap tartalmának előállításában a Central Médiacsoport tapasztalt újságírói mellett számos külsős tartalomgyártó és neves szakértő is közreműködik.
2. BrandSafe környezet, rugalmas hirdetési megoldások, márkaépítő social nyereményjátékok és különleges médiapartneri együttműködések
Minden olyan témakör megtalálható az oldalon, amely a férfiakat érdekli: a technológiától a sportig, a gasztronómiától a divatig, az utazástól a pénzügyeken át a filmekig. A First Class iránt a hirdetői érdeklődés várakozáson felüli volt 2023-ban. Méltó otthonra találtak itt a férfi egészség, autók, sport, kultúra, férfidivat és óra hirdetések. A Cirque de Soleil vadonatúj előadásának, az OVO-nak a First Class lett a kiemelt médiatámogatója, melynek keretében a First Class csapata exkluzív interjút készített a magyar artistákkal. A Hungarian Gran Prix női teniszverseny pedig a First Class-szal együttműködve indított népszerű nyereményjátékot a rangadót megelőző social aktivitásai részeként.
3. November a férfiak hónapja: a First Class edukációs tartalmakkal ünnepelte a férfiakat
A férfiak egészségtudatosságának növelését tűzte zászlajára a First Class tartalmi kampánya, amely novemberben a szűrővizsgálatok és a megelőzés fontosságát, illetve a férfiakra kiemelt kockázatot jelentő megbetegedéseket mutatta be olvasóinak. A férfi szűrővizsgálatokat is kínáló Synlab tökéletes kapcsolódási pontot talált novemberben a tartalmi kampánnyal szolgáltatásai népszerűsítésére. A novemberi férfinap alkalmából a First Class egy több mint 100 ezer forint értékű egyedi ajándékválogatással is készült olvasóinak, melyet egy Instagramon futó nyereményjátékban lehetett megnyerni.