Jönnek a LEGek: melyek voltak a legsikeresebb hirdetői együttműködéseink? Mire vagyunk a legbüszkébbek média márkáink idei aktivitásai közül? Milyen kézzelfogható eredményeket értünk el 2023-ban, melyek a jövő évre is biztos alapot adnak hirdetőink hatékony kampányaihoz? Női digitális portfóliónk teljesítményét elemeztük. Vágjunk bele, tarts velünk!
“Nem lenne fair egyetlen dolgot kiemelni az évből, és nem is lehet. Pályafutásom egyik legfordulatosabb éve van mögöttem és a portfóliómba tartozó termékek mögött. A facebook algoritmusváltása alapjaiban rángatta meg a médiapiacot, a női termékek pedig kifejezetten érintettek voltak. Csak az igazán erős márkák tudtak talpon maradni, de őszintén állíthatom, hogy nehéz menet volt. Számtalan olyan dolgot vittünk véghez, amelyre büszkék lehetünk mindannyian. A Marie Claire elkészítette az első AI-val generált címlapját, amellyel abszolút elsők voltunk a magyar piacon. Az nlc-hez igazolt Hodász atya és Hadas Kriszta is, tovább építve ezzel a 22 éves márka alapértékeit. A Krémmánia pedig a Rossmann-nal együtt megrendezte az első Beauty Expot, amelyre közel kétezer látogató volt kíváncsi. Kempf Zita személyében új főszerkesztőt kapott a Házipatika és a Gyerekszoba is, a változásnak köszönhetően pedig mindkét site megújult tartalmilag. Büszke vagyok a csapatra és arra, hogy a portfóliómba tartozó termékek mindegyike nagyon fontos szerepet tölt be a saját szegmensében.”
TOP3 a MarieClaire.hu-tól
1. Lecsaptak a hirdetők a Marie Claire digitális lapszámaira, a marieclaire.hu nyerte az augusztusi online versenyt
2023 júliusában Csobot Adéllal a címlapján debütált a Marie Claire első digitális lapszáma, amely – Magyarországon először – AI technológia segítségével készült. A digitális lapszám egy letisztult, a magazin vizualitását, hangulatát idéző platform, amely saját címlappal, címlapinterjúval és a nyomtatott lap alappilléreit megidéző, tematikus cikkekkel rendelkezik. A Marie Claire hosszú távon tervez a digitális lapszámok nyújtotta tartalmi lehetőségekkel, amely a hirdetők – többek között a Revox, a Bondi Sands és a Versace – figyelmét is felkeltette, hiszen az idén megjelent három digitális lapszám minden hirdetői szponzorációs megoldása elkelt, ami jól mutatja a tartalomban rejlő potenciált.
De nemcsak az új digitális lapszámok hoztak sikereket a Marie Claire-nek idén nyáron: augusztusban a marieclaire.hu volt a glossy szegmens leglátogatottabb női online magazinja.
2. Változni ér: megújult arculattal és a felhasználók tartalomfogyasztási szokásainak kutatásával indította az évet a marieclaire.hu
A marieclaire.hu vizuálisan újjáéledt arculattal jelentkezett idén januárban. A változásra, amely elsősorban a dizájnban mutatkozik meg, erős és fontos üzenetet közvetítő, tartalmi kampánnyal hívták fel a figyelmet. A marieclaire.hu megújulását a Változni ér! 360 fokos, integrált kampány kísérte, melynek során sztárokkal és szakemberekkel járták körül a változás és a fejlődés témakörét. A kampányban olyan hírességek számoltak be őszintén az őket érintő legnagyobb változásokról és kihívásokról, mint Eke Angéla, Fajt Alex, Illés Fanni és Széles Adrien.
Az új arculat mellett a tartalomfogyasztási szokások kutatására is nagy hangsúlyt fektetett a márka, ezzel tovább erősítve a népes olvasótábora igényeire szabott kínálatot. A kutatás rávilágított, hogy a marieclaire.hu olvasóit döntő többségben a 26-45 éves korosztály alkotja (63%). A látogatók közel 70%a középfokú vagy felsőfokú végzettséggel rendelkezik, foglalkozásukat tekintve pedig kiemelkedően sokan vállalkozóként, diplomás szellemi alkalmazottként vagy vezetőként tevékenykednek. A kutatási eredmények alapján a stabil jövedelmű, 36-45 éves korosztály áldoz a legtöbbet kozmetikumokra és szépségápolási termékekre, akiket a marieclaire.hu hatékonyan ér el.
3. Beauty Awards, Z generációs novellapályázat és társadalmi felelősségvállalás a Marie Claire kedvenc idei online kampányaiban
Harmadik alkalommal adták át a Marie Claire Hungary Beauty Awards díjakat az itthon kapható legjobb szépségtermékek számára. A három héten át tartó közönségszavazáson a marieclaire.hu olvasói 300 beauty cikk közül választhatták ki kedvenceiket. A voksolás közel 5 ezer fogyasztót mozgatott meg, akik mintegy 32 ezer szavazatott adtak le a résztvevő szépségápolási termékekre, melyeket egy ötfős szakmai zsűri is értékelt.
A Z generációnak szóló novellapályázatot hirdetett a Marie Claire, hogy felhangosítsa a feltörekvő írói korosztály hangját, csökkentse a generációk közötti kommunikációs szakadékot, valamint betekintést nyújtson a fiatalokat foglalkoztató témákba. A pályázatra közel 200 pályamű érkezett, melyeket először egy háromtagú szakmai zsűri értékelt, majd az olvasók is voksolhattak kedvenc műveikre.
Ha bántanak, az nem szeretet: a marieclaire.hu az AVON-nal összefogva edukációs kampányt indított, amely három megrendítő történeten keresztül arra hívta fel a figyelmet, hogy bántalmazó kapcsolatok nemcsak a párkapcsolatokban, de szülő-gyerek viszonyban, sőt, testvérek, barátok között is előfordulhatnak.
Anya csak egy van: a marieclaire.hu több héten át tartó tabudöntögető kampánya az Emma Egyesület közreműködésével járta körbe az anyaság és mentális egészség többnyire elhallgatott témáit, mint az anyák szerhasználata, az anyai düh vagy éppen a közösségi média mamacsoportjainak mérgező oldala.
Go Green Nagykövet: Hat nagyhatású nő, akiket munkájukban a természet szeretete és tisztelete vezérel, mindennapjaikat pedig nemcsak élmény, de hasznos is követni. Ők voltak a Marie Claire Go Green Nagykövet cím jelöltjei, akik közül idén is az olvasók választottak nyertest. Az online szavazást Juhász Anna, a Reményfarm megálmodója nyerte.
TOP3 a Krémmániától
1. Közel 200 ezer social követő, 1,2 millió felhasználói vélemény, havi 1 millió keresés: töretlen a Krémmánia sikere – De mire kattannak a felhasználók?
Mára közel 200 ezer követőt számlál a Krémmánia népes rajongótábora a három legnagyobb közösségi platformon. A márka Instagram oldalán az egyik legnépszerűbb poszt típus az összetevő kisokos, amely egyszerre szórakoztató, de informatív módon mutatja be az egyes kozmetikumokban található hatóanyagokat.
De nemcsak az edukáció terén, hanem a szórakoztatásban is az élen jár a Krémmánia: Magyarország legnagyobb, 50 ezer követővel bíró, szépségápolással foglalkozó TikTok csatornáját azzal a céllal indította útjára, hogy hitelesen, őszintén, és mindenekelőtt szórakoztató módon mutassa be a beauty világ újdonságait, a legjobbra értékelt termékeket és friss trendeket. A parfümériák kínálatát bemutató Drogéria mustra sorozat mellett számos termékismertető és tesztvideó is felkerül a platformra, amely gyakran 60-150 ezres megtekintésszámokat szállít az együttműködőpartnereknek.
A social tartalmakat részletes szakmai cikkekkel kiegészítő Krémmánia.hu látogatóinak nagy része gyakran visszatér az oldalra, és vásárlás előtt is itt tájékozódik az adott termékről. Havonta közel 1 000 000 keresés történik a Krémmánián, ahol 1,2 millió őszinte felhasználói vélemény olvasható több mint 142 ezer kozmetikumról. Ezzel a Krémmánia a hazai beauty hirdetési szegmens megkerülhetetlen szereplője, legyen szó bőrápolásról, hajról, sminkről vagy parfümről.
2. BTL-ben is erős a Krémmánia: elstartolt a Beauty Expo powered by Rossmann, díjátadóvá nőtte ki magát a Krémmánia Kedvenc közönségszavazás
Első alkalommal valósult meg a Rossmann és a Krémmánia közös Beauty Expo eseménye, melynek sikerét jól mutatja, hogy a 2000 előregisztrációval rendelkező vendég mellett több mint 350 helyszíni érdeklődő vett részt a rendezvényen. Az egésznapos program egy exkluzív körben megtartott szakmai délelőttel vette kezdetét, majd az expo szélesebb körben is megnyitotta kapuit a szépségápolás szerelmesei előtt. Az év beauty eseményén közel 50 kiállító, számtalan informatív előadás és aktualitásokra fókuszáló kerekasztal-beszélgetés, értékes nyeremények, valamint hazai és nemzetközi márkák széles palettája várta a résztvevőket.
Award-rendszerré nőtte ki magát a Krémmánia Kedvence közönségszavazás, amely öt fő kategóriában – arcápolás, testápolás, hajápolás, illat és smink – díjazta az év legjobb beauty termékeit. A Krémmánia felhasználóinak véleménye alapján összeálló toplista fontos igazodási pontot jelent a site havi többszázezer felhasználójának, akik a beauty cikkek vásárlását megelőző döntési folyamatban egyre gyakrabban támaszkodnak a Krémmánia szakértelmére.
3. Egypartneres szépségdobozok a Krémmániától: taroltak a monoboxok!
Luxus, prémium és lifestyle márkájú szépségápoló termékek a drogériás árak töredékéért. Ez a lényege a Krémmánia egyre népszerűbb Beauty Box koncepciójának, amely idén különleges formátumot öltött. A Krémmánia három egypartneres monoboxot dobott piacra, melyek különlegessége abban rejlett, hogy a tematikus szépségdobozokba kizárólag egy kozmetikai forgalmazó – többek között a L’Oréal, a Garnier, a Mixa, a Bioderma, a Naos, az Institut Esthederm és a Primőr Cosmetics – Krémmánia kedvenc-díjas termékei kerülhettek.
TOP3 az nlc-től
1. Adom a napom és Hodász András cikksorozata az Nlc kedvenc idei tartalmai között
Egy formabontó médiapartneri együttműködés részeként az ország az nlc.hu-n követhette a VIASAT3 saját fejlesztésű cross-platform műsora, az Adom a napom élő közvetítését, amely a legnépszerűbb hazai sztárok mindennapi rutinjába engedett exkluzív betekintést. A hagyományos talk show-t a közösségi médiából ismert live stream formátummal ötvöző műsor nézői az esti televíziós adást megelőzően napközben az nlc-n futó közvetítésből ismerhették meg számos közismert magyar sztár eddig ismeretlen oldalát. A live streamet a műsor eddigi adásai alatt összesen közel 600 ezer egyedi látogató nézte meg, akik átlagosan majdnem 10 percet töltöttek el a hírességek mindennapjaival.
Boldogok, akik sírnak címmel saját cikksorozatot indított idén ősszel az nlc-n Hodász András, aki írásaiban olyan, a társadalmat érintő kérdéseket jár körül, amelyekről hisszük, hogy indulatok nélkül, higgadtan és egymás érveit meghallgatva kell párbeszédet indítanunk.
2. Naponta 40 ezer felhasználót mozgat meg az nlc adventi microsite-ja, amiért a hirdetők is rajonganak
Az nlc Advent 2002 óta, 21 éve megjelenő sikeres microsite, amely mind a hirdetők, mind a látogatók körében egyaránt kedvelt. Az aloldal átlagosan 40 ezer egyedi látogatót vonz naponta, a nyereményjátékban – melyben az nlc olvasói 1 millió forint összértékű napi-, heti- és fődíjakért szállhatnak ringbe – évről évre 8-10 ezer látogató vesz részt.
3. Médiapartnerként támogatta az Edison100 és a Civil Díj kezdeményezéseket az nlc
Idén negyedik alkalommal adott otthont az nlc.hu az Edison100 közönségszavazásnak. Az Edison100 olyan innovatív és jövőbarát kezdeményezéseket díjaz, amelyek óvodások és iskolások jövőben fontos tudását és készségeit fejlesztik, iskolai kereteken túl. A 2023-as közönségdíjat 3600 szavazat alapján a Varázsmancsok nyerte el.
A Civil Díj közönségszavazásának lebonyolításában az előző évek hagyományait követve idén is az nlc volt az elismerést alapító NIOK Alapítvány partnere. A Civil Díjat azzal a céllal hozták létre, hogy felhívják a figyelmet azokra a civil kezdeményezésekre, amelyek kiemelkedő eredményeket értek el, összefogást generáltak, változást indítottak el, különösen innovatívak, vagy jó példával szolgálnak a többi civil szervezet számára, és a díjazással ismertséget és elismertséget adjon nekik.
+1: December végétől az nlc csapatát erősíti Hadas Kriszta
A Prima Primissima-díjas újságíró, televíziós riporter havonta jelentkezik Rólunk szól – Hadas Kriszta történetei című doku-sorozatával, amely adásról-adásra olyan embereket mutat be, akik egy nehéz élethelyzetben túl tudtak lépni önmagukon és a saját problémáikon, ezzel pedig mások élete mellett a sajátjukat is megváltoztatták.