Áprilisra már az abnormális lett az új normális. A lakosság hozzászokott a megváltozott helyzethez, kialakultak új rutinok, de megmaradt sok régi, jól bevált szokás is. Sok érv szól a magazinok mellett, például az is, hogy az állandó napi rutinok közé tartozik a nyomtatott termékek olvasása is, amit számos hazai és nemzetközi kutatás is megerősített.
Kiadónk jól reagált a megváltozott vásárlási szokásokra és a megújuló fogyasztói igényekre, a nyomtatott magazinok mellett a szerkesztőségek az online és a közösségi platformokon még nagyobb intenzitással vették fel olvasóikkal a kapcsolatot.
Tömeglapjaink áprilisi eladási adatai biztatóak
2020 márciusának és 2019 márciusának adatait összehasonlítva láthatjuk, hogy a teljes lakosság a tavalyi 279 perc helyett idén márciusban már 318 percet töltött átlagosan tévézéssel, ami 14 százalékos emelkedést jelent (forrás: Nielsen Közönségmérés). A Central piacvezető műsorújságja iránt a március – áprilisi időszakban is stabil maradt az olvasói kereslet. A Színes RTV előfizetői példányszáma a február – április időszakban stabilan 39 ezer fölött alakult, az árushelyi eladás az utolsó két hónapban sem változott jelentősen, közel 90.000 példány volt.
Az elérhető áprilisi értékesítési adataink alapján a Nők Lapja értékesítése heti 170 ezer körül alakul. A húsvéti Hegyi Barbara címlap, és a következő heti Udvaros Dorottya címlap, amelyben a feldolgozott témák között kiemelten szerepelt Jo Nesbo és a könyvfesztivál, kimagasló értékesítést ért el. Rendhagyó és figyelemfelkeltő maszkos Szekeres Nóra címlappal jelent meg a 17. héten a Nők Lapja. Tudjuk, hogy a magazinok vásárlására a címlap szignifikáns hatást gyakorol, így bizakodóan nyugtáztuk, hogy az előzetes adatok alapján azon a héten is jól teljesített a Nők Lapja eladása.
A Meglepetés márciusi átlagos értékesítése az előfizetésekkel együtt 63.610 darab volt. Az eddig elérhető április adatok alapján az olvasók továbbra is heti rendszerességgel vásárolják a magazint, hiszen április első három hetének átlagos értékesítése 62.000 volt, ami csak 2 százalékkal marad el az előző hónaptól.
Korábban is tudtuk már, hogy a Best olvasók nyitottak a közéleti témákra is. Az elmúlt hat hét legmagasabb árushelyi eladását a 15. lapszám érte el, melyben kiemelten foglalkoztunk a koronavírus témával. A Best podcastok hallgatottsági adata pedig áprilisban ismét csúcsot döntött: a Havas Henrikkel folytatott beszélgetést mára már több, mint 23 ezren hallgatták meg.
A március közepe óta futó kampányoknak köszönhetően több ezer olvasó döntött úgy, hogy előfizet a lapjainkra. A tavalyi év ugyanezen időszakához képest 20%-kal többen választottak magazint anyák napi ajándéknak, elsősorban a Nők Lapját, glossy és a gasztro magazinjainkat. Az otthonmaradok kampányban is sok ezer új előfizetőt sikerült megszólítani, és elkötelezni hetilapjaink mellett, legalább 3 hónapra.
Cikkünk 2.része elérhető itt
Források:
- a márciusi és az előzetes áprilisi értékesítési adatok forrása a Central Médiacsoport – Terjesztés
- a honlapok RU adatainak forrása Gemius DKT, 2020/03 és 2020/04
- a facebook és Insta követők száma a 2020 május 6.-i állapotnak felelnek meg