A Central Médiacsoport 2023 elején indított tartalomgyára, a Central Content erősen kezdte működésének első évét, az első félév a bemutatkozásról szólt, a harmadik negyedévben pedig már számos együttműködést bonyolított le kereskedelmi partnereivel. A márkamagazinok, reprezentatív kutatások, content marketing megoldások mellett a videós produkciókra specializálódott csapat változatos tartalmakat készített üzleti partnereinek. Ebből adunk most egy kis ízelítőt.
A Central Médiacsoport tavaly év végén külföldi kiadói példáknak megfelelően hozta létre saját belsős tartalomgyártó üzletágát, a Central Content (CC) divíziót, amelynek showreel videójában a világhírű színész, John Malkovich is szerepelt. A csapat alapvetően a kiadó online és print felületeinek értékesítése nélkül kínál önálló produkciókat, illetve ajánl koncepciókat, valamint multimédiás megoldásokat a kereskedelmi partnerek számára. A https://centralcontent.hu/ weboldal szerint nem csupán videós tartalmakat, podcastokat, vodcastokat gyártanak és értékesítenek, hanem content marketing megoldásokat, országos reprezentatív kutatásokat és új generációs, digitális márkamagazinokat is. A tevékenységek 2024-ben kiegészülnek webes és social szolgáltatásokkal is.
A kreatív tartalomgyártó üzletág operatív vezetője Erdélyi Péter, a kereskedelmi vezetője Szabó Zsolt, míg a stúdiófőnök Benedikty Marcell.
„A Central Content koncepciója abszolút illeszkedik a nemzetközi trendekhez, a nagy médiavállalatok jelentős része ugyanis felismerte, hogy a tartalomgyártó alaptevékenység eredményesen monetizálható produkciós vállalkozásként, kvázi ügynökségként – és ezt igazolja a 2023-as év is.”
„A CC produkciós vállalkozás, de ez nem jelenti azt, hogy a CC a hazai kreatív reklámügynökségek versenytársa kíván lenni, sokkal inkább azok alvállalkozója, mivel mi a tartalomgyártásra fókuszálunk leginkább, nem is indulunk kreatív tendereken, és az idei év megmutatta, hogy ez egy működőképes modell.”
„Két saját videó- és két podcast stúdiónk van, teljes stábbal, szaktudással, technikai infrastruktúrával, amely professzionális hátteret biztosít a Central Contentnek.”
A Central Médiacsoport elődje, a Sanoma kezdte meg 15 éve a Custom Publishing, azaz a márkamagazin műfaj hazai bevezetését, és ezt a hagyományt folytatja a Central Content is, csak éppen a kor elvárásainak megfelelően már nem elsősorban papíron, hanem digitálisan. A korábban főleg papír alapú, és a vásárlóknak, üzleti partnereknek, saját dolgozóknak szóló márkamagazinok idővel kiegészültek a digitális lábakkal, majd idén a Central Content kifejlesztette az új generációs, interaktív, színtisztán digitális magazint.
A Dr. Oetkerrel együttműködésben a Central Content gyártotta stúdióiban a Vitalis Rizskása márka számára az online kampány videóit és a The Voice RTL műsor támogatói spotját is.
Szintén a Dr. Oetker megbízásából kezdett bele a Central Content a partner https://sutnijo.hu/ aloldalán található írott receptek videóreceptekké történő átalakításába. Ezek a produkciók szintén a CC saját stúdióiban készültek, a nosalty szakembereinek közreműködésével.
A Porsche Hungária több márkájával is együttműködött a Central Content. A jól sikerült videó sorozatokat az ügyfél végül a Central Médiacsoport online felületein is megjelentette branded content formában. Például a Škoda – vissza nevű, négy epizódos road movie-ban Takács Nóra és Katz Dávid körbe autózta Magyarország határát, és mindennapra meglepetés programmal készültek egymásnak. Ezekben a vidám, vicces, elgondolkodtató szituációkban jelentek meg a Škoda terepjárói.
Az Árkád #arkadbanvagyok kampányában az üzletház instagram pályázatán kiválasztott nyertesét a Central Content a saját stúdiójában professzionális fodrász, sminkes és stylist segítségével tetőtől talpig átalakította és erről álló, fekvő, hosszú, rövid videókat is készített.
A Magnet Bank Közösségi Adományozási Programjában 13 olyan szervezetet, programot díjazott, akik jobbá teszik a világot, akik segítenek másokon. Ezeket a szervezeteket mutatja be röviden videóiban a Central Content.