Ügyfél: GreenGo
Kampány: 24.hu Zöldövezet podcast – Tennél valamit a jövőért? Tennél valamit Budapestért?
Időzítés: 2020. március 20., április 05., április 19., május 10. (4 adás)
Koncepció
A GreenGo Budapest egyetlen teljesen elektromos autómegosztó szolgáltatása, ami egy zöldebb jövőt hirdet mindannyiunk számára. A szolgáltatás népszerűsítéséhez olyan tartalmi kapcsolódási lehetőséget kerestek, amiben környezetbarát témákra nyitott embereket érhetnek el, akik minőségi tartalmat keresnek szabadidejük eltöltéséhez.
A 24.hu egy új hirdetési megoldást és a GreenGo szellemiségéhez tökéletes passzoló tartalmi kapcsolódási lehetőséget kínált, a Zöldövezet podcast támogatói csomagját.
A Zöldövezet a 24.hu környezet- és természetvédelmi podcast sorozata, melynek célja, hogy közérthetően és átfogóan mutassa be a bolygót érintő legjelentősebb kérdéseket, mint például melyik országok járnak élen a zöldenergiában, és hol tart Magyarország? Milyenek a kilátásai hazánknak? Tényleg környezetbarát az elektromos autó? Milyen alternatívák érhetőek el a közlekedésben?
Kampánycélok és megvalósítás
A 24.hu-n egyre szélesebb témában elérhető podcast formátum innovatív, melynek hallgatói többnyire a technológiára, újdonságokra nyitott, inkább városban élő fiatalok, akik könnyebben aktivizálhatóak, ily módon a GreenGo szolgáltatás elsődleges célközönségének tekinthetők.
Az együttműködés ideje alatt a GreenGo a podcast epizódokban audio megjelenéssel szerepelt. A műsorvezető olvasta fel, hogy az adást a GreenGo támogatja, és a regisztrációs felhívás is elhangzott audio formában. Ezen felül támogatói logóval jelentek meg a rovatoldalon, listaoldalon és cikkoldalakon is. A cikkoldalon szövegesen is elhelyeztünk kampányüzenetet, melyben azokhoz az emberekhez szóltak, akik környezettudatosak és tennének valamit Budapestért és a jövőnkért.
.
Podcast megjelenések
- Ideje hozzászoknunk a szélsőséges időjáráshoz – A Zöldövezet podcast 1. adásában Bozó László meteorológussal beszélgettünk a klímaváltozás legfontosabb kérdéseiről.
- Lakhatatlanná válhatnak a mediterrán területek – A Zöldövezet podcast 2. adásában Bartholy Judittal, az ELTE Meteorológiai Tanszékének egyetemi tanárával beszélgettünk arról, hogy mire is számíthatunk a változó bolygón.
- Új kórokozók fenyegethetik Magyarországot – a Zöldövezet podcast 3. adásában Garamszegi László Zsolttal, az MTA Ökológiai és Botanikai Intézetének igazgatójával beszélgettünk.
- Egymillió faj pusztulhat ki a következő évtizedekben – a Zöldövezet podcast 4. adásában a természet átalakulásáról, a fajok tömeges eltűnéséről Báldi Andrással, az MTA Ökológiai és Botanikai Intézet munkatársával, a Lendület Ökoszisztéma-szolgáltatás Kutatócsoport csoportvezetőjével beszélgettünk.
Aktivizálás
A kampányban teszteltünk egy kuponkódos ötletet is, azaz a támogatói szpotba bekerült egy egyedi kuponkód, ami megadott határidőig a hallgatóknak kedvezmény biztosít a szolgáltatás árából. Ennek az eredményességéről sajnos nem lehet valós következtetéseket levonni a kupon vezetésre csábító tartalma, és a kampány futása közben hirtelen életbelépő kijárási korlátozások miatt.
Eredmények
A kampány időszaka alatt megjelent négy támogatott adás kiemelkedően sikeres hallgatottságot ért el, többszörösen túlteljesítve a vállalt látogatottsági számokat. Átlagosan 50 000-res hallgatottságot sikerült elérni, míg a legsikeresebb epizód a 100 000-res meghallgatást is átlépte.
Habár a kampány kuponos része a járványhelyzet miatt háttérbe szorult, image építés szempontjából abszolút sikertörténet lett az együttműködésből, melynek során összesen 177 000 környezettudatos emberhez juttattuk el a GreenGo márkanevet és kampányüzenet. A siker hátterében egy profi tartalomgyártó csapat, egy innovatív felület és a tökéletes témakapcsolódás áll.