A Central Médiacsoport #mediatalks néven új digitális előadás-sorozattal jelentkezik, amely időről időre érdekes szakmai témákat, a szektort érintő aktuális trendeket és fogyasztói szokásokat jár körül. A #mediatalks néven futó sorozat első webináriumán a gyógyászati piacról és az utóbbi néhány hónap történéseiről volt szó.
Az előadást Vági Róbert (Central Médiacsoport, kereskedelmi igazgató) nyitotta meg. Köszöntő beszédében elhangzott, hogy a Central Médiacsoport háza táján nagyon sok új, olvasóbarát termék és megoldás született, segítve az embereket a karatén alatti mindennapokban. Mind a magazin, mind pedig az online portfóliójával nagyon gyorsan alkalmazkodott az új helyzethez. A Cosmopolitan például Live Jóga sorozatával mozgatta át az olvasókat, az nlc.hu pedig gyerekrajz pályázatot indított, amelyre több mint 2000 munka érkezett. A Nosalty Házimenza rovatával az otthoni főzéseket segítette, a Házipatika pedig pszichológiai támogatást nyújtott a Házikarantén rovatával.
![](https://sales.centralmediacsoport.hu/uploads/2020/05/Vági-Róbert2.png)
![](https://sales.centralmediacsoport.hu/uploads/2020/05/Göncz-Gábor.png)
Göncz Gábor (Sanofi, marketingvezető) szerint a gyógyászati piac rövid távon nyertese volt a patikai felvásárlásoknak, a későbbiekben azonban ez a hatás kiegyenlítődhet. A gyógyszeriparban a klasszikus reklám mellett egyre jobban felerősödik a digitális kommunikáció, amelyben a Sanofi ötletesség és megvalósítás szempontjából is vállalkozó kedvű és az élen jár.
![](https://sales.centralmediacsoport.hu/uploads/2020/05/Luntzner-Ádám.png)
Lunczner Ádám (Mindshare, digitális igazgató) arról beszélt, hogy az ügynökségi piacon csak azok maradnak életben, akik szolgáltatásukat tekintve sokszínűek, több szektorból van ügyfelük és kiválóan tudnak alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Véleménye szerint a reklámzajból mindig ki kell tűnni egy egyedi, kreatív ötlettel, sokszínűnek kell maradni. Fontos az is, hogy a digitális platform alapvető része legyen a kommunikációs mixnek a gyógyszeriparban.
![](https://sales.centralmediacsoport.hu/uploads/2019/10/Márkus-Ádám.png)
Márkus Ádám (Bioderma, ügyvezető) elmesélte, hogy a Bioderma újragondolta a kommunikációs stratégiáját, áttervezte az üzeneteket és személyre szabott tanácsokkal és edukációval erősített rá a social média platformokon a digitális kampányára. A tréningek és orvoslátogatások is online zajlottak, sőt a bőrgyógyászati konzultáció is digitálisan működött. Véleménye szerint a márkák a jövőben óriási versenyfutásba kezdenek majd, a gyengébbek kiesnek, míg a nagyobbak megerősödnek.
![](https://sales.centralmediacsoport.hu/uploads/2020/05/Géczi-Tamás.png)
Géczi Tamás (Inspira, ügyvezető partner) megerősítette, hogy a gyógyszeripar kutatási szempontból egy percre sem állt le. Volt ugyan egy egy-két hetes bizonytalanság, melynek oka, hogy az ügyfelek a saját működésük megszervezésével és a megnövekedett kereslet kielégítésével voltak elfoglalva. Utána zavartalanul folytatódhattak a taktikai és stratégiai kutatások is. Az Inspira aktuális kutatása szerint, amely a vírus hatásait méri fel a lakosság körében: „Tízből négy magyar felnőtt a koronavírus járvány miatt úgy gondolja, hogy a jövőben jobban odafigyel az életvitelére, életmódjára, és nagyobb gondot fordít a betegségek megelőzésére”.