Budapest, 2016. szeptember 26. – A Central Médiacsoport Zrt. bejelentette, hogy kivásárolta a Hearst Magazine International 50%-os részesedését a közösen tulajdonolt Hearst Central Kft-ből.
A tranzakció várhatóan még évvége előtt lezárul. Jóváhagyás után a Central Médiacsoport Zrt. kizárólagos tulajdont szerez a cégben, így a Cosmopolitan és ELLE márkák kizárólagos licensz kiadója lesz a hazai piacon.
A Cosmopolitan, a fiatal nőkhöz szóló legnagyobb nemzetközi médiamárka, jövőre ünnepli megjelenésének 20. évfordulóját Magyarországon. A legolvasottabb női magazin a fiatal nők életének több ponton is meghatározó része, hiszen digitális és social média csatornáin is eléri célcsoportját. A Cosmopolitan évek óta kiemelkedő eseményeket szervez, úgy mint az idei év Look of the Year modellversenye és a bloggerek számára szervezett Cosmopolitan Blogger Day.
„A szerkesztőségi folyamatokra tulajdonosváltás nem gyakorol hatást. Ugyanakkor a jövőben még intenzívebben tudjuk használni a kiadói szinergiákat, hogy az olvasók igényeinek megfelelően, a nemzetközi tudásanyagot alapul véve készítsük a nyomtatott és digitális tartalmakat.”– mondta Sabján Johanna, a Cosmopolitan főszerkesztője.
Az ELLE magazin idén 15 éves Magyarországon, ennek alkalmából különleges, öt címlapfotóból álló, Palvin Barbarával készült címlappal jelent meg az októberi lapszám. Az ELLE a hazai divatvilágban is meghatározó, trendteremtő márka, hiszen évek óta több ezren látogatják legnagyobb divateseményét az ELLE Fashion Show-t.
„Továbbra is az a küldetésünk, hogy igényes, elgondolkodtató és a nemzetközi trendeket figyelembe vevő tartalmat állítsunk elő. A jövőben azonban nagyobb hangsúlyt helyezünk a digitális kiterjesztésekre is. Ennek első lépése a 15. születésnapi interaktív címlapunk, amellyel az olvasókat eddig nem látott módon aktivizáljuk” – nyilatkozta Liptai Lívia, az ELLE magazin főszerkesztője.
„A Central büszke arra, hogy továbbra is ezen nemzetközi márkák kiadója Magyarországon és olyan meghatározó médiacégek licensz magazinjai tartoznak hozzá, mint az amerikai Hearst és National Geographic, valamint a francia Lagardere Active és Marie Claire Group. Hosszú távon tervezünk ezekkel a világszínvonalú magazinokkal, és az a célunk, hogy a meglévő erős nyomtatott kiadásokat továbbfejlesszük digitális területen és izgalmas márkakiterjesztésekkel egészítsük ki.” Lipták Tímea, üzletág-igazgató.