Felelős kiadóként most ebben a szituációban az a dolgunk, hogy az emberek mellé álljunk. Melléjük álljunk nem csak hiteles forrásból származó információkkal, hanem építő gondolatokkal, empátiával és segítséggel. A média felelőssége mindig is nagy volt, minden helyzetben, minden pillanatban. A koronavírus megjelenése életünkre, mindenki életére hatalmas nyomást helyez, így magazin és online termékeink segítségével az olvasók szolgálatára állunk olyan tartalmakkal, tematikákkal, tippekkel, melyek megkönnyítik a mindennapos megpróbáltatásokat.
A 24.hu szerkesztősége arra törekszik, hogy napi 50+ cikkükkel minden fontos információt azonnal megtudjanak az olvasók a koronavírusról, és a site alapvető tájékoztatási pontja legyen minden magyar állampolgárnak ezekben a nehéz időkben.
Ha a valóságra, a tényekre és az életünkre kíváncsi, 24.hu.
Az nlc szerkesztősége felelős magatartással arra buzdítja olvasóit, hogy maradjanak továbbra is otthon és igyekezzenek mindent, amit lehet online felületeken intézni. Az embert próbáló időkben olyan tévhitektől mentes, empatikus és szakértői tartalmakat oszt meg olvasóival, mely könnyebbé teszi a mindennapi élethelyzeteket, mind a családanyáknak, a fiatalabb nőknek, vagy akár a nagymamáknak. Szlogenje – Neked.Veled.Érted – most aktuálisabb, mint valaha.
A Nosalty alkalmazkodva az új helyzethez egy nagyszerű mozgalmat indított a Facebookon #Házimenza néven, ami mentőövet dob az olvasóknak az otthoni főzéshez. A csoport pillanatok alatt elérte a 7400+ tagot, akik aktívan osztják meg egymással a könnyen és gyorsan, alapvető alapanyagokból álló receptjeiket.
Ezen kívül a Vöröskereszt együttműködésével elkészült a Nosalty ingyenesen letölthető Liszteskönyve, mely szintén egyszerű és egyben ízletes recepteket tartalmaz. Emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy a Vöröskereszt munkáját is támogassuk.
A Startlap-csoport, ahogyan eddig is, a járványügyi helyzetben is elkötelezett amellett, hogy pontos, hiteles és naprakész tájékoztatást nyújtson az olvasóinak, informáljon és hasznos információkkal segítsen mindenkit. A Startlap nyitóoldalán egy helyen összegyűjtve találhatóak meg a legfrissebb, témával kapcsolatos hírek, intézkedések, bejelentések és ajánlások.
A Startlap Utazás rendkívüli menetrendre kapcsolt, a rovat vendégszerzői a világ számos pontjáról tájékoztatják a koronavírus okozta helyzetről az olvasókat, többek között Steiner Kristóf a görögországi állapotról, Travellina megszakított chilei útjáról és hazajutásáról ír, de Izlandról is exkluzív beszámolókat közöl a rovat.
A Startlap Vásárlás rovatának szerzői most szintén úgy döntöttek, elsősorban az otthon maradókat segítik információkkal, legyen szó élelmiszerkészletekről, vagy hasznos termékekről otthon tanuláshoz vagy home office-hoz. Emellett beszámolunk az országban létrejövő minden fontos kereskedelmi és egyéb kezdeményezésről, így például a bajai piacosok összefogásáról.
A Startlaptól már megszokott, rendszerezett információkra most még nagyobb szükség van, mint valaha, ezért a szerkesztőség a magyar olvasók tájékoztatására létrehozott több tematikust oldalt is, többek között a koronavirus.lap.hu-t és a tanárokat és diákokat segítő tavoktatas.lap.hu-t.
A hirstart.hu/koronavirus oldalon és a Hírstart alkalmazásban, valamint számos felületünkön tematikus gyűjtést hoztunk létre olvasóinknak, ahol szinte a teljes hazai hírpiac összes a témához kapcsolódó híre elérhető egy helyen. Virág Attila, a Hírstart vezetője a koronavírussal kapcsolatos hírek médiában való megjelenését is elemezte.
A Startlap nem csak az olvasóknak, hanem a vállalkozásoknak is segítséget nyújt. A Startlap-csoporthoz tartozó eOldal 1 évig ingyenes üzleti weboldal csomagot vagy webshop motort ad, hogy segítse azokat a vállalkozásokat, akik kénytelenek online megjelenésre váltani.
A HáziPatika.com szerkesztősége is otthonról dolgozik már egy ideje, amit nem szégyellnek megmutatni az olvasóknak sem. Mivel a koronavírussal kapcsolatos hírek felfutásával egy időben elkezdtek szaporodni az álhírek, tévhitek, ezért most a csapat gőzerővel azon dolgozik, hogy csak a hiteles, megbízható forrásból származó információkat juttassák el az olvasóiknak.
A Vezess csapata is fontosnak tartja, hogy segítse a járvány terjedésének megelőzését azzal, hogy otthonmaradásra, megértésre, és felelős közlekedésre bíztatja olvasóit. A szerkesztőség kapcsolatban van a hivatalos szervekkel, így első kézből számolhatnak be a vírust illetően azokról a hírekről, amelyek az autókat, a közlekedést, az áruszállítást és az autózás világát érintik.
Két új kezdeményezést is elindít a Vezess. Az egyik a egy új Facebook közösség, a Carantén, melyben az olvasók autójukkal kapcsolatos történetei, képei lesznek a főszerepben. A #parkolje új rovatban összegyűjtik a koronavírus-járvány kapcsán az autókat és a közlekedést érintő híreket, információkat.
A Krémmánia szerkesztősége bejelentette, hogy a felelős magatartás jegyében elhalasztja a soron következő Beauty Box megjelenését, a szerkesztőség tagjai pedig – amíg a járványhelyzet úgy kívánja – otthonról dolgoznak. Olvasóikat is arra kérik, ha tehetik, maradjanak ők is otthon, ehhez pedig a Krémmániát minden erejükkel igyekeznek egy boldog szigetnek megtartani, amelynek tartalma, cikkei segítségével kikapcsolódhatnak, feltöltődhetnek az olvasók, akár unaloműzésből is. A Krémmánia ezen kívül felhívta olvasói figyelmét rá, hogy hagyjanak fel használt kozmetikumaik árulásával az oldal Piacterén, valamint ezzel egy időben három olyan kozmetikumot is figyelmükbe ajánlott, amelyeket mindenképp érdemes a járvány idejére beszerezniük.
A Cosmo.hu létrehozott egy virtuális jógatermet a Cosmopolitan Hungary 190 000 követőjének.
A hét minden napján, hétfőtől vasárnapi a Yogasecrets oktatói tartanak jóga és meditációs órákat, melyet élőben követhetnek a home officeban mozogni vágyók. Az óra után a videók visszanézhetőek a FB-on, illetve a Cosmopolitan Hungary Youtube csatornáján is. Az órarend elérhető a Cosmo összes social csatornáján, illetve az órákra regisztrálhatnak a felhasználók, mivel mindegyikre létrehoztuk a FB-eseményeket.
Egy órán átlagosan 30 ezren vesznek részt virtuálisan és rendkívül pozitívak a visszajelzések, hiszen ez „kézzelfogható” segítség azoknak, akik home officeban dolgoznak és komolyan veszik az #otthonmaradok kampányt.
A Meglepetés ugyanúgy, mint ahogy az olvasók megszokhatták, igényes és szórakoztató tartalommal igyekszik szebbé tenni a napokat. A távoli munkavégzés nem jelenti azt, hogy leáll minden, így az olvasókat továbbra is arra buzdítja, hogy legyenek ugyanúgy részesei a Meglepetés magazinnak, mint eddig.
A marieclaire.hu-n most olyan tartalmakra fókuszál, amelyek megváltozott valóságunkban pozitív érzéseket, olvasmányélményt nyújtanak. Hisznek benne, hogy nagy szükség van rájuk, ők a szavak erejével tudnak most leginkább segíteni. Elindították Nyugimese podcast sorozatunkat, amelyhez rengeteg színész csatlakozott, hogy esténként kedvenc történeteiket, verseiket olvassák fel kicsiknek és nagyoknak.
A 70 éves Nők Lapja a generációk lapja. Olvasói átéltek már számtalan katarzist, szembesültek krízisekkel, nagy változásokkal. De ahogy mindig, a lap oldalain mindent meg tudtunk beszélni fiatalok és kevésbé fiatalok – együtt. A Nők Lapja egy olyan FÓRUM, ahol a nemzedékek értik és értékelik egymást, ahol szót értenek egymással. Sokat tudunk adni egymásnak: átöröklött tapasztalatokat, tudatosságot, küzdeni tudást. A régi értékek most felértékelődnek és az önzés, individualizmus helyét a közösség, a fegyelmezettség, az összefogás váltja fel.
A Nők Lapja Egészség eddig is arra törekedett, hogy az olvasói felelősségteljesen tudjanak dönteni a saját és családjuk egészségével kapcsolatban. Ez a koronavírus-járvány idején hatványozottan fontos: a szerkesztőség tagjai önkéntes izolációból készítik olvasóik számára a gyakorlati tanácsokkal teli cikkeket, reagálva az aktuális helyzetre. Hiszen most az átlagosnál is nagyobb jelentőséggel bír, hogy tudjuk, mikor van szükség szakember segítségére, és mi az, amit mi magunk is meg tudunk oldani az egészségügy további leterhelése nélkül.
Talán soha nem volt még ekkora szükség a jó szóra, a bátorításra, az egymásra figyelésre, mint ezekben a vészterhes napokban. Egymástól, a külvilágtól elzárt családok, támogatásra szoruló idős nagyszülők, szülők, barátok, ismerősök, szomszédok, a helyzetet nem értő és egyre türelmetlenebb gyerekek várják nap mint nap a segítséget. A Story százezreknek jelent hétről hétre kikapcsolódást, őket nem hagyhatjuk cserben. Most különösen fontos a minőségi szórakoztatás, a sok-sok aggodalomra okot adó hír között a felüdülés: megható történetek, elgondolkodtató sztorik, humor, érzelem. Mert az élet nem áll meg, még ha sok minden változik is időlegesen. Hisszük, a végeredményen egyáltalán nem látszik, hogy a magazin milyen körülmények között készült: a Story ebben a nehéz helyzetben is az első számú, hiteles sztármagazin marad.
A Kismama magazin szerkesztősége arra kér minden olvasót, hogy ha teheti, maradjon otthon. Tudjuk, hogy az örökmozgó kicsikkel nagyon nehéz a négy fal közé szorulni, és azt is, hogy a bezártságtól egyébként is frusztrált friss anyukáknak milyen nehéz ezzel az extrém helyzettel megbirkózni. De higgyünk a népmese bölcs szavaiban: ez is elmúlik!
A National Geographic szerint most mindennél fontosabb, hogy megőrizzük kapcsolatunkat a valósággal, és hogy ez a kapcsolat hiteles maradjon. A National Geographic magazin és online kiterjesztése, az ng.hu ezt adja, nem többet és nem kevesebbet. A kikezdhetetlenül hiteles kapcsolatot: a világ állapotának valódi képét, és a kép részletes hátterét.
A Színes RTV a helyzetre való tekintettel egy kicsit áttervezte a műsormagazint. Bevonták a kínálatba egy csatorna műsorát, amelyik segít fitten tartani az olvasókat az otthon négy fala közt is. Az átmenetileg értelmét vesztett sportajánlók helyett olyat ajánlanak, amit eddig nem szoktak. Például kulturális élményeket, amelyeket a többség nem a televízióban, hanem az otthonán kívül szokott fogyasztani. Operát, irodalmi beszélgetéseket például. És a testmozgáson túl olyasmit, amivel odahaza értelmesen, kellemesen, életkedvet adóan el tudjuk foglalni magunkat. Főzés, lakáscsinosítás, kiskertápolás.