Múlt héten zajlott a 2019-es BrandFestival, ahol az egyes előadások és kerekasztal beszélgetések között a brand safety témaköre is kiemelt szerepet kapott – a Central Médiacsoportot Vági Róbert kereskedelmi igazgató képviselte.
A rendezvény második napján kapott lehetőséget több hazai médiapiaci szereplő arra, hogy kifejtsék véleményüket a hazai márkabiztonsági kérdésekkel kapcsolatosan. A jó hangulatú beszélgetést Kőszegi András (Onbrands.hu) vezette, aki először arra kérte az egyes résztvevőket, hogy foglalják össze pár mondatban az általuk képviselt vállalatokkal kapcsolatos főbb történéseket.
A sort Óhidi Zsuzsanna (Marquard Media) kezdte, aki a Playboy kivonulását egy hosszú párkapcsolat békés véget éréséhez hasonlította és elmondta, hogy 2020 náluk a családok éve lesz, valamint hogy a print mellett a jövőben a digitális bevételek felzárkóztatására is kiemelt hangsúlyt helyeznek. Őt Szauer Tamás (HVG) követte, aki a hvg360 indulása mellett a Jobline és a könyvkiadási részleg eredményeiről is beszélt. Tőle Vági Róbert (Central Médiacsoport) vette át a szót és leszögezte, hogy egy komoly médiacégnél legtöbbször a core business tevékenység kell hogy hozza a fő bevételt, ami persze nem zárja ki az újdonságok iránti nyitottságot sem. A Central esetében ez többek között azt is jelenti, hogy mindamellett, hogy a natív megjelenésekre is komoly hangsúly kerül, az online termékeknél a különféle adatok üzleti célú felhasználásából elérhető bevételek növelése is egyre fontosabb szerephez jut. (A Central 2020-as stratégiai terveivel kapcsolatosan itt olvasható egy nagyobb lélegzetű összefoglaló cikk). Györke Zoltán (MediaWorks) az erős médiabrandek szerepére hívta fel a figyelmet, míg Guttengéber Csaba (Atmedia) a tévés piacon szerinte szükséges áremelésre és az egyes tévé csatornák online üzleti lehetőségeire tért ki részletesebben.
A kiadói áttekintést követően a natív megjelenésekről esett szó; itt a résztvevők fontosnak tartották megjegyezni, hogy elengedhetetlen az egyértelmű megkülönböztetés a szerkesztőségi valamint a hirdetői tartalmak között és a két megjelenési formát egyensúlyban is kell tartani. Felmerült a beszélgetés során az is, hogy mobilon – elsősorban a kevesebb zóna és az egyre növekvő látogatószám miatt – kiemelt szerephez juthatnak a jövőben a natív megjelenések, és a beszélgetés során abban is egyetértés alakult ki, hogy az viszont témafüggő, hogy a natív megfelelő megoldást jelenthet-e egy hirdetői problémára.
A brand safety témakörét boncolgatva Guttengéber Csaba meglátása szerint Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban már érezhető az a jelenség, hogy a jobban szabályozott és zártabb környezet miatt több, korábban főleg online megjelenő hirdető ismét a tévé felé fordult. Vági Róbert ezzel szemben arra hívta fel a figyelmet, hogy az online világ közel sem tekinthető egységesnek – míg a YouTube-ra és a Facebookra szánt költésekből valóban csoportosítottak át büdzsét a tévébe egyes piacokon, a komoly, megbízható tartalmat gyártó médiacégeknél ez a tendencia egyáltalán merül fel valós veszélyként. Ennek záloga maga az a tény is, hogy a brand safety-re való igény megjelent a hirdetői köztudatban. Györke Zoltán tapasztalatai szerint a hirdetők sok esetben nem is érzékelik a negatív környezetet, Szauer Tamás pedig azt is leszögezte, hogy a független, minőségi médiumok fenntartása maguknak a reklámozóknak is érdeke és felelőssége.
Abban az összes nagy kiadó képviselője egyetértett, hogy a portfóliójukban található brandek önmagukban garantálják a márkabiztonságot, a káros tartalom így az ő ügyfeleik számára nem is jelenthet valódi problémát.
Brand safety a Central Médiacsoport portfóliójában
A Central Médiacsoport állandó erőforrást, szabályozott eljárásokat és innovációt biztosít arra, hogy ügyfelei számára biztonságos és átlátható hirdetői környezetet teremtsen. Márkabiztonsági politikánk érvényes mind a közvetlenül, mind a programozottan vásárolt kampányokra, nyomtatott vagy elektronikus formában elérhető sajtótermékeinkre, online elérhető vagy letölthető időszaki kiadványainkra és film- vagy video készítés termékeire, valamint hangfelvételekre is.
A márkabiztonsággal kapcsolatos nézeteinket az oldalunkon is elérhető Brand safety nyilatkozatban részletezzük.