A Central Medical Content Hub konferencián derült fény a Central Médiacsoport legújabb úttörő kezdeményezésére. Stratégiai partnerségre kértük fel az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI), a Semmelweis Egyemet és számos egészségügyi intézményt és betegszervezetet.
A kezdeményezés célja a szakmai feddhetetlenség és hiteles tájékoztatás, amelyet egy átfogó tartalmi ellenőrzés biztosít az egészségkommunikációs
kampányok során.
A Central Medical Content Hub bemutatása, létjogosultsága
Kriska Erika, Central Medical Content Hub egészségügyi kommunikációs szakértő
Kriska Erika, a Central Medical Content Hub egészségügyi kommunikációs szakértője felvezette és bemutatta a kezdeményezés szerepét, jelentőségét. Az együttműködés elindításával az utóbbi évek egészségkommunikációs zűrzavarának a felszámolását kíséreljük meg. Erika a KSH adataival szemléltette, milyen magasfokon leterheltek az egészségügyben dolgozók, egy háziorvosra és házi gyermekorvosra 1 699 fő jut praxisonként.
A Similarweb adatai szerint, 117,2 millió egészségügyi keresés landolt a hazai egészségoldalakon, ebből tekintélyes, közel 50 milliót a HáziPatika tett ki. Megvizsgálva a tavaly megújult site Google Analytics adatait, a legnépszerűbb témakörök között szerepeltek: a covid tünetei, az övsömör, az alacsony vérnyomás, a felfázás és menstruáció, a Lyme-kór, az influenza jellemzői, valamint a cukorbetegség.
Az emberekhez eljutó információkban a médiának hatalmas felelőssége van, esszenciális tényező az újságírói etikai kódex betartása, ahogyan kiadónk is működik. A legjelentősebb értékek között kiemelendő a tisztesség, a függetlenség, a megbízhatóság és az érzékenyítés.
A Central Medical Content Hub pontosan erre épít, meghatározó célkitűzései között szerepel a betegbiztonság, a lakosság védelme és a közjó szolgálata. Szeretnénk a partnerek és gyógyszerpiaci szereplők számára biztonságos környezetet teremteni.
A teljes prezentáció ide kattintva letölthető.
Tartalmi kampányok egészségedukációja a női és egészség portfólióban: Mi a média valódi szerepe a kampányoknál?
Pácsonyi Daniella, női digitálisportfólió-igazgató, nlc. főszerkesztő
A média három fő szerepeként Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport Zrt. digitálisportfólió-igazgatója és az nlc. főszerkesztője az edukációt, a szórakoztatást és az elérést emelte ki. A gyógyszerkampányok esetében kardinális szerepet tölt be a szakmaiság, nem mindenki írhat ugyanis kommunikációs anyagot e területen. A jogszabályok nem ismerése, nem ment fel senkit a felelősség alól, helyesen, körültekintően, minden szempontot és szabályt betartva kell kommunikálni. Pácsonyi Daniella feltette a kérdést, hogy vajon mit rejt a jövő? Véleménye szerint, mégtöbb szakértői tartalmat a fakenews-zal szemben küzdve, továbbá a cikkeken túlmenően rengeteg videós tartalmat és tesztet.
A teljes prezentáció ide kattintva letölthető.
Betegedukáció a férfi portfólióban
Szigeti Péter, férfi digitálisportfólió-igazgató, Katz Dávid, videó üzletág kreatív producer
Szigeti Péter, a Central Médiacsoport Zrt. digitálisportfólió-igazgatója megmutatta a konferencián résztvevők számára, hogy a digitális férfiportfolióba tartozó termékek esetében, milyen kiemelt érdeklődés tapasztalható az egészségügyi témák iránt és miért érdemes a Central portfólióját választani. Az egészségoldal-látogatók 87%-a felkereste a 24.hu-t vagy a Vezess.hu-t. A 24.hu látogatók 73%-a érdeklődést mutat az egészség tematika iránt, sőt mi több, 88%-uk beszámolt a közelmúltban történt egészségügyi panaszról.
Szigeti Péter bemutatta férfiaknak szóló legújabb online lapunkat, a First Class-t, ahol szakértő szerzőkkel, prémium tartalmi környezetet biztosítunk. Az egészség és az életmód témaköre kiemelten megjelenik az oldalon, telis-tele a hirdetőre szabott, natív megjelenési lehetőségekkel gazdagítva. Ezt követően azzal zárta előadását Péter, hogy a Central portfólióját a brand safety környezet, a hiteles adatközlés, a széles elérés, valamint a megbízhatóság és a szakértelem jellemzi.
A teljes prezentáció ide kattintva letölthető.
Novo Nordisk esettanulmány
Horváth Brunner Rita, Novo Nordisk – public affairs manager, Zámbó Anna, Republic Group – head of PR
A Novo Nordisk esettanulmány rávilágított arra a nézőpontra, hogy a világban mennyire sok embert érint a túlsúly, 650 millió fő él így, ez pedig 2030-ra várhatóan átlépi az 1,1 milliárdot! A sokkoló adat után megosztották, hogy 200+ szövődmény köthető az elhízáshoz és sajnos a halálozások 5%-a is ennek következménye. Az OGYEI OTAP 2019-es adatai szerint, a felnőtt férfiak 77%-a túlsúlyos vagy elhízott, ez a probléma azonban a nőkkel sem kegyes, 60%-uk érintett. Sőt mi több, a 7 éves lányok 26%-a, míg a 7 éves fiúk 24%-a már ebben az életkorban túlsúlyos vagy elhízott.
A Novo Nordisk számára fontos célkitűzés, hogy felhívja a figyelmet az elhízás egészségkárosító hatásaira. Segítségül hívva az edukációt, hogy a tabukkal átszőtt, szenzitív témát széles rétegek számára eljuttassa és buzdítva őket a szakértő segítségével történő életmód váltásra.
A kampány multidimenziós tartalomstratégiájának részét képezte, hogy a HáziPatika oldalán számos témaszponzorációval, szakértői videóinterjúval, infovideóval és edukációs cikkel jelenjenek meg. Az nlc-n a rovatszponzoráció, a szupercímke szponzoráció, valamint a szakértő videóinterjú megoldásokat választották. A 24.hu-n a prémium natív videó és branded content megjelenések domináltak. A kampány számos területen kiváló és izgalmas eredményeket hozott, a részletek ide kattintva megtekinthetők.
Egészség témára kereső userek és olvasók
Kisszékelyi Veronika, kereskedelmi operatív vezető
Kisszékelyi Veronika rávilágított arra, hogy a Central Médiacsoport eszköztárában számtalan kiváló lehetőség rejtőzik, kezdve a multiplatform megoldásoktól az adatalapú kampányokig, miközben hiteles, auditált adatokat nyújtunk partnereink számára. A Central erős online portfoliójával a magyar internetezők 79%-át elérjük, amely 7 745 milliárd Ft vásárlóerőt jelent!
A karakteres és meggyőző számokat követően Veronika bemutatta, hogy az egészségoldalakat látogatók 74%-át elérte kiadónk 2022-ben. Az exkluzív látogatók magas aránya jellemez minket, a Central portfoliójába tartozó egészségoldalakat látogatók 72%-a, nem látogatott más egészségoldalt!
Az attitűd-állítások által nyert információk szerint, a lakosság 67%-át érdekli az egészségügy és az egészséges életmód. 73%-uk egyetért azzal, hogy egészségügyi kérdésekben az orvos és a gyógyszerész szava a leghitelesebb, 50%-uk aktívan tesz a betegségek megelőzéséért, vitaminokat és étrend-kiegészítőket szednek.
Veronika az online divízióban kiaknázandó lehetőségek mellett, kitért az erős magazin portfolióra is. A Central hetilapjaival az egészség iránt érdeklődő célcsoport közel 20%-át, közel 1 millió főt érünk el. Csak a Nők Lapjával és márkakiterjesztéseivel több mint 400 ezer városi, egészség iránt érdeklődő olvasót szólítunk meg. A magazinolvasók erős vásárlóerővel és státusszal rendelkeznek, 238 ezren közülük AB státuszú, egészség iránt érdeklődő olvasók.
A teljes prezentáció ide kattintva letölthető.
Márkamagazinok az egészségpiacon
Erdélyi Péter, Central sales-marketing vezető, Central Content operatív vezető
Erdélyi Péter előadása során a Central Médiacsoport tavaly indított kreatív megoldásokban gazdag üzletágat, a Central Content-et mutatta be.
A kreatív tartalomgyártó Central Content (CC) egyedi, kreatív, innovatív, ütős’ tartalmakkal, kereskedelmi megoldásokkal szórakoztat, informál, inspirál. A hagyományos kiadói multimédia értékesítés mellett a CC az önálló, Central médiafelületek nélküli produkciók között kínálja a Custom Publishing kiadványokat, azaz márkamagazinokat. A márkamagazin műfajban a Central Médiacsoport a legrégebbi hazai szereplő, több száz kiadvánnyal és számos OTC partnerrel a háta mögött. Ezeket a márkázott magazinokat kétféleképpen is lehet csoportosítani: célcsoport alapján B2C, B2B, B2E, illetve formátum szerint nyomtatott, digitális vagy interaktív lehet. Ez utóbbi ötvözi a klasszikus lapozható PDF-ek világát a modern digitális elemekkel. Erre hozta a Marionnaud példáját a prezentáció. Ennek az izgalmas, innovatív formátumnak az előnye az interaktivitás, a mérhetőség és a költséghatékonyság.
A teljes prezentáció ide kattintva elérhető.