Íme a marieclaire.hu olvasói kutatásának eredményei

Reprezentatív kutatást készített a marieclaire.hu, hogy felmérje olvasói tartalomfogyasztási szokásait, valamint igényeit. Alaposan megvizsgálták, hogy hol és hogyan tájékozódnak, melyek azok a témák, amelyek iránt kifejezetten
magas affinitást mutatnak.

Fontosnak tartottuk, hogy készítsünk egy reprezentatív kutatást, melyben mélyrehatóan vizsgáljuk a marieclaire.hu célcsoportját és a hozzájuk társuló attitűdöket. Az adatgyűjtés relevánsan a marieclaire.hu oldalán zajlott 2023.01.18-2023.02.02. között, melynek során egy 11 kérdésből álló részletes kérdőívet kellett megválaszolnia a kutatásban résztvevő 603 főnek.

A kutatásból kiderült, hogy a marieclaire.hu olvasóinak fele rendszeresen, hetente több alkalommal is ellátogatnak az oldalra. A marieclaire.hu olvasóit döntő többségben a 26-45 éves korosztály alkotja (63%), ők képezik azt a masszív bázist, akik naponta akár több alkalommal is felkeresik az oldalt friss tartalmakért. A látogatók közel 70%­-a középfokú vagy felsőfokú végzettséggel rendelkezik, foglalkozásukat tekintve, kiemelkedően sokan vállalkozóként, diplomás szellemi alkalmazottként, vezetőként tevékenykednek. A márka pont az ilyen típusú nőkre épít, akik szeretnék megélni a világ kínálta lehetőségeket, tisztában vannak saját tehetségükkel és értékeikkel. A Marie Claire ebben támogatja őket, iránymutatásaival megmutatja hogyan lehet valaki egyszerre tájékozott, kifogástalan külsejű, mindeközben sikeres és kiegyensúlyozott. A kutatási eredmények is bizonyítják, hogy legtöbbet a stabil jövedelmű, 36-45 éves korosztály költ kozmetikumokra és szépségápolási szerekre, valamint ők foglalkoznak túlnyomórészt a megjelenésükkel, szorosan a nyomukban lévő 26-35 éves és 46-55 éves korosztállyal.

A kutatás során megkérték a résztvevőket, hogy egy 1-5-ig terjedő Likert-skálán értékeljék, mennyire fontos számukra az adott tényező. Az eredményekből egyértelműen kitűnt, hogy a felsőfokú végzettségű olvasókat mennyire foglalkoztatják napjaink társadalmi problémái, és mennyire kardinális szerepet játszik az életükben, a környezetvédelem és a fenntarthatóság.
A Marie Claire tökéletes platform számukra, hiszen a márka rendkívül fogékony a társadalmi témák iránt, ugyanakkor a divat és a szépség mellett maximálisan elkötelezett nőket érdeklő témákat jeleníti meg. A marieclaire.hu olvasói intelligens, ambiciózus, nyitott gondolkodású nők, akiket érdekel a divat, és követik a trendeket. Az aktuális öltözködési trendekről, divatról (54%) és szépségápolásról, szépségtippekről, valamint kozmetikumokról (71%) a marieclaire.hu-ról tájékozódnak. A piacon fellelhető számtalan női és férfi szépségtermék közötti eligazodást segíti az olvasók számára, az idén már harmadik alkalommal megrendezésre kerülő, népszerű Marie Claire Hungary Beauty Awards is.

A hazai és külföldi internetes oldalak mellett, vitathatatlanul erőteljes a social media szerepe, a Marie Claire mindig is lépést tartott a trendekkel, éppen ezért, hosszú évek óta, rendkívül aktív közösségi média jelenléttel rendelkezik. A Marie Claire Hungary Instagram-oldala elérésben az elmúlt hónapban 77% növekedést mutatott, az előző év azonos időszakához képest pedig a követők száma 24%-kal nőtt.

A válaszadók, a social media felületek közül, az Instagramot keresik fel leggyakrabban, ha inspirációs ötletre vagy tippre van szükségük. A Marie Claire Instagram-oldala abszolút épít erre az igényre és tendenciára, számos izgalmas kontent érhető el a téma iránt érdeklődő követők számára. A Facebook mellett, szinte fej-fej mellett jelölték meg a userek a YouTube-ot is mint felületet, ahol a beauty vloggerek Kánaánja fellelhető.

Az egészséges életmód, egészségmegőrzés népszerűsége a marieclaire.hu látogatottsági adatain is egyértelműen visszaköszön, ezen témakör, akárcsak a lakberendezésről, otthonról és kertről, a hazai internetes oldalakról tájékozódnak legtöbben. Összegezve az eredményeket, elmondható, hogy a marieclaire.hu olvasó rendkívül sokrétű fogyasztó, akinek a legnépszerűbb témái közé tartozik a divat és az öltözködés, a környezetvédelem és a környezettudatosság, az otthon, a lakberendezés és a kert, a könyv-és filmajánlók, kulturális kritikák, az utazás, az egészséges életmód és prevenció, a lélek és a pszichológia, valamint a család és a párkapcsolat. Ezen témákra pedig rendkívül jól rezonál mind a marieclaire.hu, mind pedig a Marie Claire magazin, ahol számos erre épülő belső melléklet és tematika jelenik meg lapszámról lapszámra.

Ha szívesen megjelenne hirdetőként a marieclaire.hu oldalon, kérjük keresse Central kapcsolattartóját vagy írjon a internetsales@centralmediacsoport.hu e-mail címre.

Forrás:

| Adatfelvétel: 2023.01.18-2023.02.02. A kutatás a marieclaire.hu látogatókra az adatfelvétel időszakában nem-kor-iskolai végzettség szerint reprezentatív. A kitöltők száma total (n): 603fő
| *Gemius, domestic, total, 2023.01.18-2023.02.02
| *Marie Claire Hungary, Instagram analitika 2022.01.18-2023.02.02



Címkék: