A Central Médiacsoport Zrt. figyelemreméltó célt tűzött ki, amikor létrehozta a Medical Content Hub-ot, és együttműködésre hívta az OGYÉI-t, valamint a Semmelweis Egyetemet. A jelen együttműködés célja elsősorban a betegbiztonság,
a lakosság védelme, hiszen legfőképpen a közjót szeretnénk szolgálni. Fontos továbbá azt az aspektust is kiemelni, miszerint a partnerek, gyógyszerpiaci szereplők számára biztonságos környezetet szeretnénk teremteni.

A stratégiai kooperáció lényege, hogy az egészségkommunikációs kampányok során felkérik az OGYÉI-t arra, hogy ellenőrizze a tartalmi elemeket a kiadó és az ügyfél által gyártott anyagok vonatkozásában. Ez egy folyamatos együttműködés a jövőben, amely során a független szerkesztőségi tartalmakat ellenőriznék kiadói oldalról, illetve az ügyfél által leadott kampányt és cikkeket hatósági szempontból. Ez utóbbi elősegíti, hogy az edukációs tartalmakat ne csak megjelenésük után észlelje a hatóság, hanem előzetesen véleményezze ismertetés/reklám szempontból.

A felhő technikai hátteret biztosít arra, hogy a tájékoztatás teljeskörű legyen, fontos, hogy az anyagok szakmailag fedhetetlenek legyenek, és segítsék az adott indikációval kapcsolatos megértést, hiszen a végső cél; tudományos szempontból ellenőrzött, valódi és nem hamis tudást átadni a lakosságnak. A Semmelweis Egyetem ezekhez a kommunikációs tartalmakhoz a legjobb szakértőket biztosítja. Ott a kommunikációs és a sajtóosztállyal dolgozik majd együtt szorosabban a Hub működtetője; a Central Médiacsoport. 

A problémával számtalan esetben szembesül intézetünk, hiszen piacfelügyeleti jogkörünkkel élve egészségügyi termékek esetében keressük ezeket a weboldalakon megjelenő tartalmakat, és gyógyszer, vagy úgynevezett ‘funkcionális gyógyszer’ jogosulatlan reklámjai, illegális forgalmazásai esetében gondoskodunk e tartalmak weboldalról történő eltávolíttatásáról. Az úgynevezett ‘fake news’-ok különösen megnehezítik a megfelelő tájékoztatást az egészségtudatosság, egészségvédelem, megbízható gyógyszeres terápiák témakörökben. Együttműködünk a Szegedi Tudományegyetemmel a kérdésben, és jelen esemény a Central Médiacsoporttal való együttműködésünk kezdete is egyben. Olyan algoritmus, mesterséges intelligencia bevetésére nyílhat reális esély, amely a ‘fake news’ tartalmakat szűrni lesz képes a jövőben, és ehhez a jelen kapcsolat is nagyban hozzájárulhat kulcsszavakkal, médiatartalom-lelőhelyekkel.

Fontos továbbá azt az aspektust is kiemelni, miszerint a partnerek, gyógyszerpiaci szereplők számára biztonságos környezetet szeretnénk teremteni. Egy rendszert, amelyben a működés és a tevékenységek kontrollja fokozottan szabályozott, és a már korábban is kialakított, de lehetőségként nem mindig használt, illetve igénybevett útvonalon történik.

A szakhatóság irányába jogkövető magatartást folytatni, a partnereket erre buzdítani, adott esetben figyelmeztetni, a folyamatot elindítani, valamint lebonyolítani, ez lenne az együttműködés célja.

A média, a hatóság, az akadémiai szektor és a gyógyszerpiaci szereplők után a legfontosabbra szeretném felhívni a figyelmet és legyen ez a záró, de kiemelhető gondolat is egyben: A jelen együttműködés célja elsősorban a betegbiztonság, a lakosság védelme, hiszen legfőképpen a közjót szeretnénk szolgálni.

A kommunikáció szabályozottsága nemcsak a diplomácia, a protokoll, vagy éppen az ügyfélkapcsolatok sajátja kell, hogy legyen, de az egészségnevelés területén talán még fontosabb.

Az OGYÉI részéről üdvözöljük a kezdeményezést, és szívesen biztosítjuk az együttműködést.

Ha felkeltettük az érdeklődését és szívesen kipróbálná kezdeményezésünket egészségkommunikációs kampánya során, kérjük vegye fel a kapcsolatot Kriska Erikával, a Central Medical Content Hub egészségügyi kommunikációs szakértőjével.



Címkék: