6000 webáruház, 273 milliárd forintos online forgalom – eNET kutatás.

Látványos infografikán mutatja be az eNET a magyarországi webkereskedelem működését, amiből az is kiderül, hogy milyen a tipikus netes vásárló, és hogy mely marketingcsatornákban bíznak leginkább a webáruházak.

Az eNET 2001 óta rendszeresen végez e-kereskedelmi kutatásokat a magyarországi webáruházak körében. A 2015-re megújult kutatássorozat részeként a webáruházak oldaláról marketing, fizetés, logisztika és online forgalom témakörében, lakossági oldalról pedig az online vásárlási szokásokról végeztek kutatásokat.

Az eNET az idei e-kereskedelmi körképében a 2015. évi kutatásainak adatait mutatja be egy összegző infografika segítségével.

Ez alapján többek között az derül ki, hogy a férfi-női arányban nincsen nagy különbség a tipikus online vásárló között, főleg a kényelem, a kedvező ár, a házhoz szállítás és az ár-összehasonlítás lehetősége miatt vásárolunk a neten. A legtöbb vásárló egyébként Közép-Magyarországon él.

Érdekes az is, hogy a magyarok 35 százaléka vásárolt már külföldi webáruházból. A magyar piac egyébként legutóbb 273 milliárd volt,  amit 6000 webáruház ért el. A legnépszerűbb termékkategória a számítástechnika,  a szórakoztatóelektronika, a lakberendezés, a játék, ajándék, valamint a ruházati termékek.

A cikk folytatása és az infografika a 24.hu oldalán található. Ide kattintva folytathatja az olvasást.



Címkék: