2016 tavaszán újra Trónok harca!
Idén áprilistól folytatódott az HBO legnépszerűbb sorozata, a Trónok harca. A hatodik évad különlegessége, hogy a sorozat cselekménye most először előzte meg a könyvét, így a rajongók számára az elsődleges forrás már nem a regény, hanem a sorozat és a mozicsatorna volt. Az HBO Magyarország számára ez lehetőséget adott arra, hogy tovább fokozza a rajongók kötődését a sorozathoz és az HBO-hoz.
Ennek érdekében az HBO az egész szezont felölelő, heti rendszerességgel jelentkező online videó talk show-t szeretett volna indítani a sorozatról: a Trónok harca rajongói korábban ezernyi kisebb platformon gyülekeztek és informálódtak, az HBO pedig egy központi, hivatalos színteret igyekezett biztosítani számukra. A csatorna célja tehát nem elsősorban új nézők megszerzése volt, hanem kimondottan a sorozat rajongóinak szóló, fan service-ként működő műsort szeretett volna indítani. Fontos szempont volt számukra az is, hogy a műsor formáját tekintve újító jellegű legyen, és lehetőséget adjon az interaktivitásra.
A 24.hu nyertes innovációja
A 24.hu egy Magyarországon még teljesen úttörő, innovatív tartalmi projekttel nyerte el az együttműködést: a hétfői Trónok harca epizódok után Facebook live videó formában, élő kibeszélő show-ban beszélgetett két újságíró és szakértő vendégeik az aktuális részről.
A Facebook live videó amellett, hogy itthon még kevésbé elterjedt, innovatív eszköz, biztosítja az interaktivitást is: a rajongók az adások alatt kommentben kérdezhettek a műsorvezetőktől és szakértőktől, és folyamatosan megoszthatták a friss Trónok harca epizóddal kapcsolatos gondolataikat. A műsorvezetők pedig azonnal meg tudták vitatni a legérdekesebb felvetéseket, és válaszolni tudtak a felmerülő kérdésekre. Tovább fokozta az interaktivitást az is, hogy minden Kapcsoljuk Westerost! adás foglalkozott a sorozathoz kapcsolódó Tétek harca játékkal is. Az HBO nyereményjátéka a műsornak köszönhetően a régióban Magyarországon futott a legjobban.
Az élő videók az HBO és a Trónok harca branding elhelyezésére is lehetőséget adtak, a háttérben és a videók helyszínének berendezésében így megjelentek a csatorna és a sorozat brand elemei illetve kultikus tárgyainak másolatai.
A Kapcsoljuk Westerost! sorozatot a készítők technikai szempontból is folyamatosan fejlesztették, és míg az első részt egy iPhone 6S készülékkel vették fel, a záró epizód esetében már adáslebonyolító programot, több kamerát és kameramozgató eszközöket is használtak.
Eredmények
A Kapcsoljuk Westerost! heti kibeszélő show első része a Trónok harca hatodik évadának hazai premierje után pár perccel, április 25-én este 9 órakor indult a 24.hu Facebook csatornáján.
- már az első adás nézettsége felülmúlta a várakozásokat, hiszen a korábbi élő videós tapasztalatok alapján az HBO és a műsor készítői is 3-4 ezres élő nézettségre számítottak, azonban a Kapcsoljuk Westerost! első részét több mint 8 ezren követték valós időben
- az adás után 25 ezer fölött állt meg végül összességében a megtekintések száma.
- a 10 live videóból álló sorozat a későbbiekben is rendkívül sikeresnek bizonyult:
- az élő nézőszám átlagosan 7-10 ezer között mozgott,
- az adások után átlagosan 19 ezerre nőtt a megtekintések száma.
- a szezonzáró adás 25 ezer megtekintést hozott.