Kihez forduljak segítségért?

„Friss kutatások szerint a magyar társadalom 50%-a nem rendelkezik megfelelő egészségértési szinttel. Ez többek közt azzal is járhat, hogy a lakosság nincs tisztában azzal, hogy mikor, milyen betegség, probléma esetén kell háziorvoshoz, szakorvoshoz vagy netán a mentőkhöz fordulni. Az egészségértés fejlesztéséhez szakmai összefogásra és korszerű módszerekre (például online interakciókra vagy mobil applikációkra) egyaránt szükség van” – mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója.

A magánkézben levő intézmények egyre jelentősebb alternatívát jelentenek az állami tulajdonú kórházak, rendelőintézetek vagy diagnosztikai központok helyett. Ehhez a trendhez nagyban hozzájárul az is, hogy egyre népszerűbbek az online egészségügyi felületek és mobilos applikációk, amik fejlesztésében a magán egészségügyi intézmények élenjárók.  „A jó magánrendeléshez a legfontosabb a magas szakmai színvonalú, minőségi szolgáltatás kiváló szakemberekkel. Ehhez szükséges a modern technológia, így például az online lehetőségek fejlesztése is” – mondta el a díjátadón Dr. Torzsa Péter PhD., egyetemi docens.

A jövő az online és mobilos megoldásoké

Ma már egyre többen használnak Magyarországon is ingyenes egészségügyi és életmód-alkalmazásokat, illetve egyre többen fogyasztják online, illetve mobilon az egészségügyi tartalmakat. A HáziPatika.com kutatásából[1] kiderült, hogy a páciensek 75%-a tájékozódik interneten, ha egészségüggyel, betegségekkel kapcsolatban érdeklődik, 48%-uknak pedig az internet az elsődleges információforrás egészségügyi témákban. A fiatalok körében még kiemelkedőbb ez az arány, a 18-29 éves korosztály csupán 23%-a fordul szakorvoshoz vagy háziorvosához, ha egészségüggyel kapcsolatos kérdése van. A válaszadók többsége a betegséglexikont, különböző diéta és étrend-alkalmazásokat, gyógyszerkatalógust, laborlelet-értelmező, továbbá diagnosztikai és elsősegély alkalmazásokat használja.

Az ilyen applikációk segítségével bármikor hozzáférhetünk a számunkra fontos egészségügyi tartalomhoz, online kérdezhetünk az orvostól, időpontot foglalhatunk, továbbá rákereshetünk, hogy egy adott tünet milyen betegség jele lehet. „Úgy látom, hogy ezek az alkalmazások valóban megkönnyítik a felhasználók életét: tájékozottabb, tudatosabb betegek lesznek a segítségükkel. Véleményem szerint az is sokat változtat majd az egészségügyi szokásokon és az online vagy okos lehetőségek szerepén, hogy 2017-től teljes egészében digitális lesz a magyar egészségügyi rendszer. Minden hazai egészségügyi intézményt egységes alapon digitalizálni fognak, így az orvosok és a betegek is webes felületről érhetnek majd el minden szükséges információt, dokumentumot” – tette hozzá Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője.

Az Év magánrendelője szavazás 2016

2016-ban már 3. alkalommal rendezte meg a HáziPatika.com az Év magánrendelője versenyt, ami a korábbi nagysikerű, 9 szezont megélt Év kórháza versenysorozat folytatása.

A szavazás célja ismét az volt, hogy segítsen eligazodni a magán egészségügyi rendelők és diagnosztika központok között, releváns információt nyújtva a páciensek számára a választáshoz.

Az „Év magánrendelője” szakmai és közönségdíjakat egyénicsoportos és egynapos fekvőbeteg-ellátáskategóriákban osztották ki. Fődíjjal ismerték el a közönségszavazás és a zsűri értékelése alapján abszolút győztes teljesítményét. A díjakat ünnepélyes keretek között, 2016. június 6-án adták át a Magyar Tudományos Akadémia Vörösmarty termében.

Az év magánrendelője

2016 Év Magánrendelője Díjkiosztó- díjazottak és zsűri

Miért indította útnak az Év magánrendelője versenysorozatot a HáziPatika.com egészségportál?

Az állami egészségügyi intézményekben tapasztalható negatívumok a magánintézmények felé terelik a lakosságot: a magyarok 70 százaléknak volt már kedvezőtlen tapasztalata az állami intézményekben, míg a magánszektorban ez az arány elenyésző. (Forrás: HáziPatika.com kutatás Central Média-panelen.)

Hogy segítsen eligazodni a magán-egészségügyi rendelők és diagnosztikai intézmények között, releváns információt nyújtva a választáshoz, a HáziPatika.com, a legnagyobb egészségügyi portál elindította az Év magánrendelője díjat.

Jogos lehet a kérdés, hogy miért foglalkozunk vele, miért béreljük ki költségeket nem kímélve a Magyar Tudományos Akadémiát, és ölünk a rendezvény marketingjébe komoly összegeket. A válasz többrétű, a márka érdekeit szem előtt tartva, a CSR érdekeket is nagyon fontosnak tartjuk.

  • Társadalmi szerepvállalás: célunk segíteni a betegeknek, hogy tájékozódjanak a sok magánrendelés között, segítve azokat a rendeléseket, akik magas színvonalon működnek.
  • Felépítettük a HáziPatika.com Orvoskereső adatbázist, jelenleg több mint 4000 rendelés és orvos érhető el az adatbázisunkban, sok rendelőnél ezer feletti felhasználói véleménnyel.
  • B2B és kapcsolatápolás a szakmával.
  • Orvos Válaszol partnerek körének bővítése.
  • Pozitív PR-visszhang.
  • Márka erősítése a piacon.

A magán-egészségügyi intézmények idén is három kategóriában versenyeztek (egyéni, csoportos praxis, valamint egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények), továbbá kiosztottuk az Év Diagnosztikai Intézménye díjat is. Kategóriánkét két díjat nyerhettek el az intézmények: szakmai és közönségdíjat, illetve az abszolút győztesnek járó Év magánrendelője fődíjat.

Az Év Magánrendelője 2016 szavazás díjazottjai:

Az összesített szakmai verseny győztese, az „Év Magánrendelője 2016” cím birtokosa:

Budai Egészségközpont, Budapest

Szakmai különdíjban részesült:

OPTIK-MED Sasszemklinka, Budapest

Diagnosztika kategóriában a legtöbb közönségszavazatot kapta:

Istenhegyi Géndiagnosztikai Központ, Budapest

Szakmai elismerésben részesült a zsűri szempontjai alapján:

Csoportpraxisok: Budapesti Mozgásszervi Rendelő, Budapest
Egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények: Aniron Egészségközpont, Pécs

Közönségdíjban részesült:

Egyéni Praxisok: Dr. Szabó András, Szolnok
Csoportpraxisok: MindentMent Fogászati Rendelő, Budapest
Egynapos és fekvőbeteg-ellátást végző intézmények: Duna Medical Center, Budapest

Az eredmények részletesen itt tekinthetők meg: www.azevmaganrendeloje.hu

A szakmai díjak odaítéléséről hattagú szakmai zsűri döntött:

A zsűri összeállításánál az volt a célunk, hogy szakmailag elismert szakemberek és közéleti szereplők egyaránt helyet kapjanak benne, Kaló Zoltán például már harmadjára vállalja, hogy segítse a kiválasztási folyamatot.

  • Prof. Kaló Zoltán, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Egészség-gazdaságtani Kutatóközpontjának vezetője,
  • Dr. Torzsa Péter PhD., egyetemi docens
  • Erős Antónia, Egy csepp figyelem alapítvány alapítója
  • Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója,
  • Zöldi Péter, közgazdász, egészségügyi menedzser, a weborvos.hu ügyvezető igazgatója, az Orvosok Lapja lapmenedzsere,
  • Kulcsár Hajnal, a HáziPatika.com főszerkesztője, a Central Digitális Média Kft. munkatársa.

Növekvő érdeklődés

A díjra az első évben 205 rendelő nevezett, a második évben 445, míg a harmadik évben 585 nevezője volt a sorozatnak. A szavazatok is hasonlóan növekedtek, az első évben 3205, a második évben 6812, míg idén 18282 szavazatot adtak le a magánrendelők ügyfelei. Első évben még 100-200 közötti szavazatot kaptak a legjobb rendelések, míg idén már több rendelő is 1000 feletti szavazatot tudott összeszedni, és a nyertes 3000 fölé jutott.

A verseny tehát egyre nagyobb méretű, és bízunk a jövő évi további erős növekedésben.


[1] A kutatás 3035 fő megkérdezésével készült a Central Online Panelen, online kérdőív segítségével 2016 márciusában. A minta a 18+ éves internetező magyar lakosságra vonatkozóan nem, kor és iskolai végzettség szerint reprezentatív.



Címkék: