Két év kihagyás után, idén negyedik évben rendezte meg a „Mire a kattan a nő?” névre hallgató konferenciáját a Central Médiacsoport. A cím kicsit csalóka, ugyanis nem kimondottan a női célközönségre koncentrált a szakmai esemény, sokkal fontosabb volt, hogy egy, a kiadó számára kicsit távoli és ismeretlen generáció tartalomfogyasztási szokásait ismertesse meg ügyfeleivel, partnereivel.

Az INSPIRA Research és a Central közös kutatását is ezen a délelőttön mutatták be, amely kimondottan a Z-generáció mélyebb megismerését tűzte ki céljául. A kiadó számára is meglepő eredmények születtek a fiatalokkal kapcsolatban. Azt már a számok is igazolják, hogy a Facebook számukra leáldozóban van, de az érdekes volt, hogy figyelmüket hány közösségi média platform osztja meg, napi több órában. Az viszont kimondottan meglepő volt, hogy mennyire nem „hűségesek” az általuk követett influencerekhez: ha valakivel nem történik elég érdekesség, egyszerűen kikövetik’ őket, és keresnek egy számukra izgalmasabbat.

A június 9-én, a belvárosi SOCIÉTÉ BUDAPEST impozáns épületében tartott szakmai délelőttön a Central Médiacsoport vezetői, külsős kutató partnerek, kommunikációs szakemberek adtak izgalmas előadásokat a Z-generáció COVID utáni tartalomfogyasztási szokásaival kapcsolatban.

Bognár Bálint, digitális üzletág igazgató köszöntötte a vendégeket a kiadó nevében, majd Pácsonyi Daniella, női digitális portfolió lapigazgató, mint az nlc főszerkesztője beszélt arról, hogyan érhetjük el, ha egyáltalán elérhetjük bármilyen módon a Z-generáció közönségét.

Az INSPIRA Research senior kutató, Balázs Kinga és Szilágyi Ákos, account director rendkívül izgalmas és hasznos prezentációt tartott a „Mit csinálsz, kislányom?” címmel. A kutatásukban a szakemberek bemutatták, hogy milyennek látjuk, és milyen valójában a 18-25 éves korosztály, továbbá leszámoltak néhány tévhittel is. Példaként említették, hogy a generáció nagyon is tudatos az élet majd minden területén, a vásárlástól a karrierig, illetve folyamatosan keresik az inspirációt és az információt is, továbbá kifejezetten nyitottak az önfejlesztésre, és az olyan hagyományos értékekre, mint amilyen a későbbi családalapítás, anyagi stabilitás.

A kutatásban külön megismerhetjük a fiúk és a lányok preferenciáit is érdeklődési területenként, illetve megismerhettük a problémákat, vágyakat is. A szokásaikat összegző és részletező prezentációt letölthetővé tettük itt.

„Érd el, hogy érdekeld!” címmel kerekasztal beszélgetés zajlott Kisszékelyi Veronika, sales back office vezető moderálásával, ahol azt járták körbe a szakértők, hogy a Z-generáció hogyan válhat hűséges fogyasztóvá, hol érhető el, milyen sikerek és kudarcot övezik ezt az utat. A kerekasztalon részt vett Sebó Krisztián – country manager, Answear, Laczkó Csaba – senior brand manager, pharmacy Beiersdorf Kft., Kürti Viktor – tulajdonos, marketing vezető, Next Time Kft. Kaszonyi Alexandra – media operations manager, Coca-Cola Hungary Kft., Kelemen Zsófia – marketing vezető, Budapest Park, Márton Szabolcs – kreatív igazgató, Republic Group Communication Kft. képviselője.

A konferencia egyik ledinamikusabb előadását Lunczner Ádám a Mindshare digital and business development directora tartotta, „Fiatalos vagy fiatal? – máshogy kell elérni egy 35 évest, mint egy 18 évest?” címmel, majd az HBO Magyarország brand és content managere, Tímár Rita mesélt a Besúgó című sorozatról, ami észrevétlenül érte el a fiatalokat.

A Central Média női digitális portfólió marketing menedzsere, Tóth Alexandra beszélt a TikTok lehetőségeiről. Elmondta, hogy minden új közösségi média terjedésének a kulcsa, hogy képes legyen odacsábítani azokat a kreatív tartalomkészítőket, akik később ott tartják majd a tartalomfogyasztókat. A TikTok ebben profi és szerencsére még elég bőkezűen szórja az olyan hiúsági mérőszámokat, mint a követők vagy a megtekintések száma. A leghangosabb közösségi platform sikere önmagában is érdekes, ám ez a siker túlmutat egyetlen applikáción, és idővel nem csak a tartalomfogyasztást, a hirdetési lehetőségeket, hanem mindent meg fog változtatni. Az erről szóló prezentáció itt letölthető.

Ezt követően újabb kerekasztal beszélgetést hallhattunk a podcastokról Csákvári Flóra – Dove experience & strategy manager, Unilever Magyarország Kft., Kriska Erika -integrált értékesítési tanácsadó, Central Médiacsoport, Pető Péter – 24.hu főszerkesztő, Central Médiacsoport Zrt., Herczeg Szonja – felelős szerkesztő nlc.hu, digitális szorongató podcast műsorvezető közreműködésével, amit Szigeti Péter, férfi digitális portfólió lapigazgató moderált. A tartalmas konferencia a babaszoba.hu megújulásával zárult, amelyről Pácsonyi Daniella elmondta, hogy a eddig csak olyanoknak kommunikált a márka, akik kicsi gyereket nevelnek, esetleg éppen babát várnak. 2022. szeptemberétől azonban minden megváltozik, a márka gyerekszoba.hu néven folytatja, kibővítve tartalmait és lehetőségeinek tárházát.



Címkék: