A világ egy csapásra megváltozott körülöttünk az elmúlt egy hónapban, de vannak olyan mélyen rögzült szokások, amelyekhez továbbra is ragaszkodunk.  Az állandóan ömlő vírushírek, grafikonok, tájékoztatók mellett az olvasók kikapcsolódásra is vágynak, a magazinolvasás pedig egyre inkább pont ezt a minőségi
„én időt” nyújtja.

Sok érv szól a magazinok mellett, többek között az, hogy sokkal több idő jut most olvasásra, akár a magazinok online felületein és közösségi csatornáin is, továbbá a lapelőfizetés a kijárási korlátozás alatt még aktuálisabbá vált, mint valaha.  

Tömeglapjaink értékesítése márciusban is stabil!

A Central Médiacsoport terjesztési adatai alapján egyértelműen látható, hogy a kritikus időszakban, március második felében is, a tömeg elérésű hetilapok értékesítése a megszokott átlagos szinten maradt. Ezt az adott körülmények között kiemelkedő eredményt a márkák erőssége és a minőségi tartalom mellett az erőteljes marketing-kommunikáció is elősegítette, hiszen három női hetilapunknak is volt TV kampánya március második felében.

A példányszámok stagnálása annak is köszönhető, hogy az ikonikus hetilapjaink döntő többségét, 70 százalékát (!) az élelmiszerláncokban értékesítjük, ezért a kijárási korlátozás sem ingatta meg a lapeladást, a lapterjesztés továbbra is zavartalanul működik, illetve a kiadói előfizetői állomány is változatlan: az előfizetések kézbesítését sem akadályozta semmilyen körülmény.

A kiadó jelenlegi terjesztési adatai alapján lássunk néhány példát, hogy hogyan alakultak az árus példányszámok:

  • a Meglepetés női hetilap 12. heti árus értékesítése 3%-kal meghaladta az előző hetit, és közel 5 százalékkal a 2.-11. heti időszak eladásait.
  • A Story sztármagazin heti értékesítése (amit TV kampány is támogatott) 20 százalékkal volt magasabb, mint az azt megelőző héten
  • Az egyedülálló love brand Nők Lapja árus eladására is jelentős hatást gyakoroltak az év eleji TV kampányok. 2020 első 10 hetében 3 lapszámot is kiemelten kommunikáltunk, így nem meglepő, hogy a március második felének értékesítése némileg elmarad az előző időszak eladásaitól. A közel 85 ezres előfizetői táborral együtt így is hetente átlagosan 172 ezer Nők Lapja magazin vásárlónk volt.

További érdekességek:

  • A megújult Best magazin egy fontos csúcsot döntött meg az április harmadikától elérhető Havas Henrik podcasttal, aminek már az első héten 13.600 fölött alakult a hallgatottsága, megelőzve ezzel az összes korábbi beszélgetés első heti adatát.
  • A megnövekedett tévézési idő miatt, az ország legolvasottabb műsorújságja, a Színes RTV magazinunk iránt is töretlen a kereslet. A kiemelkedő, közel 40 ezres előfizetői példányszám mellett, a márciusi árus értékesítési adatok is meghaladják a februárit.

Tematikus lapjainkról még nincs végleges márciusi adat

Mégis fontosnak tartjuk elmondani, hogy az idei első Kismama magazinból árus értékesítésben 48%-kal többet adtunk el, mint tavaly az első lapszámból.

A Kismama szerkesztősége szoros együttműködésben dolgozik a Babaszoba.hu honlapunkkal, melynek március havi RU adatai 36 százalékkal haladják meg a februárit. (Forrás: DKT). A Kismama Anya magazin különszáma pedig a napokban került az újságárusokhoz.

Az olvasók nyitottságát a megbízható szerkesztőségi tartalmakra jól jelzi az is, hogy a márciusi Nők Lapja Egészség árus példányszáma  (előzetes adatok alapján) 24 százalékkal (!) nőtt a februári árus eladáshoz képest. A Nők Lapja Egészség és a HáziPatika.com szerkesztőségei között is nagyon szoros az együttműködés.

A kiadó előfizetői akciókkal tovább építi előfizetői bázisát

Már a kijárási korlátozás kezdetén #otthonmaradok címszóval előfizetési akciót indítottunk portfoliónkban, és azóta is folyamatosan dolgozunk azon, hogy olvasóink hozzá tudjanak jutni kedvenc kiadványaikhoz.

A most indult anyák napi kampányunk keretében olvasóink édesanyjuknak, nagymamáknak fizethetik elő kedvenc lapjaikat most extra kedvezménnyel – ráadásul most egy kis ajándékkal.

Tömeglapjaink közül az előző év azonos időszakához képest legnagyobb arányban (+19%) a Best előfizetői tábora nőtt, és most már meghaladja a heti 7200  példányt (2020. első 11 heti adat). A piacon továbbra is kimagasló az előfizetéses példányok aránya a National Geographic magazinban, hiszen 2020 első két hónapjában a több mint 18 ezres előfizetői szám a teljes értékesítés 75 százalékát tette ki. A National Geographic április lapszáma, a Föld napja tiszteletére nagyon különleges, dupla címlappal jelent meg.  Másik rekorderünk a Nők Lapja, piacvezető magazinunkat hetente közel 85 ezren kapják postaládájukba, amelyet az anyák napi akció várhatóan tovább fog növelni.

 

Az árus és előfizetési adatok forrása: Central Terjesztés, 2020 1-12 hét

Glossy magazinjaink olvasótábora dinamikusan növekszik az online térben

Havilapjaink szerkesztőségei a tavaszi lapszámok készítése mellett extra energiát fordítottak az online kiadások tartalmaira is. Energia befektetésüket a havi RU adatokon is látszik, kiemelkedő növekedést ért el az elle.hu, a marieclaire.hu és az ng.hu is.

(A márciusi lapszámok értékesítési adata még nem érhető el).

RU havi2020 február2020 márciusMárcius / Február
elle.hu83 058233 888182%
marieclaire.hu453 659706 95756%
wellandfit.hu478 452553 56216%
ng.hu239 098401 98668%

Forrás: DKT

Olvasóink a glossy lapok tartalmaira a social felületeken is kíváncsiak voltak, amit a követőtáborok növekedése is jelez.

Facebook követők számaMárciusÁprilisÁprilis / Március
Cosmopolitan179 585192 3307%
ELLE35 99038 3877%
Marie Claire80 46784 8665%
Well&Fit36 55839 5018%
National Geographic291 816301 1783%

Forrás: követők száma 03.10 és 04.07.

A legnevesebb prémium glossy magazinjaink, az ELLE és a Marie Claire legfrissebb számai most jelentek meg, tartalmukban a lapok jól megszokott stílusában foglalkoznak a megváltozott életkörülményeinkkel és lehetőségeink kihasználásával is. Olvasóink számára továbbra is, sőt egyre inkább értéket jelentenek a szerkesztett, minőségi tartalmak, amelyek segíthetik a példányszámok stabilizálását, illetve a növekvő magazinos online és social csatornáink elérését.     



Címkék: