A Digital-Media Hungary konferencián megrendezésre kerülő “Mit tehet a média, a sajtó és tartalomgyártó a saját pótolhatatlanságáért?” című kerekasztal beszélgetés során, Szigeti Péter, férfi digitálisportfólió-igazgatónk is megosztotta gondolatait.

Szigeti Péter mellett a beszélgetésben, Balaton Anita (FleishmanHillard Café, Magyarország), Hajagos Rita (Red Lemon, Magyarország), Horváth Eszter (BAT Hungary, Magyarország), Maróy Krisztina (Ringier Hungary, Magyarország), valamint Teremi J. Balázs (Lounge Group, Magyarország) vett részt.

A résztvevők arra keresték a válaszokat, hogy miért tarthatják egyesek távol magukat a médiától? Hogyan harcolnak a célcsoport figyelméért, milyen lépéseket tesz egy hazai kiadóvállalat a globális szereplők elszívó ereje mellett, vagy akár hogyan aknázza ki azokat a tartalomkészítés során? Új modellekkel kell kísérletezni vagy konzekvensen ragaszkodni ahhoz, ami bevált, bízva az értékekben és a kijárt utakon?

Szigeti Péter elmondta, hogy kiadóvállalatként ugyanaz a feladatunk és szerepünk, mint korábban, csak az eszközök és erőforrások változtak. A hiteles tartalom előállítása és eljuttatása továbbra is a kiemelt feladat. A kerekasztal néhány résztvevője szerint a hírérték és a hitelesség sem jelenti már ugyanazt, illetve már más típusú és mennyiségű tartalmat vár a fogyasztó. Szigeti Péter ezzel vitába szállt, szerinte nem az alapértékek változtak, csak az értékes tartalom finanszírozását kell újragondolni, új üzleti modelleket találni ehhez. Szigeti Péter szerint a professzionális tartalomgyártók, mint amilyen például a 24.hu, nagyon gyorsan tudnak alkalmazkodni az új formátumokhoz, de az üzleti modelleket mindenkinek újra kell gondolni.



Címkék: