A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány által létrehozott és bejegyzett védjegyet a Magyarországon megjelenő sajtótermékek közül elsőként érdemelte ki a Nők Lapja, amely 2023. márciusától kiemelt figyelmet fordít a reklámozás, a kép- és szövegalkotás területén a legfontosabb gyermekvédelmi irányelvekre.
A védjegy megszerzésével a Nők Lapja szerkesztősége olyan szakértői kvalitásokkal rendelkezik, amelyet hirdetői és ügyfelei számára is rendelkezésre bocsáthat, hogy még jogszerűbben, etikusabban és a gyermekek szempontjainak megfelelően kommunikálhassák üzeneteiket.
Mindig is fontos volt számunkra, hogy lapunk értéket közvetítsen, hogy betartsuk a gyerekjogokat. Természetesen eddig is figyeltünk arra, hogyan jelenítjük meg a fiatalabbakat, milyen módon mutatjuk be őket. Nagy büszkeség, hogy az Alapítvány elbírálását követően ez immáron »hivatalos« lett. Fontos az is, hogy felhívjuk a figyelmet a gyerekjogokra, edukáljunk, hogy minél többen megismerjék ezeket. Ezért a Nők Lapja március 21-től kampányt indít, mely során a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal hívja fel a figyelmet a gyerekjogokra és közösen publikál társadalmi célú online tartalmakat, bevonva ebbe a fiatalabb korosztályt is.
A Nők Lapja és márkakiterjesztései egy nemzetközi sztenderdeknek is megfelelő auditálásban vettek részt, amelynek első lépéseként a Central Médiacsoport és kiemelten a Nők Lapja magazin a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal közösen egy saját Gyermekvédelmi irányelv kidolgozásába kezdett, amely során belső auditot végzett és ennek alapján alakítja a saját működését. A projekt 2020-ban bekerült a legjobb hazai CSR programok közé a Doinggood versenyén.
A belső audit után elkészítette saját “Gyermekjogi Felelősségvállalás” c. irányelvét, amely az általános gyermekjogi és gyermekvédelmi elköteleződésének manifesztuma. A belső szabályzatok magukban foglalják a jogszerű és etikus reklámozással kapcsolatos megfelelőségi szabályozást (compliance), valamint a vizuális és szöveges média tartalom gyártásra vonatkozó gyermekvédelmi irányelveket (safeguarding policy).
A médiának és a reklámoknak nagy szerepük van abban, hogyan gondolkodunk a gyerekekről. A felelős, jogaikat tiszteletben tartó ábrázolásuk ezért komoly erővel bír az egész társadalomra nézve. Bízunk benne, hogy a Nők Lapja példáját sokan követik majd.
A két évig tartó folyamat során rengeteg célirányú foglalkozáson vettek részt a lap munkatársai: többek közt online, sales és mentorképzések, szerkesztőségi workshopok segítették azt, hogy minél inkább gondosabban és figyelmesebben tudjanak eljárni a 18 éven aluliakat érintő tartalmak készítése során.