Ma ünnepeljük a Föld napja 50. évfordulóját, melyet először 1970-ben rendeztek meg, azóta pedig töretlenül minden évben, megannyi ember felszólal bolygónk védelme mellett.

Az elmúlt pár évben egyre nagyobb hangsúlyt kapott a környezetvédelem, a green életmód és megannyi terület foglalkozik Földünk védelmével. Az öko-tudatosság a Central magazinoknál is hangsúlyosan megjelenik, glossy magazinjainkban pedig idén is kiemelt figyelmet kapott a környezetvédelem, azon belül is a Föld napja mozgalom.

National Geographic

A magazin különleges, dupla címlappal és egyedülálló tartalommal jelentkezett április 1.-én!

Kétféle elképzelés kibontakozása köszön vissza a magazin címlapjain és tartalmában is. Az egyik oldalon a zöldellő Föld látható, ez az optimista kalauz, a megváltozott világról. Arról szól, hogy bár nem lehet minden rosszat jóvátenni, rendelkezünk elég tudással és technikai megoldással, hogy több embert élelmezzünk, elég energiát biztosítsunk mindenkinek, elkezdjük visszafordítani a klímaváltozást, és megakadályozzuk a további fajok kihalását. A közvélemény a cselekvés pártján áll.

Ezután fordítsa meg a magazint, itt egy barnább Földdel fog találkozni. Katasztrófa közeleg, számos „váratlan fejlemény”: szökőár fogja pusztítani Amerika alacsonyabban fekvő városait, és a legtöbb atoll lakhatatlanná válik. Hosszabb aszályokra, gyilkosabb kánikulai időszakokra, hevesebb és gyakoribb viharokra lehet számítani. Nincs garancia arra, hogy ezeket a veszélyeket képesek leszünk-e elhárítani, és megakadályozni.

A  cikkek egymásnak ellentmondó fejlődési irányokat taglalnak. Melyik verzió fog valóra válni?  Még nem tudni. A NatGeo feladata, hogy beszámoljon arról, mi történik, arról, mi változott meg örökre, és tájékoztasson arról, mit tehetnénk még.

 

ELLE

Egyedülálló selfie címlap otthonról, coach melléklet, zöld lapszám – ezek jellemzik a legújabb ELLE magazint. A május-júniusi duplaszám egy teljes egészében zöld kiadványnak indult – több mint 160 oldal a fenntarthatóságról, szuper interjúkkal és riportokkal, gyönyörű képi anyagokkal -, a végére pedig a fenntarthatóságot és a megváltozott életkörülményeinket taglaló különleges tematikával jelent meg.

„Kiállunk a Földért!” című összeállításában nemzetközi hírességek beszélnek arról, miért lettek környezetvédelmi aktivisták és mely téma a szívügyük. ♻️

Többek között Matt Damon (water.org), Shailene Woodley (conservation.org), Zac Efron (earthday.org) meséli el, hogy mit jelent számukra a környezetvédelem. 🌿

Szépség mellékletében segíti olvasóit a tudatos választásban: a cél az, hogy a fenntarthatóság alapelvei mentén tisztábban és zöldebben szépüljünk, illetve biológiailag lebomló termékeket vásároljunk, a csomagolásról nem is beszélve.

Utazás rovatában pedig bemutatja, hogy a pihenés is lehet fenntartható! Végigvesz több olyan szállodát, akik igyekeznek innovatív eszközökkel a fenntarthatóságra törekedni, tippeket ad, hogyan tervezzük meg környezettudatosabban utazásainkat, valamint vegán recepteket is megtalálunk a május-júniusi lapszámban.

Marie Claire

A Marie Clairenél már tavaly fókuszba került a környezettudatosság: szeptemberben először jelentkezett Öko melléklettel, amihez egy online 1 hónapos kihívást, valamint egy igen aktív Go Green Facebook csoportot is létrehoztak. Rendezvényeit tekintve pedig mind a Fotópályázat, mind a Fashion Days tematikáját a környezetvédelem, ökotudatosság köré központosították.

A szerkesztőség pedig úgy döntött, hogy idén már két Öko melléklettel jelentkezik, ősszel kiegészítve egy kihívássorozattal. A Fotópályázat és a novemberben esedékes Marie Claire Fashion Days rendezvényein kívül idén egy öko rendezvényt is terveznek a környezettudatos életmódot támogatók számára. Az első Green melléklet a Föld napja alkalmából a május-júniusi lapszámban jelent meg, tematikájában zöld témákra fókuszálva, a magazin papírját pedig újrapapírra nyomtatták.

Tartalmában most annak jártak utána, hogy tényleg pénzkérdés-e a zöld életmód, mit gondolnak a kamaszok a klímahelyzetről, és hogyan élnek azok a családok, akik már egy ideje elhagyták a várost, és a természettel jóval nagyobb összhangban élnek, vidéken. Benéztek a tiny (apró) házakba, és segítenek eligazodni a ruhákon szereplő, etikusságra utaló címkék között is.

Ahogy fent említettük, több Central kiadvány is foglalkozik a környezetvédelemmel és az öko-tudatossággal. Részletek itt



Címkék: