Pető Péter

főszerkesztő | 24.hu

Pető Péter

főszerkesztő | 24.hu

Új címlap. Új arculat. Új kreatív megoldások. Új ajánlatok: regisztrációs, támogatási és előfizetési lehetőség az olvasóknak. Régi elkötelezettség. Régi hit az újságírásban. Régi tudás arról, hogy az olvasó és az újság az első.

Úgy gondoljuk, hogy a 24.hu új formája olyasmi, ami alapvetően erősítheti meg az újságunkat, így a képességeinket arra, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat.

Erre azért van egyáltalán jó lehetőségünk, mert ez az újság a magyar média mind kevesebb sikertörténetének egyike. Ebben a nyilvánosságban és közegben valószínűtlen utazás, amelynek során a 24.hu márkája minden korszakában erősebb lett, látogatottsága pedig mostanra  – nem függetlenül sajnálatos sajtótörténeti eseményektől – a legolvasottabb magyar hírportállá emelte.

Havonta már több, mint 3.7 millió embert érünk el, és az elmúlt 120-ból 108 napon a 24.hu volt a legolvasottabb híroldal.

(forrás: DKT Gemius, 2020.július 25-november 22., napi átlag belföldi RU; havi összes belföldi RU, 2020. október).

Abban a tudatban dolgoztunk és dolgozunk, hogy a lehető legtöbb témában, a lehető legtöbb műfajban, a lehető legjobb színvonalon szolgáljuk ki az olvasóinkat. Ez az akaratunk és a szenvedélyünk, ami viszont kódolja: fejlődnünk és fejlesztenünk kell.

Tartalmi kínálatunkat hosszú évek óta erősítjük, és már régen az az ambíciónk, hogy megteremtsük hozzá azt az arculatot és formát, amely mindehhez jobban igazodva kínálja cikkeinket, fotóinkat,  podcastjainkat, videóinkat. Azt gondoljuk, az új forma és tartalom mutatja meg pontosan, mit és hogyan szeretnénk elmondani az országról és a világról olvasóinknak. Azt gondoljuk, ez alkalmas arra, hogy még többen kezdjék napjukat a címlapunkon, mert elsősorban innen akarják tudni, mit ír a 24.hu. Azt ugyanis legelsősorban a címlapról lehet tudni, ahol nem technológiai vállalatok algoritmusai, hanem az újság szerkesztői döntenek arról, mi kerül elénk.

Azt, hogy olvasóink is így gondolják, mi sem mutatja jobban, minthogy címlapunkat júniushoz képest októberben 47%-kal többen olvasták.

(forrás: DKT-Gemius, 2020. június vs. október, napi átlagos címlap belföld RU).

Éppen annak érdekében, hogy még nagyon sokáig működtethessünk szabadon újságot, olyan új technológiai megoldásokkal is jelentkezünk, amelyek szerintünk szakmai és üzleti fejlődésünk zálogai lehetnek. Már most regisztrálhatnak olvasóink a 24.hu világába, ahol ezután választhatják például a sötét módot az olvasáshoz. Hogy aztán már a közeljövőben újabb ajánlatokkal, termékekkel jelentkezzünk regisztrált olvasóinknál, így a regisztrációval és a hirdetésmentes megoldással elindultunk abba az irányba, hogy a tartalmak bizonyos részének finanszírozásába bevonjuk az olvasóinkat is.

Ahhoz ugyanis, hogy a 24.hu-t ilyen és még magasabb szinten működtetni tudjuk, bevételekre van szükségünk. Jelenlegi modellünkben a hirdetési költések fedezik a működésünket, mi most gazdaságilag is sikeres újságot tudunk csinálni. Ezt nagyon köszönjük hirdetőinknek, nekik legalább annyira köszönhetjük, hogy eljutottunk oda, ahol most tartunk. Célunk továbbra is, hogy a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgáljuk partnereinket, és számítunk rájuk a jövőben is.

Férfi elérésünk tovább nőtt, a 24.hu éri el havonta a legtöbb férfit a híroldalak között (forrás: Gemius-DKT, 2020.08-10., havi összes RU, 15+ belföld). Ezen tovább erősítünk a következő évben, a Vezess és a National Geographic tartalmai is elérhetőek lesznek a címlapunkról, hogy minél szélesebb tartalmi kínálattal szolgáljuk ki olvasóinkat. Úgy számolunk, hogy 2021 a sport éve lesz, hisz a foci eb-t és az Olimpiát mostani tudásunk szerint 2021-ben rendezik, így sport tartalmakban is erősítünk.

Ugyanakkor világos, hogy az egy bevételi lábnak megvannak a határai, ezért jelenik meg az oldalon a támogatási lehetőség is. A 24.hu függetlensége gazdasági függetlenségén alapul. Azaz megtermeli a piacon azt a bevételt, ami a működéséhez szükséges. Ugyanakkor szeretnénk még több különleges, egyedi tartalmat kínálni olvasóinknak. A minőségi tartalom azonban a legdrágább újságírói műfaj. Amikor kollégánk Transparency-Soma-díjat nyer, ami a magyar tényfeltáró újságírók legnagyobb kitüntetése, amikor az Ady 100 című sorozat készül, amikor az emlékezetes nagyinterjúkat publikáljuk, akkor nagyon sok pénzt költünk tartalomra. Azért tesszük, mert ezt szakmai és üzleti küldetésünknek egyaránt gondoljuk: felelősségünk a minőségi újságírás legszebb hagyományait is szolgálni. Azért, hogy ezt még többször, még nagyobb számban tehessük, megteremtettük a támogatás lehetőségét.

Ezzel együtt mindaz, amit most látnak, csak egy lépcső a munkánkban. Tudjuk, hova szeretnénk eljutni, és tudjuk, ezért mindenkinél többet kell dolgoznunk, mindenkinél több kreatív energiát kell beletennünk az újságba. Tudjuk, nagyon sok munkánk lesz még addig, hogy elérjük: a 24.hu a lehető legtöbb magyar olvasó megkerülhetetlen tájékozódási pontja, kedvenc újsága, legjobban kedvelt szerzői miatt digitális otthona legyen, amely egyszerre informál a leggyorsabban, szórakoztat a legjobban, beszél a legsokoldalúbban és életközelibben a magyar valóságról, miközben ellenőrzi a mindenkori hatalmat.

Tudjuk, hogy hosszú az út, de a jó hírünk az, hogy olyan újságot olvasnak olvasóink, és tisztelnek meg bizalmukkal hirdető partnereink, amelynek szerkesztősége a legmélyebb elkötelezettséggel dolgozik azon, hogy célba érjen. Miközben olyan cég, a Central Médiacsoport adja ki a lapot, amelynél mindenki a független újságírás iránti legmélyebb elkötelezettséggel támogatja ezt a munkát.

Azon leszünk, hogy a 24.hu a legjobb és legolvasottabb magyar újság legyen, hiszünk a versenyben, és továbbra is ezen hit mentén folytatjuk a munkát.



Címkék: