A fogyasztói attitűdöket vizsgálta a Central Insights gasztrokonferenciája

Mik az új gasztro trendek 2019-ben? Melyek az új fogyasztói attitűdök és hogyan reagáljunk rájuk? Mit mondanak a gasztro nagyágyúk – a vegánok vagy a húsevők állnak nyerésre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresték a választ az előadók május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján.

A gasztro világ 2019-es trendjeit és a fogyasztók attitűdjeit elemezték a szakértők május 22-én a Central Insights Az vagy, akit megeszel elnevezésű gasztrokonferenciáján, amelynek házigazdája Wossala Rozina sztárszakács volt.

A napot Lipták Tímea, a kiadó magazinüzletág-igazgatója nyitotta köszöntőjével, ahol elmondta, hogy a Central Médiacsoport egyedülálló eléréssel rendelkezik gasztro tematikában, hiszen 2,2 millió gasztro internetezőt és 140 ezer gasztro magazin olvasót ér el, valamint egy hónap alatt 91 évnyi gasztro tartalmat fogyasztanak náluk az olvasók.

Mit eszik a magyar? (Páskuly Gabriella – Nosalty digitális marketingmenedzser)

Az előadások sorát Páskuly Gabriella, a Nosalty digitális marketingmenedzsere nyitotta. Az általa ismertetett, otthoni főzési szokásokat vizsgáló reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a menü kiválasztásánál a fontossági sorrend átalakult az elmúlt öt évben: az első, hogy mit szeret a család, majd az, hogy milyen alapanyagok vannak otthon, mennyi ideig tart a főzés, és mennyire egészséges az adott étel. A receptötletek forrásai elsősorban az internetes oldalak (51%), ezeket követik a családi receptek (39%) és a szakácskönyvek (31%). A megkérdezettek 87%-a ismeri és 55%-a legalább havonta látogatja a Nosalty-t, nyomtatott lapok közül pedig a legtöbben (12%) a Nők Lapja Konyhát olvassák rendszeresen.

Az első harapás joga (Mezei Noémi – magazinértékesítési marketingmenedzser)

Mezei Noémi, a Central Médiacsoport magazinértékesítési marketingmenedzsere az okos samplingről mesélt a közönségnek. A szakértő szerint a magazin az egyetlen olyan médiatípus, amely kézzelfogható közelségbe hozza a fogyasztóhoz a terméket. A behúzások magas (akár 62%) felidézési, felismerési arányt generálnak, valamint az olvasók 49%-a szereti és szívesen ki is próbálja a beragasztásokat – tudhatta meg a hallgatóság.

Gasztroevolúció (Csapody Balázs – gasztro szakértő // Société Budapest)

Csapody Balázs, a Société Budapest gasztro szakértője előadásában a hazai és globális gasztronómiai változásokat ismertette. Véleménye szerint ahhoz, hogy a magyar gasztronómia ismertebb legyen, kellő figyelmet szükséges fordítani a hazai szakácsokra, amiben sokat segítenek a nemzetközi versenyeken elért magyar sikerek. A szakember elmondása alapján a magyar konyha újra egyre népszerűbb, a hazánkba látogató gasztroturisták száma növekszik. Csapody Balázs azt is megosztotta a közönséggel, hogy a modern vendéglátás egyik legnagyobb trendje a komplex élmény nyújtása: amikor egy vendég egy bistroba érkezik, nem csak jóllakik, hanem utána el tud fogyasztani egy digestive italt a bárban. A Société bistro és bar is az élményadásra törekszik, hogy minden vendégnek minden érzékszervére hatni tudjanak.

Kerekasztal – Nagyító alatt a fogyasztó

Arról, hogy az új fogyasztói igényekre hogyan reagálnak az élelmiszeripari cégek, Czigler Katalin, a Coca-Cola Company Magyarország marketingvezetője, Varga-Nagy Eszter, az IKEA PR menedzsere és Gebri Anna, a Heineken PR menedzsere beszélgetett. A résztvevők többek között arra is kitértek, hogy a fogyasztók nem csak egészségügyi szempontból, de fenntarthatóság területén is egyre inkább a tudatosságra törekszenek. A három szakember azt is elmondta, hogy a társadalmi szerepvállalást ma már nem csak a fogyasztók várják el a cégektől, a legtöbb esetben van belső motiváció is, hiszen a vállalatok számára fontos, hogy legyen miből, mit és kinek gyártani a jövőben is.

Gusztustalan áruk helyett kívánatos termékek (Földi Miklós – reklámpszichológus)

A konferencia délutáni szekciója Földi Miklós neuro- és reklámpszichológus előadásával folytatódott. A szakember prezentációjában egy friss neurológiai kutatást osztott meg a közönséggel, amelyből kiderült, hogy nem mindegy, hogy milyen árukat helyezünk egymás mellé. A kevésbé vonzó, tudat alatt undort keltő (például zsíros vagy higiéniai termékek) könnyen ronthatják az egyébként vonzó termékek megítélését is, hiszen az együtt észlelt termékeket az agy automatikusan összekapcsolja és együtt osztályozza.

Integrált esettanulmány (Dévay Gabriella – magazinértékesítési csoportvezető)

Dévay Gabriella, a Central Médiacsoport magazinértékesítési csoportvezetője a Flóra margarin esettanulmányán keresztül mutatta be, hogy mire van szükség egy sikeres integrált kampányhoz: fontos a nyitott és rugalmas ügyfél, a jó termék, az innovatív brief és megvalósítható ötletek, de elengedhetetlenek a proaktív és nagy elérésű médiumok, amelyeken hiteles tartalmakat találunk. A Flóra kampány eredményeiről a szakember elmondta, hogy a nyomtatott médiát tekintve három hónap alatt 14 print cikkel 1 200 000 olvasót ért el, az online szegmensben pedig két hónap alatt 40 cikk összesen 261 000 AV-t generált.

Meglepetés Mentes Konyha – kutatás (Hegedűs Noémi – Meglepetés főszerkesztő)

A gasztronómia és a különböző étrendek iránti fokozott érdeklődést támasztja alá, hogy a Meglepetés Mentes Konyha olvasóinak 59 százaléka a 20-39 éves korosztályból kerül ki, ami egy nyomtatott lapot nézve kiemelkedően fiatal korcsoport – ismertette a magazin 2018. év végi kutatásának eredményeit Hegedűs Noémi főszerkesztő, aki azt is elárulta, hogy az olvasók több mint 30 százaléka annak ellenére is megveszi a lapot, hogy neki vagy családtagjainak ételérzékenysége lenne.

Hogyan alakult át a gasztrotartalom fogyasztás napjainkban? (Krankovics Béla – Nosalty termékmenedzser, Pauler Attila – traffic& audience menedzser)

Krankovics Béla, a Nosalty termékmenedzsere a gasztro tartalmak fogyasztásának alakulását elemezte. A résztvevők megtudhatták, hogy a kezdeti szöveges recepteket először rajzok, majd fotók egészítették ki, ma már pedig a videóké a főszerep, amelyek egyszerre nyújtanak információt és élményt a fogyasztónak. A szakértő előadásából kiderült, hogy a Nosalty forgalma nagyjából 70%-a mobilról érkezik, emiatt kifejlesztettek egy applikációt is, amely a fogyasztók személyre szabott, immerzív élmény igényét is ki tudja elégíteni. Ezt az előadást egészítette ki Pauler Attila, a Central Médiacsoport traffic & audience managere, aki megosztotta a hallgatósággal, hogy mikor, mennyi és milyen típusú posztokkal érdemes üzenni a fogyasztóknak. A szakember kiemelte, hogy fontos megtalálni a célravezető arányokat és figyelni kell a közösségi média folyamatosan alakuló trendjeit is, hiszen ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy felület releváns maradjon.

Kerekasztal – Gasztro nagyágyúk – (Húsmentes) gasztroforradalom, avagy tényleg csak a vegán a menő?

A konferencia egy izgalmas kerekasztallal zárult, ahol olyan gasztro nagyágyúk elemezték a húsmentes forradalmat, mint Bodon Judit, a Nosalty dietetikusa, Mautner Zsófia, elismert szakács, gasztroblogger, műsorvezető, Hlatky-Schlichter Hubert étteremtulajdonos és Eke Angéla szín-, és bábszínházművész. A résztvevők elsőként a vegetarianizmus különböző irányzatait vázolták fel, majd a húsmentesség trendjének megvitatása kapcsán arra jutottak, hogy a húsfogyasztás nem tűnik el teljesen, de mérséklődni fog, és egy válogatott, jó minőségű, állati eredetű termékekkel kiegészült növényi alapú étrend alakul ki a jövőben.

A Central Médiacsoport gasztronómiai portfóliójáról:

  • 5 gasztromagazin / 140 ezer gasztromagazin olvasó
  • 2,2 millió egyedi látogató gasztro témakörben
  • 277 ezer exkluzív receptkereső
  • márkamagazinok, receptkönyvek

Amennyiben érdekesnek találod hirdetési szempontból gasztroportfóliónkat, töltsd le gasztronómiai portfólió ismertető anyagunkat a képre kattintva, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot.

Ha szeretnél értesülni rendezvényeinkről, híreinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, így a legfrissebb szezonális, tematikus, stb. ajánlatainkat is megkapod!



Címkék: