Sok érv szól a magazinok mellett és ezt a hivatalos adatok is megerősítik. A legfrissebb MATESZ eredmények szerint a Central Médiacsoport minden mért magazinja megőrizte vagy javította korábbi olvasópiaci pozícióját, a KANTAR auditált listaáras adatai alapján pedig a kiadó tovább erősítette hirdetőpiaci pozícióját 2020 első negyedévében.

A Nők Lapja a magazinpiac legerősebb márkája

A női hetilapok piacán a Nők Lapja a megkerülhetetlen márka, hiszen 2020 első negyedévében hetente átlagosan 180 ezret értékesítettünk belőle. A második helyen a Ringier Axel Springer (RAS) Kiskegyed magazinja követi 160 ezres értékesítéssel.

A Nők Lapja stabilitását a kimagasló előfizetői arány is biztosítja. 2019 utolsó negyedévéhez képest nőtt az előfizetői száma, és legfrissebb tavaszi előfizetési akciónkban (anyák napi és #otthonmaradok akció) is nagyszámú előfizetés érkezett a magazinra.

A Nők Lapja márka legfrissebb terméke a május 3-án, anyák napján indult noklapja.hu, mely önálló digitális tartalmat nyújt olvasóinak az online térben, a női lapok piacán elsőként paywall üzleti modellben.

A női hetilapok piacának harmadik legnagyobb szereplője a szintén a Central portfóliójába tartozó Meglepetés magazin, heti közel 70 ezres értékesítéssel. A magazin a 249 ezres olvasottságával és 861 ezres kontaktusszámával a TV kampányok remek kiegészítő médiuma, hiszen olvasói a magyar népesség átlagánál 13 százalékkal többet tévéznek.

A sztármagazinok közül az első negyedévben is a megújult Story magazint keresték a legtöbben – 130 ezernél is több példányt kelt el a lapból.

Az 56 ezret meghaladó példányszámot elérő BEST is népszerűbb volt versenytársánál, a Mediaworks Hot! magazinjánál, amelyből valamivel több mint 44 ezer fogyott. A sztárlapok értékesítése az évek óta megszokott szezonalitásnak megfelelően némileg alacsonyabb volt idén márciusban is, de a Best esetében ez a csökkenés a legkisebb, a kijárási korlátozások ellenére sem éri el az elmúlt három év átlagát.

A Central a műsorújságok piacán is megkerülhetetlen

Évek óta stabilan a legolvasottabb magazin a Színes RTV, a 355 ezres olvasottsága 67%-kal magasabb, mint a RAS kiadásában megjelenő TVR-Hété. Ráadásul a műsorújságok piacán egyedül a Central auditáltatja kiadványait, a Színes RTV értékesítése 137,5 ezer, a Kétheti RTV Műsormagaziné pedig 56,3 ezer darab.

Glossy magazinjaink erősítettek olvasópiaci pozíciójukon

2020 első negyedévében a prémium glossy lapok piacának két legnagyobb értékesített példányszámú magazinja az Elle (15.407) és a Marie Claire (13.422) volt. Miközben az Elle 2019 első negyedévéhez képest 36%-kal növelte aktív értékesítését, a Marie Claire pedig a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest nőtt 11%-kal a konkurens Éva magazin példányszáma 10 százalékot meghaladó mértékben csökkent.

A Central glossy tartalmai iránt nemcsak nyomtatott formában nőtt az olvasói érdeklődés, hiszen a honlapjaik látogatottsága kimagasló, az elle.hu esetében három hónap alatt 203%-kal nőtt a havi RU (2020/02: 83 ezerről 2020/04: 252 ezer), a marieclaire.hu látogatottsága pedig áprilisban már 460 ezer volt.

A Cosmopolitan átlagos 12,5 ezres értékesítése meghaladta a Joyt (11,2 ezer), és a cosmopolitan.hu havi látogatottsága áprilisban már megközelítette az 1,5 milliót. A negyedik alkalommal megrendezett Cosmo Beauty Awards pályázat pénteken lezárult szavazási időszaka a kijárási korlátozások ellenére is 35 alkategóriában 225 nevezéssel indult el.

 

A koronavírus okozta járvány fokozta az olvasói érdeklődést az egészség tematikájú tartalmak, valamint a National Geographic iránt

A Nők Lapja Psziché aktív értékesítése nem változott az utolsó két negyedévben (12.179 vs. 12.317). A Nők Lapja Egészség iránt megugrott az olvasói kereslet, 2020 márciusában 30%-kal több árus példányt értékesítettünk, mint 2019 márciusában.

A National Geographic magazinból 13%-kal több árushelyi példányt értékesítettünk 2020 márciusában, mint 2019 márciusában. Az első negyedéves átlagos értékesítése a magazinnak közel 25 ezer darab. A National Geographic olvasottsága a legfrissebb olvasottsági adatok alapján 91 ezer, ami hat százalékkal haladja meg az előző mérési hullám adatait.

A hirdetői bizalom is töretlen a Central magazinjai iránt

A Central hirdetőpiaci részesedése 2020 Q1 időszakban 30%, miközben az előző év azonos időszakában 24% volt. A Central úgy tudott részesedést növelni a magazinpiacon, hogy a piac RC áron számolva 19 százalékkal csökkent. A kimagasló hirdetőpiaci teljesítmény mögött elsősorban a piacvezető tömeglapjaink növekedése áll: a Nők Lapja, Story és a Színes RTV RC bevételei is nőttek  idén az első negyedben.

Az adatok forrása: MATESZ Gyorsjelentés, 2020.Q1; NOK, 2019.Q4; és KANTAR Adex  RC adatok (média barterek nélkül), Gemius – DKT



Címkék: