Bár a tartalommarketing megoldások többsége a márkaépítést támogatja a márka különböző üzenetekkel és értékekkel való asszociációinak kialakítása révén, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy egy hiteles és releváns környezetbe ágyazott, jól időzített tartalom milyen hatékony forgalomterelő megoldás lehet. Erre mutatunk egy jó példát a Dr. Oetker Sütni jó! kampányán keresztül.
Ügynökség: Neo
Kampány időzítése: 2016. március
Célok:
A Dr. Oetker azt a feladatot bízta ránk, hogy forgalmat tereljünk a márka saját receptoldalára, a sutnijo.hu–ra.
A forgalomhoz természetesen értékes tartalomra van szükség, Így a cél eléréshez új gasztro tartalmakat kellett készítenünk húsvét alkalmából. A forgalomterelésen túl a márka megjelenítése is fontos szerepet kapott, így minden receptben helyet kapott valamilyen Dr. Oetker alapanyag is. Ezzel a megoldással natív módon, a termékhez legjobban illeszkedő tartalomba tudtuk beágyazni a termékmegjelenítést, amely hitelesen tudja építeni a márkatudatosságot a konyhatündérek körében.
Megvalósítás:
A kampány az NLCafé Gasztro rovatában, valamint Caféblogon talált otthonra. Az NLCafé szerkesztősége és a bloggerek összesen 60 húsvéti receptet írtak egy hónap alatt. Az NLCafé főoldalán megjelenített receptek átvezettek az érdeklődő látogatókat a Dr. Oetker alapanyagokat tartalmazó receptek kivonatára.
A receptek kivonata egy kedvcsináló bevezetőt, képet és a hozzávalók listáját tartalmazta. A teljes recepthez továbbkattintással jutottak el az érdeklődők a sutnijo.hu oldalra.
Eredmények:
A recept cikkeken 50%-os átkattintást értünk el. A kiemelkedő eredmény bizonyítja, hogy sikerült megtalálnunk az üzenet és a célcsoport számára lehető legrelevánsabb felületet, az NLCafé Gasztro rovatát.
A Sütni jó! kampány kiválóan példázza a sikeres tartalommarketing receptjét:
- A célcsort számára értékes tartalom készítése – Receptek írása
- A kampányidőszakhoz illeszkedő üzenet/tartalom – Húsvéti sütemények receptjei
- Releváns kontextusba ágyazott üzenet – Az NLCafé Gasztro rovata
- A forgalomterelés folyamatának átgondolása – A landing oldalra való átkattintáshoz a látogatót motiválni kell. Ennek jó eszköze az értékes tartalom landing oldalon való folytatása, ahogyan azt a fenti csokis kifli recept esetében is tettük.
További esettanulmányok
Felkeltettük az érdeklődésedet?
- Olvass további esettanulmányokat tartalommarketing témájában
- Ismerj meg még több tesztkampányt (Rowenta, Krémmánia tesztelés, Válaszolok.hu teszt beszámolók)
- Ásd bele magad a digitális bennszülöttek médiafogyasztásába és a videós hirdetések világába
- Ne maradj le: ismerkedj meg az automatizált hirdetési piac alapjaival
Már konkrét célodhoz keresed a megfelelő eszközt?
Valósítsd meg velünk, kérj ajánlatot az internetsales@cmsales.hu címen.