A tartalommarketing vagy content marketing az idei év egyik legfelkapottabb témája lesz, és már az első negyedévben is hangsúlyosan jelen volt a szakmai sajtóban, konferenciákon tömegével hallgathattunk érdekesebbnél érdekesebb előadásokat.
Nem utolsó sorban a Tartalommarketing konferenciánkról is hasznos és értékes információkkal gazdagodva távozhattak a vendégeink. Kiadói, ügynökségi és szakmai kutatói előadásokkal mutattuk be a tartalmi együttműködések egyre növekvő szerepét a hazai médiapiacon. A résztvevők visszajelzéseiből megismerhettük a piac egy szeletének véleményét a témáról, illetve, hogy milyen információk értékesek számukra a témában. Az elégedettségi felmérést kitöltők számára a két legérdekesebb előadás a „Videós tartalmak, a Z-generáció tartalomfogyasztási szokásai” (Glózer Rita – Pécsi Tudományegyetem) és „A sikeres tartalom titka (Bihari Viktória – Be social) voltak. És hogy miért jöttek el a vendégek leginkább? Amellett, hogy a beharangozott előadásokat és esettanulmányokat izgalmasnak találták, körül-belül 50%-uk úgy véli, hogy

Nincs hiány tehát a témával kapcsolatos szakmai jellegű tartalmakból, és még alig kezdődött el az év. A Tartalommarketing konferenciánkon részt vevő hirdető partnerek és ügynökségi partnerek is úgy nyilatkoztak, hogy az esettanulmányok és konkrét eredményességet bemutató anyagok kimondottan hasznosak számukra, emellett mi magunk is úgy gondoljuk, hogy az általános szakmai tudástár mellett mindannyiunknak szüksége van a szakmában konkrét kapaszkodókra, tényekre és adatokra, melyek az egyre felkapottabb, de egyébként már több mint 125 éve létező tartalommarketing témájában benchmarkként szolgálhatnak. Természetesen ilyen jellegű anyagok publikálásához szükség van nyitott és kezdeményező partnerekre is, akik vállalják, hogy a kampányukkal segítsük a szakma előrejutását.

A gyógyászati termékek kommunikációja a szigorú szabályozások miatt mindig is erőteljes fejtörést fog okozni mind a hirdető, mind az ügynökségek, mind a médiatulajdonosok számára. A szektorban növekszik az igény arra, hogy a termék kommunikációját ne csupán azok hasznossága, de szerethetősége által is közelítsük meg. Love brand, emotional selling, neuromarketing – olyan buzzword-ök, melyek végigsöpörve a szakmán még hangsúlyosabbá tehetik a tartalommarketing szükségességét.

Ilyen jellegű kommunikáció talán még hasznosabb lehet azon hirdetők számára, akiknek a célja nem feltétlenül a márkaismertség növelése (például a Normaflore esetében ez 91%-os értékkel bír), hanem a lojalitás növelése, a márkahűség fokozása, a fogyasztó és a márka közötti bizalom erősítése. A Normaflore Mesedoboz kampányának célja az volt, hogy olyan tartalmi együttműködés szülessen, amelyben a célcsoport és a márka érdekei találkoznak. Az egyedi mesék, képfeltöltős és memória játék és a további elemek mindegyike azt a célt szolgálta, hogy az anyukák és gyermekük számára a gyógyulás vagy csak egyszerűen az együtt töltött esték tartalmasabban teljenek ez által erősítve elköteleződésüket a márka iránt.

Olyan kampány esetében is kitűnő eszköz (pontosabban stratégia) a tartalommarketing, amely esetében az elsődleges cél a fogyasztó szórakoztatása, és ehhez megfelelő tartalmak biztosítása. A Rubophen szándéka az volt a jelenleg is futó Tarts egy Rubophen napot! Vészeld át velünk az influenzát! kampányával, hogy a középpontban a fogyasztó álljon, nem pedig a betegség és maga a hirdetett termék; fontos volt számukra, hogy a www.nlcafe.hu/tartsegynapot/ oldalra látogató személyek könyv- és filmajánlók, vicces cikkek, játékok és egyéb érdekes tartalmak által könnyebben átvészeljék a betegséggel töltött napokat.

Kimondottan alkalmas a tartalommarketing eszköztárát használni edukációs jellegű kampányokban. A tartalommarketing definíciójának teljesen megfelelve az Idelyn kampánya hasznos és értékes volt a célcsoport számára: a nagy szabású kampány részeként az NLCaféval való együttműködésben azt a célt tűzte ki a hirdető és a szerkesztőség, hogy a nőket arra ösztönözzék, szeressék magukat, és ne másoknak akarjanak megfelelni. A 2015-ös főszerkesztőváltás az NLCafé stratégiájában is változásokat eredményezett, mely változások az Idelyn kampánycéljaival tökéletes összhangban voltak. Az NLCafé célja, mi szerint a megosztó tartalmakban is véleményvezér kíván lenni, érvényesülni tudott az Idelyn edukációs kampányában.

Tartalom, ami értékes, hasznos, szórakoztatja a fogyasztót? A tavaly ősszel kirobbant dízelbotrány során kialakult helyzet jó lehetőséget adott arra, hogy az autógyártók benzines modelljei kerüljenek előtérbe, így volt ez a Volvo esetében. Az aktualitásokra reagálva hangsúlyoztuk ki a Volvo megbízhatóságát és kulcsértékeit: környezetvédelem, felsőfokú biztonság, prémium márka. Mindezt olyan virális, mégsem közönséges tartalommal közvetítettük, amely a Volvo kérésének megfelelően több generáció ízlésének is megfelel. Az együttműködés során videós tartalmak is készültek. Az ötféle ötlet közül végül rövid mérlegelés után megszületett a két nyertes: a “Volvo, amivel mindenki szeret dicsekedni” és a “Volvo, ami óvja a környezetet”.

Hasznos volt számodra ez a gyűjtemény? Kövesd híreinket social media felületeinken is.



Címkék: