A podcastok népszerűsége kétségkívül a csúcson van, amelyet az IAB legfrissebb reprezentatív podcast kutatása is megerősít. A nagyobb tartalomgyártók közül a Central Médiacsoport rendelkezik a legjelentősebb podcast portfólióval.
Fedezd fel podcast lehetőségeink széles tárházát!

Miért érdemes a podcastekben hirdetőként megjelenni? Mi sem bizonyítja jobban, hogy a heti rendszerességű podcast hallgatók száma eléri az 1,5 millió főt! A podcast hallgatók egyértelműen a fiatalosabb, városiasabb és magas vásárlóerejű rétegbe tartoznak. A felhasználók figyelmi szintje kifejezetten magas a podcastok hallgatása közben, sőt mi több, a műsorban megjelenő reklámok iránt magas érdeklődést mutatnak. A havi hallgatóság közel 30%-a utána is keres az adott terméknek/szolgáltatásnak, míg majdnem 20%-uk meg is vásárolja.  

Mi a Central Médiacsoportnál rendkívül elkötelezettek vagyunk a podcastok iránt, amit mi sem mutat jobban, minthogy erős márkáinkkal közel három év leforgása alatt, csaknem 1 200 podcast epizódot forgattunk le, ezzel pedig közel 9 millió podcast adás indítást elérve! Ha a Hírstart naponta többször jelentkező robot podcastjét is belevesszük a számításba, akkor több, mint 13,5 millió indításról beszélhetünk.

Online portfóliónk kiemelt podcastjei

 

24.hu

A Central online portfóliójának podcastokban legerősebb tagja a 24.hu, amely 2022-ben Az Év Podcastműhelye díjat is elnyerte. A kínálatot tucatnál is több sorozat alkotja, amelyben a gasztronómiától a sporton át a környezetvédelemig találhat mindenki számára érdekes témát. A sokrétű tartalmak csak az idei év első négy hónapjában 736 ezer lejátszást generáltak, ez több mint másfélszeres növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

A tartalmak közül a hírlap politikai újságíróinak kibeszélő műsora, a Háromharmad bizonyult a legnépszerűbbnek: a heti sorozat teltházas közönség előtti estéken is bemutatkozott. A Háromharmadot a bűnügyekkel foglalkozó Tangó és Kes, valamint a rövid idő alatt mértékadóvá vált gazdasági podcast, a Della követi. A 24.hu nemcsak a B2C piacra gyárt tartalmat: havonta jelentkezik reklámipari podcastje, a Reklámszünet, amelyben a reklámipar fontos szereplőivel beszélgetnek.

A podcastokat kiváló lehetőségnek tekintjük, hogy személyesebbé tegyék a 24.hu márkáját, hiszen felkészült újságíróink, szerkesztőink szó szerint megszólítják a hallgatókat. A hallgatói szokásokat figyelve a közeljövőben tovább erősítjük a YouTube-os jelenlétünket, valamennyi podcastunk megjelenik ezen a platformon is.

Szigeti Péter

férfi digitálisportfólió-igazgató, Central Médiacsoport Zrt.

Vezess

A szegmensében piacvezető Vezess első podcastje Csapatrádió néven fut. A sorozatban a Forma1 versenyeivel, valamint a sportág legfrissebb aktualitásaival foglalkoznak. Emellett hamarosan egy új sorozatot is elindítanak Helyzetjelző névvel, amelyben a hét legérdekesebb autós híreiről beszélgetnek majd a Vezess újságírói.

nlc.

Az nlc. podcastjai olyan témákat dolgoznak fel, melyek sok embert érdekelnek és érintenek a hétköznapok folyamán, így külön csatornája van a gyereknevelésnek, párkapcsolati elakadásoknak, de a női vállalkozói lét nehézségeit is bemutatják. Sőt mi több, az nlc. felkarolja, és segítséget nyújt azon podcast sorozatok számára, akik szeretnének szélesebb rétegekhez eljutni, egyfajta inkubátorházként működve.

Az nlc-nél hangot adunk a nőknek és hangot adunk a minőségi tartalmainknak is.

Munkácsy Márton

nlc. társfőszerkesztő, Central Médiacsoport Zrt.

Marie Claire

Már a harmadik évada indult el a Mit gondol? podcastnak Lukács Lucával a marieclaire.hu-n. Hozunk egy szót, egy fogalmat és keresünk hozzá egy ember, akinek a véleménye valamiért különösen fontos és releváns a témában. Az idei évadban beszélgettünk Schell Judittal az anyaságról, Mohamed Fatimával a származásról és például Kiss Gergely olimpikonnal a kitartásról. A sorozat mellett Női tárca című podcastjükben szakértőkkel beszélgetnek arról, hogyan érdemes tudatosan bánni a pénzzel. A márka számára kiemelt értékkel bír a környezetvédelem és a tudatosság, így egy öko podcastot is indítottak. Minőségi énidőnek számít podcastot hallgatni! Ezzel a céllal készítjük el beszélgetéseinket!

Tóth-Szántó Krisztina

Marie Claire főszerkesztő, Central Médiacsoport Zrt.

Gyerekszoba

A tavalyi évben megújult Gyerekszoba.hu immáron kétféle tematikus podcast-sorozattal büszkélkedhet, ezek egyike az Anyapercek, melynek során a készítők szakértők segítségével keresik a naprakész válaszokat teherbeeséssel, terhességgel, babaápolással, valamint gyerekneveléssel kapcsolatos fontos kérdésekre.

Az Anyapercek mellett népszerű sorozatuk az Anyakivan podcast, melynek házigazdája a kendőzetlenül őszinte és közkedvelt Semjén Nóra influencer. Ő az epizódok során civil szülőkkel és ismert emberekkel beszélget a szülői lét szépségeiről és nehézségeiről, és igyekszik praktikus tanácsokkal szolgálni.

Hírstart

A Hírstart Robot podcastje egy teljesen automatizált hírműsor, ahol a felolvasást, a hírszemlét és a publikálást is egy robot végzi, szerkesztői felügyelettel. Naponta 4 adás készül, a friss híreket reggel és este is meghallgathatjuk, ezen kívül a tech rovat érdekességeiből, valamint a film-zene-szórakozás tematikából áll össze napi beszámoló. A Hírstart által választott innovatív, robotizált megoldás állandó minőséget nyújt, könnyen beilleszthető tartalommal és üzenettel célzottabb hirdetési stratégiát és a költséghatékony megjelenést biztosít a hirdetőknek.

Startlap

A PénzÜgyes hirdetői igényre jelentkező adásaiban Györfy Rúben beszélget partnerével a pénzügyekről érthetően, könnyed stílusban. A sorozat célja, hogy minél szélesebb körben ébressze pénzügyi tudatosságra az embereket, és az adott esetben olyan eszközrendszert adjon a hallgatóság kezébe, amellyel magasabb színvonalon, profitábilis befektetésekkel, passzív jövedelmet is képezve, anyagilag független életet élhessenek.

Nosalty

A Nosalty ügyféligényre az alábbi izgalmas podcasteket tudja elindítani:

A Nosalty Foodcast podcastje mindent lefed, ami gasztronómia, bepillantást engednek a legjobb hazai séfek főzési technikáiba, valamint olyan magas szintű tippeket adnak a hallgatóság számára, melyeket érdemes kipróbálniuk.

Az Ésszel a kosárba, a Nosalty életmód podcastje, táplálkozásról, életmódváltásról, tudatos étkezésről, vásárlásról, fenntarthatóságról és környezetvédelemről – szakértőkkel és inspiráló aktivistákkal.

A Konyhanyelven podcast epizódjai során villáminterjúkban faggatják ki gasztroközeli alanyaikat olyan kulisszatitkokról, amelyeket csak kevesen mernek megkérdezni. Gasztro kérdezz-felelek konyhanyelven, mert ebben az interjúsorozatban nincsenek helyes vagy helytelen válaszok, nem a nagy szavakra és a nagy megmondásokra gyúrnak, hanem az őszinteségre. Lecsupaszítva, röviden, tömören, emberközelien és érthetően, sok humorral – egyenesen a konyhából.

A Nosalty-nál elkötelezetten támogatják a hazai termelőket, ételmanufaktúrákat, tervezőket és alkotókat. A #HÁZICSEMEGE podcast célja, hogy minél több emberhez juttassák el azoknak a hazai kisvállalkozásoknak a hírét, amelyek szívvel-lélekkel készítik termékeiket a legmagasabb színvonalon.
A podcast keretében mutatnak be újabb és újabb figyelemreméltó vállalkozásokat.

A #HÁZIMENZA sorozat a magyar gasztronómia és a kreatív szakma ismert és civil személyeinek konyhájába enged betekintést, amit egy bensőséges beszélgetés varázsol egyszerre szórakoztatóvá és inspirálóvá.

Ha felkeltettük érdeklődésed és szeretnéd megtudni, hogy podcastjeink környezetében, milyen hirdetői megjelenések közül választhatsz, kattints ide a részletekért! Ajánlatokkal kapcsolatban kérjük keresd sales kapcsolattartódat vagy írj az internetsales@centralmediacsoport.hu címre!

| Forrás: 2020.01-2023.04, Central portfólió, Blubrry, Simplecast, Spotify lejátszások;
IAB, Podcast Insight Hungary 2023 kutatási eredményei



Címkék: