CSALÁD, GONDOSKODÁS, ÉDESANYÁK

A Central Médiacsoport elsősorban nőket célzó online és magazin portfóliójába olyan nagy múltú nyomtatott és online kiadványok tartoznak, mint az 1949-ben alapított Nők Lapja vagy hazánk leglátogatottabb női website-ja, az NLCafé. A hazai online site-okat olvasó nők 84%-át* minden hónapban elérjük online kiadványainkkal és hirdetőink üzenetével, ami csakis úgy lehetséges, ha minden lehetséges, rendelkezésünkre álló kutatási forrásból kigyűjtjük és elemezzük tartalomfogyasztási, látogatási szokásaikat.

A következő célcsoport információkat a TGI 2017. Q1-Q4 adatbázisa alapján gyűjtöttük össze és elemeztük ki – a családot érintő információk esetében azokat vizsgáltuk, akik házasnak/élettársi viszonyban élőnek és gyerekkel rendelkezőknek vallották magukat. Baba témával kapcsolatosan pedig azokat elemeztük, akiknél az elmúlt 1 évben született gyermek, vagy 0-2 éves korú kisbaba (is) van a családban. A TGI mellett egy 2017-es, Ipsos által az NLCafé látogatói körében végzett kutatás eredményeiből is szemezgettünk.

MIT TUDUNK A KISBABÁS ANYUKÁKRÓL?

A pici (0-2 éves) babás családokban leggyakrabban mobilon és tableten interneteznek, ráadásul jellemzően nem is egy készülékkel rendelkeznek, hanem kettővel, vagy akár hárommal is. Legalább naponta neteznek, és számottevő azok száma, akik napjában többször is csatlakoznak a világhálóra, így mobilon vagy tableten könnyen és több alkalommal is megszólíthatók hirdetésekkel.

Természetesen számukra jelenleg a családjuk fontosabb a karrierjüknél, élvezik az együtt töltött időt, viszont ebből is következik, hogy saját magukra nem tudnak annyi energiát fordítani, mint amennyit szeretnének. A szépségápolás területe nagyon érdekli őket, valamint legalább heti egy alkalommal igyekeznek sportolni is, de erőforrásaikat elsősorban gyermekükre illetve a közösen eltöltött időre fordítják. Érdekesség, hogy jellemzően 2 vagy több kutyájuk is van.

Ebben az időszakban értelemszerűen ők azok, akik igazán költenek babacikkekre: babaápolási krémeket, olajokat, baba törlőkendőket és babakozmetikumokat is naponta többször használnak, és előszeretettel vásárolnak bioélelmiszereket is. Gyakran az internet adta lehetőségeket (gyorsaság, olcsóság, összehasonlíthatóság) használják ki, azon keresztül tájékozódnak, és ez nagy könnyebbséget ad nekik az információszerzéshez. Az online vásárlás, aukciós, apróhirdetéses oldalak számukra a legnépszerűbbek közé tartoznak. Mindemellett a TV nézés/hallgatás, videó DVD nézés, zenehallgatás jelenti az igazi kikapcsolódást, gyakran töltenek is le filmeket, zenéket az internetről.

A kisbabás anyukák az interneten nagyon sok esetben (nyílt vagy zárt) közösségben kommunikálnak egymással, beszélik meg az anyaság velejáróit. Szeretnek is mindennek utánanézni, sőt a hiteles tartalmakat különösen kedvelik. 2017-ben az Ipsos image kutatást végzett az NLCafé olvasói körében, amiből kiderült, hogy pontosan ez az oldalunk egyik legnagyobb erőssége, ráadásul kiemelt fontossággal is bírnak a gyereknevelés témakörét felölelő tartalmak. Rávilágítottak arra is, hogy a látogatók 68%-a szívesen vagy nagyon szívesen olvas ebben a témában az online női magazinok bejegyzéseiben, de alapvetően az NLCafé-hoz kötik ezt a témakört a magyar szereplők közül.

ÉS ÚGY ÁLTALÁBAN A CSALÁDOSOKRÓL?

Érdemes megkülönböztetni a szülőket, családokat a babás célcsoporttól. Róluk is általánosságban elmondható, hogy mobiltelefonnal és tablettel is rendelkeznek, viszont a személyi számítógép sokkal népszerűbb körükben, így nem ritka, hogy esetükben is 3 vagy annál több eszköz is van a háztartásukban. Elfoglalt életvitelük mellett még az sem kizárt, hogy hétvégére is hazaviszik a munkájukat. Az internet adta lehetőségeket élvezik, hisz úgy érzik könnyebbé teszi az életüket, és nem csak az online vásárlás előnyeit szeretik, hanem a hivatali és banki ügyintézést, blogolást, online fogadást is gond nélkül intézik a világhálón. A hír, női, sport és egészség tartalmak iránt is kifejezetten érdeklődnek, a linkgyűjtő oldalak (Startlap) számukra hozzáadott értékkel bírnak.

A családot fontosabbnak tartják a karriernél, időt és energiát is áldoznak rá; szívesen olvasnak párkapcsolati, házassággal, gyerekneveléssel kapcsolatos tartalmakat. Őket foglalkoztatja a jövő is, ahogy a gyereke(ik) növekednek egyre hangsúlyosabb lesz számukra az oktatás, nevelés területe. Náluk középpontban vannak a társas események, mint például az étkezések, amelyeket általában közösen végeznek, és attól sem riadnak vissza, hogy kipróbáljanak új recepteket, új élelmiszereket. Törekednek arra, hogy a család egészségesen táplálkozzon, bioélelmiszereket is fogyasszon.

A családok számára az otthon meghatározott szerepet tölt be, büszkék rá és szeretik is úgy kialakítani közvetlen környezetüket, hogy a lehető legkomfortosabban érezzék benne magukat; folyamatosan rendben tartják, csinosítják és költenek is lakásukra – amely a mai kor vívmányaival is alaposan felszerelt -, így nem meglepő, hogy mindemellett lakástakarék-pénztár megtakarítással is rendelkeznek.

A már korábban is hivatkozott Ipsos image kutatásból az is kiderült, hogy az NLCafé egyik legnagyobb erőssége a család témakörét felölelő tartalmak. A kutatók rávilágítottak arra, hogy a látogatók 83%-a szívesen vagy nagyon szívesen olvas ebben a témában az online női magazinok bejegyzéseiben, és ebben az esetben is az NLCafé-hoz kötik ezt a témakört.

CSALÁDOSOK, GYERMEKESEK A CENTRAL ONLINE PORTFÓLIÓBAN

Kifejezetten kismamáknak, illetve pici babás anyukáknak szól a nyomtatott formában elérhető Kismama magazin, valamint a Babaszoba.hu, azon belül is a teherbeeséstől a baba rovaton keresztül a gyerek rovatig skálázzuk a témákat. Érdemes megjegyezni, hogy míg Magyarországon a KSH szerint 2017-ben 91 600 gyermek született, a Babaszoba.hu önmagában akár 490 000 egyedi látogatót is el tud érni egy hónap alatt, azaz akár a kisgyermek környezetében található többi családtag is megszólítható. A site-ot ráadásul 190 000 olyan exkluzív látogató is felkeresi, akik konkurens site-okon nem érhetők el.

Akár babás akár családos témában mindenképpen érdemes az NLCafé.hu család, baba, szabadidő, utazás és természetesen az otthon tematikus rovatokat figyelembe venni, hiszen szűkített tematikus környezetben segítenek a hirdetői üzenetet hatékonyan átadni. Baba témában a Babaszoba és az NLCafé baba rovata segítségével 691 000 látogatót is elérünk havonta.

Családdal kapcsolatosan készítünk más stílusban feldolgozott további témákat a 24.hu otthon rovatában, a Caféblog legnépszerűbb blogjaiban (Bouvet, Kissemese) valamint a Nosalty család rovatában; mindösszesen család témában a Central portfólió havi szinten 1,1 millió látogatót informál.

 

Forrás: DKT-Gemius (15+ belföldi közönség, PC, mobil, tablet), ezerre kerekített adatok
Nők elérése: Central Médiacsoport RU a teljes internetező nőkhoz képest, 2018. július | Babaszoba exkluzív eléréshez figyelembe vett site-ok: Babanet, Családinet,  2018. július RU | NLCafé + Babaszoba: keresztlátogatottsággal csökkentett RU, 2018. Q2 átlag | család téma keresztlátogatottsággal csökkentett összeléréshez figyelembe vett site-ok: Babaszoba, 24.hu/otthon, bouvet.cafeblog.hu, kissemese.cafeblog.hu, NLCafé/csalad, NoSalty/csalad, 2018. Q2 átlag

SZERETNÉL MÉG TÖBBET TUDNI?

A fenti kivonattal azt szerettük volna érzékeltetni, hogy mennyire komolyan vesszük cégünknél a termékeinkkel elérhető célcsoportokat és a hirdetői üzenetek hatékony érvényesülését. Az iparági kutatások mellett rendszeresen indítunk és elemzünk saját, vagy megbízott partnerrel futó egyedi kutatásokat, hogy valóban értékes közvetítőként léphessünk fel a hirdetői és fogyasztói piac között.

Ha további információra van szükséged, vagy szeretnéd a portfóliónkban megszólítani hatékonyan és célzottan a fenti célcsoportok bármelyikét, arra kérünk, hogy egyeztess kapcsolattartóddal, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot az internetsales@centralmediacsoport.hu emailcímen vagy a kapcsolat menüpontra kattintva.