Mi hívta életre a Better ads-et?

Az ma már mindenki számára egyértelmű, hogy az interneten elérhető információk jó részét azért tekinthetik meg a látogatók “ingyenesen”, mert a tartalmat előállító kiadók a tartalom mellett hirdetéseket helyeznek el, amiből bevételhez jutnak.

Az elmúlt években ugyanakkor megfigyelhető, hogy világszerte jelentős mértékben nőtt a különböző reklámblokkolókat használó felhasználók száma. Ez az esetek meghatározó részében nem a reklámok jelenlétével, hanem a reklámok formátumával áll összefüggésben; a reklámok a tartalomfogyasztási folyamat során ahelyett, hogy (informatív) élményt nyújtanának sokszor akadályozzák, vagy a működésükből adódóan zavarhatják a felhasználói élményt. A látogatói edukáció (a tartalom megtekintéséért a hirdetés “elviselésével” kell fizetni) mellett egyre fontosabbá vált a látogatók tartalom- (és reklám)fogyasztási szokásaihoz való igazodás. Az online médiában érdekelt vezető nemzetközi szakmai szervezetek és szereplők a tartalom-és reklámfogyasztási élmény jobbá tétele érdekében új online hirdetési szabványok kialakítását tűzték ki célul.

Létrejött ezért a Coalition for Better Ads nevű szakmai csoport melyhez a világ egyik legelterjedtebb böngészője, a Chrome tulajdonosaként a Google is csatlakozott. A koalíció egy átfogó kutatást indított, melynek során 25 000 fős mintán tesztelt 55 desktop és 49 mobil hirdetési formátumot felhasználói élmény szempontjából. A szakmai csoport az eredmények és a társuló iparági szakértői javaslatok figyelembevételével meghatározta azokat az alapkategóriákat, melyek a userek szempontjából kevésbé előnyösek, így nem támogatott formátumként definiálhatóak.

Milyen hirdetési formátumokat érint a szabályozás?

Az alábbi 4 desktop és 8 mobil hirdetési típust sorolták ide:

Ugyan az iparági szabályozás kezdeti lépéseként meghatározásra került a fenti 12 hirdetési kategória, melyek alapján kizárhatóak egyes eddigiekben használt formátumok, mégis számtalan formátum-specifikus nyitott kérdés maradt, melyekre egyelőre nem tér ki az előírás. Egyértelmű állásfoglalás hiányában várhatóan további felületek kivezetése is indokolttá válhat a közeljövőben.

A Central Médiacsoport portfólióból az alábbi formátumok kerültek kivezetésre, ezekre új megrendelést nem veszünk fel:

  • desktop – interstitial, full page layer, layer, videostitial, webcube, bubble, roló, multiexpand box
  • mobil – inscroll, mobil interstitial (full-page kártya), mobil roló
  • tablet – full page flex

FONTOS: az elmúlt időszakban megoldottuk, hogy az interstitial és a videostitial is megfeleljen a better ads követelményeknek, így ezek 2018. októberétől ismét rendelhetők!

Lesznek azért új, különleges felületek?

Amellett, hogy az iparági szabályozásnak megfelelően, a Better Ads Standards által előírt irányelvek szerint haladunk, folyamatos kreatív fejlesztésekkel, új különleges hirdetési formátumokkal színesítjük online hirdetési tárházunkat.

2018-ban már 6, better ads sztenderdnek megfelelő különleges hirdetési felületet fejlesztettünk le:

Fentieken kívül természetesen továbbra is elérhető számtalan sztenderd és különleges display hirdetési felületünk is.

Felhasznált forrás: betterads.org