2020 közeledtével végigvesszük és oldalunkon bemutatjuk a Central Médiacsoport online márkáinál történt legfontosabb változásokat. A sort a 24.hu-val kezdjük, Szigeti Péter évértékelője következik.

2019 a 24.hu életében az eddigi legfontosabb és legsikeresebb év volt. Soha ennyi ember nem járt az oldalunkon és soha ennyien nem olvasták a cikkeinket. Túl vagyunk két választáson, aminek komoly hatása volt arra, hogy jelentősen nőtt az érdeklődés a közéleti tartalmaink iránt, miközben nem csak ezeken a cikkeken, de az egyéb tartalmaknál is nagyot ugrott az olvasottság. Ez volt az az év, amikor a szerkesztőség átalakulása elérte azt a formáját, amin egy darabig nem tervezünk változtatni: a lap élén a lapigazgató (Szigeti Péter) – főszerkesztő (Pető Péter) – főszerkesztő-helyettes (Bita Dániel) hármasa áll, a szerkesztőségünk pedig elérte azt a méretet, amivel biztonságosan és magas színvonalon képes előállítani a tartalmakat és nap mint nap eredményesen szerepelni a hírversenyben. A piaci trendeket figyelve elindítottuk a podcast-adásainkat is és soha ilyen komoly hangsúlyt nem fektettünk még a tartalmaink közé illeszthető branded content hirdetési megoldások gyártására. A 2020-as év annyiban mindenképp más lesz, hogy az év két nagy nemzetközi sporteseménye miatt nálunk is kiemelt fókuszt helyezünk majd a sporttartalmakra, abban viszont nem lesz változás, hogy ebben az évben is mindent megteszünk az felhasználóink és hirdető partnereink kiszolgálásáért egyaránt.

Szigeti Péter // lapigazgató

2019. január – befejeződött az Ady100 sorozat

Ady Endre halálának 100. évfordulója alkalmából a 24.hu videosorozatot tervez - 100 híres ember - 100 nap - 100 vers

Az Ady 100 a 24.hu történetének egyik legemlékezetesebb sorozata, gyártási szempontból mindenképp. Ady Endre halálának 100. évfordulója alkalmából 2018. október 20. és 2019 január 28. között, száz napon keresztül, száz híres magyar ember szavalt ismert és kevésbé ismert Ady-verseket az oldalon. A videós sorozatnak külön aloldalt építettünk és a tartalmakat a Facebook-csatornánkon is megosztottuk. A projekt rengeteg pozitív visszajelzést kapott és beválasztották a Fidelio magazin Kult50 sorozatába is, az év 50 legnagyobb hatású kulturális történése közé.

2019. május – a Central Médiacsoport megvásárolta a Sokszínű Vidék oldalt

A 24.hu évek óta működött szorosan együtt a vidéki élet napos és vidám oldaláról beszámoló Sokszínű Vidék című website-tal, mielőtt idén még szorosabbra fűztük a kapcsolatunkat. Az oldal tartalmait továbbra is a korábbi szerkesztőség állítja elő, de a Central tulajdonszerzésével még nagyobb hangsúly kerülhet az anyagok integrált megjelenítésére a 24.hu különféle felületein.

2019. július – 4,5 milliós rekordlátogatottság

Soha korábban ennyire sok havi egyedi látogatója nem volt a 24.hu-nak, ráadásul ezt nyáron sikerült elérnünk, ami általában csendesebb időszaknak számít. A 2019-es év abból a szempontból is kivételes volt, hogy két választást is tartottak az országban, aminek köszönhetően növekedett az érdeklődés a közéleti témák iránt, ez pedig minden bizonnyal jót tett az ilyen típusú tartalmaink olvasottságának. Nyár elején egyaránt érezhető volt még a tavaszi Európai Parlamenti és már az őszi választások iránti érdeklődés is, a növekedés azonban nem kizárólag a politikai témák nagyobb olvasottságának köszönhető, az egyéb tematikák is a korábbinál több érdeklődőt vonzottak.

2019. július – elindultak a 24.hu podcastjai

Évek óta lehet hallani a szakmai konferenciákon és olvasni a szakmédiumokban, hogy a podcast lesz a következő „nagy dolog” a médiapiacon, és úgy tűnik, hogy 2019-ben a podcastok valóban betörtek a mainstream médiapiacra. Mi a 24.hu-nál is úgy láttuk, eljött az az idő, amikor mind hallgatói, mind hirdetői oldalon van akkora érdeklődés a műfaj iránt, amelyet érdemes tartalommal kiszolgálni, ezért nyáron öt tematikus podcast-sorozatot is elindítottunk. Azóta pedig beindult hatodikként a Kézivezérlés című kézilabdás podcastunk is. A műsorok hallgatottsága őszintén szólva a legmerészebb várakozásainkat is meghaladja, úgyhogy 2020 első hónapjaiban újabb sorozatok indítását tervezzük.

2019. július – Apollo 50

Nyár elején emlékezett a világ az emberiség történetének egyik legfontosabb tudományos eseményére, amely az elmúlt évtizedek során a számos filmnek, dalnak, tévéműsornak és könyvnek köszönhetően egyszersmind az egyetemes popkultúra megkerülhetetlen elemévé is változott. A 24.hu két héten keresztül futó cikksorozattal és dedikált aloldallal tisztelgett a Holdra szállás előtt. A speciális megjelenés támogatója a Deichmann volt, aminek azért örülünk nagyon, mert sikerült egy elsőre a témához talán nem magától értetődő módon kapcsolódó partnerrel megvalósítani egy sikeres együttműködést. Ezúton is köszönjük a brand nyitottságát és bátorságát, amivel a tartalomhoz viszonyultak!

2019. október – önkormányzati választások

Október 13-án és 14-én a 24.hu volt a leglátogatottabb hírportál a magyar piacon, a választások másnapján pedig közel 1 340 000 egyedi látogatóval történetének legmagasabb napi látogatottságát érte el. Természetesen ez az eredmény nem csak ennek a két napnak volt köszönhető: a szerkesztőség már hónapokkal korábban megkezdte a munkát, majd szeptember elején elindult a Csatatér aloldalunk, ahol a legizgalmasabbnak ígérkező politikai harcterekkel foglalkoztunk mélyebben. Az ilyen nagy jelentőségű események komoly előkészületeket igényelnek egy szerkesztőség életében, ilyenkor az újságíróktól a fejlesztőkig nagyon sok kolléga dolgozik azon, hogy a beérkező adatokat a lehető leglátványosabban mutassák be, és segítsenek értelmezni az eredményeket.

Úgy tűnik, sokak valós igényét találtuk el akkor, amikor gyorsan működő és könnyen használható, településszinten kereshető térképeket készítettünk a folyamatosan frissülő adatokról. Kevés olyan pillanat van az életben, amikor állampolgárok nagy tömegei óriási adatbázisokat szeretnének könnyen értelmezhető formában és gyorsan áttekinteni, a választások viszont ilyen alkalomnak számítanak.

Adatújságírás projektek

Kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy időnként jut időnk és energiánk átfogó, adatok óriási tömegét hetek, hónapok munkájával feldolgozó újságcikkek készítésére is. Erre jó példa például az ittas vezetések területi eloszlását elemző cikkünk vagy a hazai gyógyszertár-ellátottságot elemző írásunk. A terveink szerint a következő évben még több ehhez hasonló tartalmat készítünk majd.

Szakmai elismerések

A 24.hu csapatának munkáját 2019-ben számos szakmai díjjal is jutalmazták, ezekről részletesebben itt található információ.

2020-ban sem lassítunk

2020-ban sem tervezünk megállni, jópár dologgal készülünk. Évek óta esedékes az oldal arculatának megújítása, erre mindenképpen sort kerítünk. Két nagy érdeklődésre számot tartó sportesemény is lesz jövőre, a részben Budapesten rendezett Labdarúgó Európa Bajnokság és a tokiói Nyári Olimpia, ezekre kiemelt módon készülünk, rengeteg újdonságot tervezünk kínálni a látogatóinknak, akik arra is számíthatnak, hogy az idén beindított podcastjaink száma is gyarapodni fog. És persze van még számos ötletünk, amelyekről most még nem árulhatunk el részleteket, de nagyon reméljük, hogy az olvasóinknak és a hirdetőinknek egyaránt megelégedésére szolgálnak majd!

Választási napok látogatottságával kapcsolatos forrás: Gemius DKT, Rating, 2019. október 13-14., napi RU, 15+belföld



Címkék: